کد خبر: 842640
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
تل‌آويو نگران كريدور امنيتي ايران تا جولان
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي فقط وقتي پاي ايران به ميان مي‌آيد، به مسكو سفر مي‌كند
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي فقط وقتي پاي ايران به ميان مي‌آيد، به مسكو سفر مي‌كند. بنيامين نتانياهو، نگران از گسترش نفوذ امنيتي ايران در جولان سوريه در شرايط جديد سوريه، در كرملين با رئيس‌جمهور روسيه ملاقات كرد. نتانياهو درملاقات با پوتين، از گسترش نفوذ امنيتي ايران در مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي ابراز نگراني كرد. پوتين به نتانياهو گفته كه بايد نگاه تازه‌اي به ايران داشته باشد.
به گزارش جوان نتانياهو روز پنج‌شنبه با ولاديمير پوتين ملاقات كرد و در اين ملاقات، از او خواست كه مانع حضور امنيتي ايران در سوريه شود. شرايط جديدي كه بعد از آزاد‌سازي حلب به وجود آمده، رژيم صهيونيستي را درباره ايجاد يك كريدور امنيتي از مرزهاي ايران تا عراق و از آنجا تا مرزهاي سرزمین‌های اشغالي در جولان نگران كرده است. نتانياهو بعد از ملاقات با پوتين گفت: « من روشن كردم كه در خصوص سوريه، در حالي كه اسرائيل با اينكه توافقي در آنجا صورت بگيرد، مخالف نيست ولي ما قوياً مخالف اين هستيم كه ايران و نايبان آن با حضور نظامي در سوريه تحت چنين توافقي رها شوند.» نتانياهو همچنين در ديدار با پوتين، گفت كه ايران در حال انتشار تروريسم اسلام شيعي است و هشدار داد تا وقتي كه ايران در سوريه حضور دارد، صلح در آنجا برقرار نخواهد شد. پوتين هر چند در اين ديدار عيد يهودي را به نتانياهو تبريك گفت ولي از او خواست كه مسائل تاريخي را كنار بگذارد. نتانياهو گفته كه يهوديان پوريم را جشن مي‌گيرند چون پرشيا «موفق نشد يهوديان را نابود كند». به گفته او «امروز هم وارث پرشيا، ايران، تلاش دارد دولت يهوديان را نابود كند. بر اساس گزارش بي‌بي‌سي، رئيس‌جمهوري روسيه در پاسخ نتانياهو گفته كه اين وقايع ۲۵۰۰ سال پيش رخ داده است و «حالا در دنياي متفاوتي زندگي مي‌كنيم» و گفت كه درباره مشكلات روز در منطقه صحبت كنند. اسپوتنيك نيوز گزارش كرد كه پوتين در اين ملاقات كتاب 500 ساله «جنگ يهوديان» را به وي اهدا كرد، كتابي كه ظاهراً طعنه‌اي براي اصلاح اطلاعات تاريخي نتانياهو بوده است
   پسكوف تكذيب كرد
نتانياهو قبل از سفر به مسكو به كابينه‌اش گفته بود هدف از اين ديدار رسيدن به توافق در مورد منازعه سوريه است و كابينه رژيم صهيونيستي هم اعلام كرده بود كه نتانياهو در ملاقات با پوتين، درباره «مخالفت قاطع اسرائيل در مورد حضور نيروهاي ايران و عاملان آن در مرزهاي شمالي آن كشور و در درياي مديترانه در جريان مذاكرات هر گونه حل و فصل بحران سوريه صحبت خواهد كرد. » نتانياهو گفته است: «به تجربه مي‌دانم كه گفتن اين مطالب به پرزيدنت پوتين، نه تنها باعث جلوگيري از سوءتفاهم مي‌شود بلكه نهايتاً تأثيري قابل‌لمس هم خواهد داشت.» برخي منابع از جمله شبكه «الجزيره» گزارش كرده‌اند كه مسكو با تل‌آويو توافق كرده كه اجازه خواهد داد از حريم هوايي سوريه براي حمله به نيروهاي «حزب‌الله» لبنان استفاده كند ولي «ديميتري پسكوف» سخنگوي كاخ كرملين تأكيد كرد، برخي اظهارات مبني بر موافقت روسيه با عمليات اسرائيل عليه حزب‌الله در سوريه صحت ندارد. واشنگتن پست نوشته كه مسكو در بيانيه رسمي خود از خود تمايل نشان نداده كه درباره افزايش حضور نظامي ايران در سوريه واكنش معطوف به پيش بيني نشان دهد. ميخاييل بوگدانف معاون وزير خارجه روسيه هم در گفت‌و‌گو با الحيات كه اينترفكس نيز آن را نقل كرد، گفته كه هر گونه تصميم درباره عقب نشيني نيروهاي ايران از سوريه، به رهبران سوري بستگي دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار