کد خبر: 842713
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان:
2هزار و 160 اصله درخت به عنوان دیوار سبز در ضلع جنوبی باغ رضوان اصفهان به مناسبت هفته درختکاری کاشته شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان اظهار داشت: کلیه درختان از گونه های مقاوم به خشکی و کم آبی مانند سرونقره ایی، کاج سیاه و خرزهره است.

محمد پرورش مهمترین هدف از انجام این کار را زیبا سازی محور ورودی و خروجی باغ رضوان از سمت بلوار رضوان بیان کرد.

وی گفت: این فضای سبز با وسعتی برابر 2/2 هکتار است که به دلیل مساعد نبودن خاک این ناحیه برای کشت، 8 هزار و 900 متر مکعب خاکبرداری و 11 هزار و 700 مترمکعب خاکریزی انجام شده است با غرس کردن درختهای سوزنی بخشی ازریزگردها کنترل می شود.

.وی اضافه کرد: این درختان در حاشیه خیابان و در ضلع جنوبی باغ رضوان (از سمت مشتاق) به ردیف و مانند دیوار در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: پیش از این فضای سبز باغ رضوان با بیش از 170 هزار اصله درخت و درختچه شامل 60 گونه گیاهی، کمربند سبز شرق اصفهان را تکمیل کرده بود.

پرورش افزود: این سازمان در راستای توسعه فضای سبز حرکت کرده و در پنج ماه پایانی امسال به یاد 10هزار شهید شیمیایی کشور، کاشت 10هزار اصله درخت و درختچه را در دستور کار قرار داده است.

پرورش گفت: برای درختکاری و ایجاد فضای سبز از گونه های گیاهی مقاوم از گیاهانی مانند بلوط زاگرس، بلوط همیشه سبز و بلوط خزان کننده، خر زهره، بنه، ارژن، طاووسی، اکالیپتوس، آتریپلیکس استفاده شده است.

پرورش با اشاره به شرایط بحران آب و خشکسالی در اصفهان، گفت: این سازمان با تامین آب از چاه اجاره ای در فاصله هفت کیلومتری باغ رضوان توانست تابستان گرم امسال را بدون خسارت خشکیدگی درخت سپری کرده و به عنوان دیواری سبز سد راه ریزگرد های شهرک صنعتی سگزی و کوره های متعدد تولید آجر در شرق اصفهان باشد.

دارای مساحتی بالغ بر 195 هکتار فضای سبز است و در منتهی الیه شرق اصفهان واقع شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر