کد خبر: 842657
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی:
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه پیام نور خدمات ارزنده‌ای به جامعه علمی کشور ارائه کرده اما متأسفانه در سال‌های اخیر با افت دانشجو مواجه بوده که البته این شرایط در دانشگاه‌های دولتی دیگر و سایر دانشگاه ها هم وجود دارد.
بخشعلی معصومی  در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه پیام نور مرکز بناب در نشست اعضای هیأت علمی و کارکنان این مرکز هدف از برگزاری این نشست‌ها را بررسی مسائل و مشکلات مراکز و واحدها، اتخاذ تصمیمات مناسب و بهینه‌سازی امور اعلام و اظهار داشت: باید تدبیری اندیشیده شود تا کمبود دانشجو جبران شود.

وی افزود: بعضی از رشته‌های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای جامعه نیستند و باید به سمت ایجاد رشته‌های مختلف میان رشته ای و رشته های کارشناسی ارشد حرکت کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی سپس با اشاره به موقعیت و جایگاه دانشگاه پیام نور مرکز بناب اظهار کرد: پیام نور بناب بعد از تبریز با داشتن 21 عضو هیأت عملی بیشترین همکاری علمی را داراست و از این رو ضروری است اساتید و همکاران زحمت‌کش مرکز در جهت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و جذب دانشجو اقدام کنند.

معصومی به اهمیت ارتقای جایگاه دانشگاه اشاره و بر استفاده بهینه از امکانات، پیشبرد سریع و بهینه کارها، جلب مشارکت و همیاری مسؤولان و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی برای توسعه و حل مشکلات دانشگاه تأکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تکمیل ساختمان آموزشی مرکز بناب را که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سال 96 جزو طرح های نیمه تمام در اولویت قرار دهیم ولی باید برای تکمیل این ساختمان از ظرفیت و پتانسیل بالای خیران شهرستان استفاده شود.

وی رویکرد اصلی دانشگاه را توسعه تحصیلات تکمیلی دانست و خاطرنشان کرد: باید به سمت توسعه تحصیلات تکمیل گام برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی به امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه پیام نور استان و پارک علم و فناوری اشاره و اظهار کرد: در تلاشیم نسبت به ایجاد و راه‌اندازی مراکز رشد در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های همکاران و ریاست مرکز بناب تصریح کرد: با حضور دکتر رادمرد، شاهد هماهنگی و پیشرفت خوبی در مرکز بناب هستیم که جذب حداکثر دانشجو در سال تحصیلی جدید در مرکز بناب یکی از نشانه های وجود وحدت و همدلی در این مرکز است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه پیام نور مرکز بناب گفت: با توجه به گذشت 23 سال از زمان احداث ساختمان پیام نور مرکز بناب بخش‌های زیادی از این مرکز به بازسازی و تعمیرات اساسی نیاز دارد.

سعید رادمرد همچنین با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات عمرانی، تکمیل ساختمان آموزشی نیمه‌تمام مرکز، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مرکز، خرید تجهیزات کامپیوتری و آزمایشگاهی، توجه به رفاه و تبدیل وضعیت کارکنان و اساتید، افزایش وام های دانشجویی و محوطه سازی را خواستار شد.

وی اضافه کرد: تشکیل مجمع خیران دانشگاه، ایجاد شرکت های دانش بنیان و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی جزو برنامه های اولویت دار در مرکز بناب است.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب در ادامه از همکاری و مساعدت مسؤولان شهرستان، استان همچنین تلاش‌های همکاران علمی و اداری مرکز بناب که در جهت توسعه و ارتقای پیام نور بناب گام برمی‌دارند، تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر