کد خبر: 842685
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستانی استانی برخوردار از لحاظ منابع است اما در تصمیم‌گیری‌ها محروم است و با وجود جلسات و سخنرانی‌های زیاد، اما هیچ اتفاقی در این استان نمی‌افتد.

به گزارش جوادن در کردستان، سیداحسن علوی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نه اینکه ناامید باشم، اما نگرانی من بابت این است با وجود جلسات و سخنرانی‌ها و صحبت‌های زیادی که در کردستان برگزار می‌شود، چرا هیچ اتفاقی در این استان نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه در استانی مانند کرمان میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود، اما در کردستان در بحث سرمایه‌گذاری هیچ اتفاقی نمی‌افتد، گفت: صندوق توسعه ملی چه میزان به کردستان کمک کرده و چرا در کردستان صنایع مادر وجود ندارد؟

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از کردستان به عنوان استان بکر نام برد و گفت: خام‌فروشی در کردستان یک رنج‌نامه است و تمام معادن ما به بدون فرآوری به خارج استان حمل می‌شود.

علوی با بیان اینکه نباید به کردستان محروم بگویم، اظهار کرد: اعتقادی به این واژه محروم در کردستان ندارم، چرا که ما یک استان کاملا برخوردار هستیم، ولی در تصمیم‌گیری محروم هستیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات اساسی که باید برای توسعه کردستان گرفته شود تا بستر توسعه همه جانبه این استان فراهم شود تاکنون انجام نگرفته است.

علوی با بیان اینکه کردستان به لحاظ معادن از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در سه نقطه این استان، طلا با عیار بالا استخراج می‌شود اما استان بهره‌ای از آن نمی‌برد.

وی گفت: سرمایه‌گذارهای قدر به کردستان آمدند، ولی فضا برای جذب این سرمایه‌گذاران در استان وجود ندارد و این مشکل اساسی است که باید نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن سنگ‌آهن در بسیاری از شهرستان‌های استان وجود دارد، که باید در بحث فراوری آن به نفع توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت مرز و استفاده از بازارهای کشور همسایه از دیگر مباحثی است که می‌تواند به توسعه استان کمک کند، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به سهم بیشتر از بازارهای اقلیم باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بیشتر حمایت شود.

علوی اظهار کرد: در حالی داریم امنیت عراق را تامین می‌کنیم، کشوری مانند ترکیه از بازارهای آنجا بهره‌مند می‌شود.

وی تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری را نیاز ضروری دانست و گفت:‌ چالش‌هایی که در مسیر ایجاد اشتغال در استان‌ها وجود دارد باید شناسایی و برای برداشته شدن آنها تصمیم‌گیری‌های لازم انجام گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر