کد خبر: 842644
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج‌شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان، اين مجلس را استثنايي، بسيار مهم و تأثيرگذار در حال و آينده كشور خواندند ...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج‌شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان، اين مجلس را استثنايي، بسيار مهم و تأثيرگذار در حال و آينده كشور خواندند و با تأكيد بر ضرورت احساس مسئوليت مسئولان در قبال مردم به ويژه در مسائل معيشتي افزودند: بايد با تلاش بي‌وقفه و عيني‌كردن آثار اقتصاد مقاومتي در زندگي مردم، حركت پرافتخار چهار دهه اخير را شتاب و رونق بيشتري بخشيم.
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضرورت عمق و كيفيت بيشتر فعاليت‌هاي مجلس خبرگان با قرائت بخشي از فرمان معروف حضرت علي عليه‌السلام به مالك اشتر، افزودند: اميرمؤمنان در اين بخش از فرمان خود تأكيد دارند كه مسئولان بايد براي هر اقدام و سخن و حتي سكوت خود در برابر خداوند و مردم حجت داشته باشند و بتوانند پاسخگوي آن باشند. ايشان گفتند: در كلام حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام، علاوه بر لزوم داشتن حجت روشن مسئولان در برابر خداوند و مردم، تصريح شده است نحوه عملكرد مسئولان بايد زمينه‌ساز اعتماد و علاقه مردم به آنان شود و آثار اقدامات آنان برروي زمين قابل مشاهده و ملموس باشد.
  
در قبال مسائل فرهنگي و معيشت مردم مسئوليم
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اگر احساس مسئوليت در مسئولان به گونه‌اي بود كه آنان همواره دغدغه كار و تلاش و هدف گرايي و مجاهدت داشتند، نشان مي‌دهد آنان در خطوط اصلي حكومت اسلامي، حركت مي‌كنند اما اگر بر خلاف اين بود بايد بدانيم كه از چارچوب‌هاي حكومت اسلامي خارج شده‌ايم. ايشان به يك نكته حاشيه‌اي اشاره كردند و افزودند: برخي روشنفكرنمايان به گونه‌اي صحبت مي‌كنند كه گويا آموزه‌هاي غرب منشأ و مروج احساس مسئوليت در قبال مردم است در حالي كه مسئوليت اجتماعي و احساس مسئوليت در قبال خداوند و مردم از مباني اسلامي حكومت و معارف و مفاهيم قرآني است. رهبر انقلاب اسلامي، «احساس مسئوليتِ مسئولان» را موضوعي «فوري، ضروري و واجب» خواندند و گفتند: در قبال مسائل فرهنگي و معيشت مردم، به‌شدت مسئول هستيم و اگر حتي يك جوان مؤمن در اثر عملكرد ما خداي ناكرده از راه منحرف شود، ما مسئوليم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به اختلاف نظر و سلايق متفاوت در موضوعات اصلي كشور و امكان وجود استدلال‌هاي گوناگون براي صاحبان هريك از ديدگاه‌ها اشاره و خاطرنشان كردند: در چنين مواردي، راه حل، رجوع به مباني و اصول و محكمات نظام اسلامي است و اگر استدلال مطرح شده با اصول همخواني داشت، صحيح است و در غير اين صورت، مردود خواهد بود.
  
مباني و محكمات نظام اسلامي
ايشان با تأكيد بر اينكه محكمات و اصول نظام اسلامي به ‌صورت مكرر در بيانات امام راحل آمده است، فرمودند: تأكيد هميشگي و فراوان من براي رجوع مسئولان، مردم و به‌ويژه جوانان به بيانات و وصيتنامه امام بزرگوار (ره) به همين علت است. رهبر انقلاب اسلامي، «تحقق احكام اسلامي ولو به‌صورت تدريجي»، «عقب‌نشيني نكردن از روند اجراي احكام اسلامي»، «مبارزه با استكبار و اعتماد نداشتن به آن» را از محكمات نظام اسلامي برشمردند و بيان كردند: «مبارزه با استكبار و مقابله با استبداد بين‌المللي و برتري جويي اهل كفر بر اهل ايمان»، از لوازم حتمي و بي‌چون و چراي نظام اسلامي است. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مبارزه فقط به معناي رويارويي نظامي نيست بلكه ابعاد و شيوه‌هاي گوناگون فرهنگي، فكري، سياسي و امنيتي دارد. «مردم گرايي و اعتماد به مردم»، «عدالت‌طلبي»، «ايستادگي در برابر ظلم و فساد» و «اعتماد به نفس ملي و عزت ملي» از ديگر مباني و اصولي بودند كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به آنها اشاره كردند و فرمودند: «احساس سيادت فرهنگي» و «ذليل نبودن در مقابل فرهنگ بيگانه» از ديگر مباني و محكمات نظام است و ما نبايد در فرهنگ، احساس ضعف و فرودستي كنيم بلكه بايد همواره احساس برتري فرهنگي داشته باشيم.
  
نمايش اشرافي‌گري، نتيجه عملكرد برخي مسئولان
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حركت جهادي در همه زمينه‌ها از جمله در عرصه علم و دانش را از ديگر مباني نظام اسلامي دانستند و بيان كردند: «خودداري از گرايش به اشرافي‌گري» از ديگر محكمات نظام اسلامي است اما متأسفانه يكي از مشكلات امروز جامعه، گرايش به نمايش اشرافي‌گري حتي در طبقات متوسط و پايين در اثر عملكرد برخي مسئولان است. ايشان «دلسوزي بسيار براي طبقات ضعيف» را از ديگر اصول نظام اسلامي برشمردند و تأكيد كردند: مهم‌ترين وظيفه مجلس خبرگان، در درجه اول بررسي وجود صفات برشمرده شده در رهبري و همچنين استمرار آنهاست. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان، تكرار تعبير «اقتصاد مقاومتي» را در بيان مسئولان، كارشناسان و صاحبنظران، نشانه پذيرش اين چارچوب فكري برشمردند و افزودند: مهم اين است كه اين چارچوب در عمل تحقق يابد.
  
اگر اقتصاد مقاومتي اجرا مي‌شد، وضع زندگي مردم اين‌گونه نبود
ايشان با يادآوري اينكه در سال ۹۴ نيز مسئله اقتصاد مقاومتي مورد تأكيد قرار گرفته بود، افزودند: چون آن سال، حركت مطلوبي در عمل شكل نگرفت، سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نامگذاري كرديم. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مسئولان دولتي كارهاي قابل توجهي در اين زمينه انجام داده‌اند اما اين، فقط بخشي از كارهاي لازم است. ايشان خاطرنشان كردند: اگر همه كارهاي ضروري در موضوع اقتصاد مقاومتي انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسي را در اوضاع اقتصادي كشور و زندگي مردم شاهد بوديم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: به رئيس‌جمهور محترم هم گفته‌ام كه بيان شاخص‌هاي كلان خوب است، البته اگر آمارها قابل خدشه نباشد، اما به هر حال اينها در زندگي و معيشت مردم در كوتاه مدت و ميان مدت اثر نمي‌گذارد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه راه‌هايي براي اثرگذاري عيني در زندگي مردم وجود دارد، افزودند: شكايات مردم و ديدگاه‌هاي صاحبنظران به‌دست ما مي‌رسد و بايد در مسائلي نظير توليد، اشتغال، از بين بردن ركود به معناي واقعي كلمه، قاچاق و واردات و صادرات به‌گونه‌اي عمل كرد كه مردم تأثير آن را در زندگي خود، كاملاً احساس كنند اما اكنون، اينگونه نيست.
 
نبايد به اميد و انتظار سرمايه‌گذاري خارجي‌ها نشست
ايشان «جذب سرمايه‌گذاري خارجي» را اقدامي مثبت برشمردند اما افزودند: تاكنون ميزان كمي از توافقات خارجي محقق شده است، بنابراين نبايد به اميد و انتظار سرمايه‌گذاري آنها نشست بلكه بايد آن كاري را كه خودمان مي‌توانيم، در داخل انجام دهيم. ايشان در جمع بندي اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: اقتصاد مقاومتي با مباني محكم فكري و نظري، تنها راه علاج مشكلات كشور است و بايد اجرا شود. بخش سوم سخنان رهبر انقلاب اسلامي در جمع خبرگان منتخب ملت به تبيين چرايي و ابعاد مختلف دشمني سلطه گران جهاني با نظام اسلامي اختصاص داشت. ايشان «تلاش نظام اسلامي براي تحقق اسلام ناب محمدي» و «حركت عظيم و جهادي ملت به سمت آرمان‌ها» را علت اصلي خصومت عميق و همه جانبه مستكبران با جمهوري اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند: آنها با حكومت روحانيان و اجراي ظواهر احكام اسلام مادام كه با منافعشان تضادي نداشته باشد، مخالف نيستند و به همين علت با برخي كشورهاي داراي اين خصوصيات روابط حسنه‌اي دارند. رهبر انقلاب اسلامي «نجات كشور از وابستگي به قدرت‌ها» و «بسته‌شدن راه سوءاستفاده آنها» را از نتايج روند تدريجي تحقق اسلام ناب در ايران برشمردند و افزودند: همين الان نيز اگر اجازه دهيم امريكايي‌ها مثل دوران طاغوت، همه‌كاره‌ ايران باشند و به آنها اعتماد كنيم، هيچ مشكلي با نام «جمهوري اسلامي» نخواهند داشت.
  
راه اساسي خنثي كردن توطئه استكبار
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به مراتب مختلف خصومت جبهه زورگويان جهاني با ايران افزودند: دشمني امريكا و رژيم صهيونيستي، «نقد و تند و عملياتي» است اما برخي ديگر، به علت منافعشان، اين دشمني را در زبان و عمل چندان نشان نمي‌دهند. رهبر انقلاب اسلامي، استناد به اطلاعات موثق، مسائل امنيتي و سياسي، فشار شديد اقتصادي و هجوم وسيع اما بي‌سر و صدا در عرصه فرهنگ را از محورهاي اصلي طراحي و عمليات جبهه دشمن دانستند و افزودند: هدف اصلي آنها نااميد كردن مردم از نظام اسلامي و گرفتن اين پشتوانه اساسي از مسئولان در ايستادگي مقابل دشمن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «مقابله قوي، تهاجمي و متكي بر منطق» را راه اساسي خنثي كردن طرح‌ها و توطئه‌هاي جبهه مستكبران خواندند و افزودند: بايد در همه زمينه‌ها از جمله حقوق بشر، تروريسم و جنايات جنگي در مقابل غرب حالت هجومي داشته باشيم.
  
انتخابات اخير امريكايي‌ها افتضاحي بزرگ بود
ايشان انتقادات شديد اخير امريكا از انتخابات در ايران را به سخره گرفتند و افزودند: امريكايي‌ها كه با پليدترين و ضدبشري‌ترين رژيم‌هاي منطقه همكاري دوستانه دارند و اين افتضاح بزرگ را در انتخابات اخيرشان به راه انداختند، انتخابات ملت ايران را مورد هجوم و انتقاد قرار مي‌دهند. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: با وجود هجوم بي‌وقفه همه ابرقدرت‌ها و امپراتوري رسانه‌اي صهيونيست‌ها، ملت ايران پس از انقلاب در همه زمينه‌ها به پيش رفته است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: حتي در زمينه فرهنگ كه با حساسيت و نگراني و دغدغه بنده همراه است، به پيش رفته ايم و جوانان امروز با عمق بسيار بيشتر از جوانان اوايل انقلاب، آماده دفاع و جانفشاني در عرصه‌هاي مختلف هستند.
  
عصبانيت امريكايي‌ها از نفوذ روزافزون ايران است
رهبر انقلاب اسلامي، عمق راهبردي عميق و وسيع جمهوري اسلامي در دنيا و به ‌خصوص در غرب آسيا را از مهم‌ترين پيشرفت‌هاي چهار دهه اخير دانستند و خاطرنشان كردند: نفوذ روز افزون ايران و طرفداري ملتها از نظام اسلامي، عقبه مستحكم ماست و اين واقعيت امريكايي‌ها را عصباني كرده و تحليلگران آنها را به فكر چاره‌اي براي مقابله با نفوذ روزافزون ايران انداخته است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنانشان، پيشرفت‌ها و موفقيت‌ها را نشانه الطاف الهي خواندند و مسئولان را به قدرشناسي اين نعمات فراخواندند و تأكيد كردند: عمل مسئولان به وظايف سنگين خود يعني شكر واقعي اين نعمات. رهبر انقلاب اسلامي همچنين در ابتداي سخنانشان با تبريك ايام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌عليها، ياد و خاطره مرحوم آقاي هاشمي رفسنجاني را گرامي داشتند و با اشاره به حضور فعال و اثرگذار ايشان در مجلس خبرگان از ابتداي تشكيل اين مجلس گفتند: مرحوم آقاي هاشمي شخصيتي با ارزش و از عناصر مؤثر در نظام جمهوري اسلامي بود و ياد اين برادر عزيز از ذهن ما فراموش نمي‌شود. حضرت آيت‌الله خامنه اي، ياد و خاطره مرحوم آقاي شاهرخي نماينده مجلس خبرگان در استان لرستان را نيز گرامي داشتند. ايشان به جانفشاني آتش‌نشانان فداكار هم اشاره كردند و افزودند: اين انسان‌هاي فداكار و عمدتاً جوان براي حفظ جان و مال مردم از جان خود گذشتند و وجود اين روحيه نشان مي‌دهد در شرايطي كه چنين انسان‌ها و روحيه هايي كمياب است، روحيه فداكاري در كشور و در ميان جوانان آن همچنان زنده است. رهبر انقلاب اسلامي همچنين از رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان به دليل فعال كردن كميسيون‌هاي اين مجلس قدرداني كردند.
  
گزارش آيت‌الله جنتي و هاشمي شاهرودي
در ابتداي اين ديدار، آيت‌الله جنتي رئيس مجلس خبرگان با قدرداني از مواضع راهگشاي رهبر انقلاب اسلامي در موقعيت‌هاي حساس گفت: خبرگان وظيفه خود مي‌دانند كه انقلابي فكر كنند، انقلابي بمانند و در مسير انقلاب اسلامي حركت كنند. آيت‌الله جنتي تأكيد كرد: اعضاي مجلس خبرگان درباره وضعيت فرهنگي، مسئله فضاي مجازي و به‌ويژه معيشت مردم و شرايط اقتصادي كشور دغدغه دارند. آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي نايب رئيس مجلس خبرگان هم با بيان اينكه دشمنان به دنبال ضربه‌زدن و تسلط بر انقلاب هستند، گفت: انقلاب اسلامي پس از رحلت امام خميني(ره) اهداف و دستاوردهاي خود و يكپارچگي و وحدت ملي را حفظ كرد و اقتدار و عزت بي‌نظيري را در منطقه و دنيا براي ايران به همراه آورده است. آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي در خصوص مباحث مطرح شده در دومين اجلاس مجلس خبرگان، گفت: «محكوم كردن فتنه و فتنه‌گران»، «حمايت از مستضعفان»، «مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم»، «لزوم چاره‌انديشي براي مشكلات اقتصادي و مسئله معيشت و بيكاري جوانان»، «لزوم توجه بيشتر دولت به اقتصاد مقاومتي»، «اهميت انتخابات رياست جمهوري و شوراها»، «ضرورت ساده‌زيستي مسئولان»، «تشكر و قدرداني از حضور پرشكوه مردم در حماسه راهپيمايي ۲۲ بهمن»، «تأكيد بر پيگيري حقوق‌هاي نجومي»، «توجه به مشكلات مردم خوزستان»، «لزوم حفظ وحدت و همدلي اقوام و مذاهب»، «اهميت توجه به تهديدها و فرصت‌هاي فضاي مجازي» و «تقويت روحيه جهادي» از مهم‌ترين محورها، مباحث و نطق‌هاي رئيس و اعضاي مجلس خبرگان در اجلاس اخير بوده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
باور غلط اصلاح شدنی نیست یا خیلی سخت اصلاح می شود .
سخنان اقای جهانگیری و اصلاح طلبان من را بیاد اوائل انقلاب و رفتار وگفتار بنی صدر و منافقین می اندازد . ان زمان نیز هر چه رهبر کبیر انقلاب به بنی صدر ومنافقین نصیحت و حتی هشدار و اخطار داد گوش نکردند و اخر امر هم بجای پا فشاری برای استقلال و رونق و شکوفائی کشور به دامان استکبار افتادند و شروع به وطن فروشی اشکار وخیانت به کشور نمودند . چون در باور ان ها مردم و اعتقادات عمیق بخش عظیم مردم را قبول نداشتند و مهمتر از همه فکر می کردند که استکبار فقط می تواند عامل پیشرفت و توانمندی کشور باشد . علت خود کم بینی ودیدن بزرگی وعظمت استکبار در باور این افراد دو دلیل اساسی دارد 1- نادانی وبی سوادی این افراد است 2- دیدن ظاهر پیشرفت در کشور های زیر سلطه استکبار است . بنابراین
1- این افراد بواسطه بی سوادی و نادانی خود فکر می کنند چون اداره امور کشور را نیز در دست دارند نهایت و اخر علم در کشور هستند .لذا وقتی این نهایت های علم ودانش توان انجام کار ها را ندارند باید به استکبار پناه برد .مانند وزیری که خواستار واردن کردن مدیران خارجی بود و همه وزرای دیگر که تنها تدبیر وامیدشان برجام و قرارداد های خارجی است . چون بواسطه خود بینی و حرص وطمع مقام حاضر بدیدن نخبگان المپیاد ها و دانش اموختگان دانشگاهی که برای جذب ان ها توسط استکبار دام گسترده می شود و مدیران بی سواد هم براحتی در فرستادن متخصصان باسواد اقدام می کنند. تا از موی داماغ های خود نجات یافته باشند .
2- البته وقتی کشور استقلال خود را از دست داد و همه مدیران کشور مانند زمان شاه و کشوور های زیر سلطه استکبار مانند ژاپن و کره جنوبی وعربستان و0000 . استکبار وقتی همه مدیران را از نوکران خود انتخاب نمود و اداره کشور را بدست گرفت دو کار انجام میدهد
الف – به این مدیران نوکر مستمری و پورسانت اعطا می کند
ب- تکنولوژی های از رده خارج خود را وارد کشور ها می کند و سیلی از اجناس خود را به کشور روانه می نماید و همراه ان فرهنگ خود را به کشور های تحت سلطه می فرستد.مانند ان چه که در تمام کشور های زیر سلطه دیده میشود مانند جنایات و تجاوزات امریکائی ها در ژاپن وکره جنوبی که عملا اداره کشور بدست مستشاران امریکائی است و نظامیان امریکا هم هر رفتار ناپسندی را با ملت ان کشور ها می کنند . از طرف دیگر بدست نوکران استکبار تقریبا همه ذخائر و امکانات کشور به یغما می رود . در نهایت بی شرمی و بی حیائی مدیران نوکر استکبار قوانین ومقررات لازم را برای انجام قانونی چپاول ذخائر کشور هم تهیه می شود .مانند قوانین مجلس شورای زمان شاه
لذا باید با شیفتگان استکبار اتمام حجت شود بدین ترتیب که
1- از کار های خود توبه نمایند و به اغوش ملت برگردند و موارد همکاری خود را برای خیانت به کشور باز گو نمایند
2- مانند بنی صدر ومنافقین از کشور ترد شوند و بطور کلی در هیچ دستگاه دولتی اجازه کار نداشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار

گزارشی از بزرگترین همایش ضداستعماری کشور
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار