کد خبر: 842717
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: روستای کزج خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی این استان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،کریم حاجی زاده در آیین افتتاح نخستین واحدهای اقامتی بوم گردی استان اردبیل در روستای نمونه و هدف گردشگری کزج از توابع بخش خورش رستم خلخال اظهار داشت: پیش‌تر این طرح در منطقه ملک سویی مشگین شهر به صورت مصنوعی و سمپتیک اجرا شده ولی طرح بوم گردی روستای کزج از نظر معماری کاملا بومی می شود و بهترین نوع اقامتگاه و اورجینال بوم گردی است.

وی گفت: واحدهای اقامتی بوم گردی روستای کزج که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این روستای زیبا و هدف گردشگری خلخال راه اندازی شده نخستین واحدهای اقامتی بومی گردی استان اردبیل هستند که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری منطقه و معرفی فرهنگ اصیل و سنتی روستا به گردشگران آغاز بکار می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای پذیرایی از گردشگران در خانه های با بافت باارزش روستای کزج اقدام به اجاره 20 واحد مسکونی این روستا کرده که در آینده به تناسب استقبال گردشگران این تعداد افزایش خواهد یافت.

حاجی‌زاده تصریح کرد: طرح ایجاد اقامتگاه‌های بومی گردی پیش از این در چند استان کشور از جمله استان های یزد ، اصفهان و کرمان اجرا و اقامتگاه های بوم گردی خوبی را ایجاد کرده اند که در رونق اقتصادی این استان ها نقش مهمی داشته است.

وی اظهارامیدواری کرد با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بومی گردی در سایر روستاها و مناطق گردشگری اهالی استان اردبیل نیز در آینده نزدیک نیز از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی روستا و سایر مزایای مربوط به حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اقامتگاه های بومی گردی آن دسته از اقامتگاه هایی هستند که کاربرد اقامتی آنها در درجه دوم اهمیت اقامتی گردشگری قرار گرفته به نحوی که هدف از ورود گردشگران به این اقامتگاه ها ایجاد روابط فرهنگی و اجتماعی موجود در محیط اقامتگاه های بوم گردی با میهمانان است.

حاجی‌زاده افزود: هدف اداره کل میراث فرهنگی استان از ایجاد این گونه اقامتگاه ها ایجاد و یا توسعه اماکن پذیرایی و هتلینگ نبوده و استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا ، شیوه های تولید در روستا ، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا منظور اصلی بوده و امکانات پذیرایی و اسکان در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: امکان دارد یک گردشگر وارد منطقه بوم گردی بشود ولی از امکانات اسکان آن استفاده نکند بنابراین سرمایه گذاران طرح های اقامتگاه های بوم گردی شرایط پذیرایی و اقامتی متناسب با وضعیت بومی روستا را برای گردشگران در نظر می گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر