کد خبر: 842659
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز خطاب به مسؤولان آمریکا گفت: شما مردم ایران را نشناخته‌اید و سفارش می‌کنیم که وصیت‌نامه شهدای ما را ترجمه کنید و بخوانید تا متوجه شوید ملت ایران شهادت را فوز اعلی می‌داند و ترساندن این ملت مانند این است که ماهی را از آب می‌ترسانید.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری  در خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر در ابتدا با استناد به اینکه هر کس درخت‌های تقوا را برچیند، درخت‌های هدایت را به دست خواهد آورد، اظهار داشت: امروز بیستم اسفندماه به عنوان روز راهیان نور نامگذاری شده و از طرف آموزش و پرورش،آموزش عالی و سپاه پاسداران در اسفند ماه تمام قشر تحصیل کرده و جوان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و این یک سنت حسنه در کشور بوده که رایج شده و درس‌های فضیلت و جهاد فی‌السبیل الله را کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ۱۴ تا ۲۲ اسفند هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است، گفت: در آستانه روز مادر قرار گرفتیم و با الهام از این بانوی بزرگ که در شب عروسی لباس خود را به مستمند داد و با لباس کهنه به خانه بخت رفت، به فکر مستمندان باشیم تا در شب‌های عید دل آنها را به دست بیاوریم. 

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری دور دوم اجلاسیه مجلس خبرگان گفت: در این اجلاسیه دو دستور مهم اقتصاد مقاومتی و مسئله فضای مجازی بیان شد و در رابطه با اقتصاد مقاومتی مسؤول قرارگاه انبیا نیز حضور داشت و دیدیم این قرارگاه در پروژه‌های عمرانی پیشرو بود و سدسازی، پالایشگاه، نیروگاه و غیره ساخته‌اند و این امر باید نمونه سرمشق برای سایر ارگان‌ها و نهادها و اقشار مختلف مردم باشد.

وی در رابطه با تصمیم‌گیری فضای مجازی به حضور مسؤول شورای مجازی در جلسه اشاره کرد و گفت: اکثر مطالب فضای مجازی مبتذل و شبهه‌افکنی است، تصمیماتی گرفته شد که البته برای رفع این معضل موانعی است ولی تلاش مستمر خواهیم کرد تا معضلات از بین رود.

خطیب جمعه تبریز با تاکید براینکه بزرگ‌ترین برکت خبرگان دیدار با مقام معظم رهبری است که دیروز این دیدار انجام گرفت،  ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار مطالبی از جمله اقتصاد مقاومتی بیان کردند، فرمودند اگر کارهای ضروری در این رابطه انجام می‌گرفت امروز تفاوت زیادی در زمینه تولید اشتغال و از بین رفتن رکود داشتیم و باید مردم این تفاوت را احساس می‌کردند ولی طبق شکایت به دست آمده می‌بینیم چنین نشده است.

وی افزود: در مسائل فرهنگی اگر یک جوانی از ما شکایت دارد و در افکار خود منحرف شده مقصر ما هستیم و باید بدانیم از چارچوب نظام اسلامی خارج شده است.

انتقاد از واردات میوه به کشور و واردات بی‌رویه به کشور

امام جمعه تبریز تاکید دیگر مقام معظم رهبری را در جلوگیری از واردات بی‌رویه به کشور بیان کرد و افزود: طبق فرموده ایشان در کشور جنس‌هایی هستند که نباید به کشور وارد شود و ورود آنها ضربه بزرگی به تولید داخلی می‌زند و مصداق آن را واردات میوه به کشور است.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب آیا درست است ما به خاطر عید از خارج میوه وارد کنیم و با توجه به اینکه در کشور همه نوع میوه داریم ولی بر فرض محال یک رقم میوه در کشور وجود ندارد و آیا خیلی ضروری است که به جای سه قلم میوه دو قلم میوه جلوی مهمان بگذاریم؟

برخی از مسؤولان با آب و تاب میزان واردات را بیان می‌کنند

عصو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: آیا این خیلی شأن دارد که برخی با آب و تاب میزان واردات را در رسانه‌ها اعلام می‌کنند.

وی به مناسبت ۲۲ اسفندماه  سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: هدف از تاسیس این بنیاد برای گرامیداشت یاد شهدا و جدیت در امور فرهنگی و رسیدگی به خانواده شهدا و خوداتکایی و پخش عطر شهدا در جامعه است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا برای همه ما ضروری است و باید گفتار و نوشتار شهدا را در بین مردم نشر دهیم و یاد آنها را بیشترگرامی داریم.

آیا برخی مسؤولان و همرزمان شهید باکری بصیرت این شهید را دارند و چنین ادعایی را می‌کنند؟

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه این روزها ایام سالگرد شهادت شهید باکری است و همه می‌دانیم که این سردار عزیز بسیار متدین بود و با وجود اینکه فرمانده لشگر عاشورا بود ولی مقلد امام  و نمونه یک مدیر موفق بود، تصریح کرد: برخی از افراد شاید با شهید باکری همرزم بودند ولی آیا بصیرت آنها با این شهید یکسان است که برخی‌ها چنین ادعایی می‌کنند؟

وی بیان داشت: به فضل پروردگار جوانانی در این دوران هستند که راه باکری‌ها را ادامه می‌دهند و شخصاً جوانی را می‌شناسم که نذر کرده اگر در اعزام مدافع حرم موفق شود یک ماه روزه بگیرد و اگر شهید نشد خودش بگیرد ولی اگر شهید شد وصیت کرده فرد دیگری بگیرد.

ترساندن مردم ایران مصداق ترساندن ماهی از آب است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولان آمریکا، ریاست جمهور آمریکا و اعضای کنگره آمریکا اظهار داشت: شما مردم ایران را نشناخته‌اید و سفارش می‌کنیم که وصیت‌نامه شهدای ما را ترجمه کنید و بخوانید تا متوجه شوید که ملت ایران شهادت را فوز اعلی می‌داند و  ترساندن این ملت مانند این است که ماهی را از آب می‌ترسانید.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به آیه ۲۷ سوره انفال بیان داشت: خداوند در این آیه مومنان را خطاب قرار داد و دستور داده‌اند که به پیامبر خیانت نکرده و خیانت در امانت نکنید که بزرگ‌ترین رذیله اخلاقی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه معمولاً مردم معنی امانت را  گذاشتن وجه و ودیعه‌ای در پیش دیگری می‌دانند، ادامه داد: از نظر روایات امانت معنای وسیعی دارد و امانت آن چیزی است که هر چیزی می‌تواند به فرد مورد اعتماد امانت گذاشته شود و این می‌تواند یک سر یا فرد یا مال باشد.

افشای اسرار نظامی یک کشور خیانت بزرگی است

وی با تاکید بر اینکه اسرار نظامی یک کشور را در اختیار دشمن گذاشتن یک خیانت بزرگی محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه برخی در حال حاضر از آن غافل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه به طور کلی مطلبی که محرمانه است نباید نقل مجالس باشد، گفت: در برخی روایات خیانت در امانت، دروغ، خلف در وعده و غیره نشانه‌های نفاق است و مومن واقعی از این اعمال پرهیز می‌کند.

وی افزود: فردی که نماز و روزه بخواند ولی نفاق کند جزو منافقان است و خود را مؤمن و مسلمان نداند.

آیت‌الله مجتهد شبستری به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که در آن به هفت مصیبت اشاره کرده‌اند پرداخت و گفت: نخستین مصیبت افرادی است که دچار لغزش شده و دومین مصیبت افرادی که از عبادت زده شده‌اند.

وی ادامه داد: مصیبت دیگر برای افراد با ایمان که دچار خلل شده‌اند همچنین ثروتمندانی که دچار فقر شده‌اند و افرادی که در جامعه عزت داشتند و به خواری و ذلت تبدیل شده است.

امام جمعه تبریز مصیبت ششم را افرادی بیان کرد که فقیر و مریض شده‌اند، گفت: در جامعه امروز مشاهده می‌شود که افرادی از روی فقر نمی‌توانند درمان خود را از پیش ببرند.

در انتخابات حواس خود را جمع کنیم و افراد به ظاهر مطمئن را بر سرکار نیاوریم  و بعد شاهد رانت خواری باشیم

وی مشکل دیگر این روزها را انتخاب افراد به ظاهر مطمئن ولی در اصل خائن عنوان کرد، گفت: در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شورا و غیره باید حواس‌ها جمع شود تا فردی که رای می‌دهیم واقعاً امین است و یا خدایی ناکرده بعداً مسائل دیگری از وی مشاهده خواهد شد و رانت‌خواری خواهد کرد و از این رو از وجود چنین افرادی بر خدا پناه می‌بریم.

نماینده ولی فقیه در استان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اگر معاهده‌ای با فرد غیرمسلمان هم باشد باید به آن عمل کنیم ولی اگر نقض از جانب طرف دیگر معاهده باشد دیگر لزومی به عمل آن نیست.

وی افزود: افرادی هستند یک عمر حسین حسین می‌گویند ولی در عمل در  مقابل امام حسین (ع) قرار می‌گیرند پس باید دقت لازم را در چند بخش از جمله انتخاب افراد مطمئن، امانت‌دار داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر