کد خبر: 842649
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به در دست تدوین بودن دایره‌المعارف دفاع مقدس و دانشنامه این استان، گفت: این کتاب ارزشمند تا 2 سال آینده آماده انتشار می شود.
 سرهنگ محمدحسن سلامی در نشست هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: دایره المعارف دفاع مقدس مجموعه ای است مستند، مرجع، جامع و شامل کلیه اطلاعات و دانش‌های محقق شده در باره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.
وی اهداف دایره المعارف دفاع مقدس را تدوین دانش، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، انتقال دانش های مربوط به دفاع مقدس به نسل های حال و آینده، جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و تاریخ دفاع مقدس، اطلاع رسانی علمی در همه ابعاد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و توانمندسازی پژوهشگران دفاع مقدس عنوان کرد.
وی گفت: هر دستگاهی باید مطالب مرتبط با دفاع مقدس را جمع آوری کند و در مدخل یابی و تهیه مقاله به این اداره کل کمک کند.
وی با اشاره به قرار داشتن در سالروز عملیات بدر در سال 63، افزود: این عملیات یکی از پرافتخارترین و بزرگترین عملیات ها بود که با رمز یا فاطمه زهرا(س) اجرا شد و رزمندگان استان سمنان در این عملیات نقش برجسته ای داشته اند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان یادآور شد: 700 رزمنده استان سمنان در این عملیات حضور داشتند که 167 نفر شهید و بیش از 300 نفر زخمی شدند و انتظار می رود تا نهادهای فرهنگی و دولتی در بزرگداشت این روز نقش بیشتری داشته باشند.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار ، مهدی زندیه وکیلی معاون استانداری و دیگر مسوولان استانی حضور داشتند و مباحثی درباره تسریع در ساخت پارک موزه سمنان و تدوین دایره المعارف دفاع مقدس این استان بیان کردند.
در این نشست اعلام شد گام اول پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان همزمان با هفته دفاع مقدس در شهریور 96 به بهره برداری می رسد، استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر