کد خبر: 842646
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل اهمیت خراسان رضوی و حجم گسترده زائران آن طی یک سال اخیر پنج هزار و 300 میلیارد ریال به منظور تامین زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی این استان سرمایه گذاری شده است .
سیده سمیه ناصری

محمود واعظی روز گذشته در پایان سفر 2 روزه به خراسان رضوی طی دیدار با استاندار این استان افزود: فعالیت انجام شده در حوزه شبکه انتقال استان خراسان رضوی  طی دولت یازدهم 2 تا 3 برابر فعالیت های 30 سال گذشته و در حوزه شبکه IP استان 4 تا 6 برابر فعالیت های مزبور بوده و یک هزار و 699   روستای استان به اینترنت متصل شده است.
وی گفت: 64 شهر این استان دارای نسل سوم تلفن همراه شده و 28 شهر هم از نسل چهارم تلفن همراه برخوردار شده اند.
واعظی افزود: طی 2 روز اخیر نیز یک هزار و 30 میلیارد ریال پروژه مخابراتی و ارتباطی در این استان به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: نسل سوم اینترنت در 24 شهر و نسل چهارم اینترنت در 10 شهر خراسان رضوی بهره برداری شده و 4 شهر استان هم به نسل جدید اینترنت پرسرعت تجهیز شده و 350 کیلومتر فیبر نوری بین شهر های مختلف استان کشیده شده است.
وی ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم یک هزار کیلومتر دیگر فیبر نوری در استان ایجاد می شود و تمام شهرهای استان از نسل سوم تلفن همراه و 75 درصد نیز از نسل چهارم تلفن همراه برخوردار می شوند و تعداد روستا های برخوردار از اینترنت هم به بیش از 90 درصد افزایش می یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این تلاش ها علاوه بر اینکه رفاه نسبی در زمینه ارتباطات برای مردم استان و زائران فراهم می کند در حوزه ایجاد اشتغال هم نقش مهمی دارد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل توجه ویژه به مشهد قدردانی کرد و گفت: در زمینه شبکه ملی ارتباطات و ایجاد شهر هوشمند در مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور و پایتخت فرهنگی جهان اسلام اقدامات خوبی انجام شده است.
علیرضا رشیدیان افزود: حجم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات در مشهد به ویژه حاشیه این شهر طی یک سال گذشته بسیار ارزشمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار