کد خبر: 842661
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
محسن رضایی در همایش گرامیداشت روز بسیج جامعه پزشکی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در چنین شرایطی با افکار فردگرایانه و بار حزب‌گرایی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم باید انقلابی باشیم و به آزادسازی انرژی‌های انقلابی بپردازیم، بر سر قدرت نباید مسابقه بدهیم.
محسن رضایی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در همایش گرامیداشت روز بسیج جامعه پزشکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی اظهار داشت: وقتی پژوهشگران انقلاب اسلامی ما را مطالعه می‌کنند،  از میزان مقاومت و ایستادگی ملت ما شگفت زده می‌شوند و برای علت این مقاومت به دنبال دلیل می‌گردند،علت این مقاومت را  در چهره شهدا،  ایثارگران و زنان و مردان با مسؤولیت و در میان خانواده‌هایی که سه – چهار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، می‌توان دید.

وی افزود: حضرت امام در آذرماه 1360 در بیانیه‌ای فرمودند که فتح الفتوح شما  تحول روح جوانان ایران است، آقامهدی باکری  یکی از میوه‌های انقلاب و حاصل احیای هویت ملی ما بود و در انتهای دوران رژیم شاه، مستشاران غربی به شاه توصیه کردند که برای مردمی که به دنبال هویت می‌گردند، جشن های 2500ساله برپا کند  اما ملت ایران این هویت مصنوعی را نپذیرفت و هویت خود را در اسلام یافت.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: لشکر 31 عاشورا که از همین آذربایجان به جبهه‌ها آمده بود در عملیات کربلای پنج، دروازه خیبر جنگ را گشود همین  اقتدار بود که باعث جلوگیری از پیشرفت داعش و تکفیری‌ها شد و همین اقتدار به بازداشت سربازان نیروی دریایی آمریکا انجامید.

رضایی افزود: تمام تلاش‌های دشمن بر این است که به اقتدار و هویت ما ضربه بزند. ماهواره‌ها و فضای مجازی را همراه کرده‌اند تا به این دو پایه اساسی آسیب بزنند، ما هم می‌خواهیم گام سوم پیشرفت انقلاب را برداریم.

وی ادامه داد: در پزشکی، مهندسی و علوم هسته‌ای خواهان پیشرفت هستیم و می‌خواهیم مجد و عظمت خود را دوباره به دست بیاوریم. دشمن می‌خواهد ما را از میانه راه برگرداند.برخی در درون نظام به حفظ هویت و اقتدار بی‌توجه هستند و دشمنان هم با تحریم اقتصادی می‌خواهند ما را زمین‌‌یر کنند،می‌خواهند بین ما اختلاف افکنده و مفاهیم تازه از جمله اسلام ایرانی و اسلام عربی خلق کنند، می‌خواهند برد موشک‌هایمان را کاهش بدهیم تا آنها تهدیدات خود را بیشتر کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در چنین شرایطی با افکار فردگرایانه و بار حزب‌گرایی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم بلکه  باید انقلابی باشیم و به آزادسازی انرژی‌های انقلابی بپردازیم، بر سر قدرت نباید مسابقه بدهیم. باید برای خدمت به مردم و جهش‌های بزرگ تلاش کنیم و به اخلاق و اعتقاد شهیدان برگردیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوارن دفاع مقدس با اشاره به نقش‌آفرینی پزشکان و پرستاران در دوران جنگ تحمیلی گفت: بسیج جامعه پزشکی همواره با ملت ایران و در دفاع از کشور همراه بوده است. بیمارستان‌های صحرایی در نزدیکی خط مقدم، ابتکار و شهادت‌طلبی پزشکان ما را نشان می‌داد و  پزشکان بخشی از جامعه علمی کشورند که امیدواریم با همین روحیه جهادی، به پیشرفت و خدمت‌رسانی به مردم ادامه دهند.

در ابتدای این مراسم  صومی رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز، حضور دکتر محسن رضایی را در شهر تبریز خیر مقدم گفت و گزارشی از وضعیت و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و فعالیت دانشجویان و پزشکان بسیجی در عرصه مجاهدت‌‌های علمی ارائه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر