کد خبر: 842624
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
رئيس سازمان سينمايي در يك برنامه تلويزيوني درباره همه چيز سخن گفت
محمدمهدي حيدريان، رئيس جديد سازمان سينمايي در اولين اظهارنظر خود درباره اوضاع سينما و برنامه‌هاي پيش‌رو در برنامه زنده «شهر فرنگ» کوشيد درباره برخي موضوعات پرسش‌برانگيز و از جمله وضعيت گروه دولتي هنروتجربه، مدرسه دولتي عالي سينما، تغيير مديران مياني سازمان و تعدد برگزاري جشنواره‌ها در کشور سخن گويد.

حيدريان در ابتداي سخنانش با اشاره به وضعيت سينما در کشور گفت: سينما قابل مقايسه با ديگر بخش‌هاي فرهنگي کشور نيست و تمامي مراحل آموزش، توليد، عرضه، بازار فروش فيلم و تکنولوژي همه با هم بايد رو به پيشرفت باشند و اين حلقه‌هاي مختلف بايد متوازن باشند. رئيس سازمان سينمايي افزود: نهضت راه‌اندازي تأمين و توليد محتواي فرهنگي و تصويري با تخصيص امکانات مختلف مادي در اقصي نقاط کشور ممکن مي‌شود و اگر در برنامه جديد سازمان به سمت تعادل فرهنگي پيش برويم، ديگر همه چيز در تهران خلاصه نمي‌شود.  وي ايجاد تعادل در حوزه کمک‌هاي مالي را ضروري خواند و گفت: وقتي ما مي‌توانيم ۱۷۰ فيلم سينمايي را در طول يک سال توليد کنيم با وجود نزديک به ۷۰۰ کارگردان رسيدن به افق‌هاي معين شده، دور از ذهن نيست. اگر به سينما نگاه سيستمي داشته باشيم يعني همه را در يک مجموعه به حساب آوريم که هدفي مشخص دارد، مي‌توانيم علاوه بر اشباع بازار داخلي در بازار خارجي نيز تأثيرگذار باشيم و بر همين اساس در توليدات فرهنگي بايد سهم خودمان را از بازار به دست آوريم.

حيدريان نسبت به اکران فيلم «رستاخيز» گفت: هرکس از خطوط قرمز نظام جمهوري اسلامي عدول نکرده باشد به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. «رستاخيز» با رضايت کارشناسان مذهبي مي‌تواند قابل پخش باشد، فيلمي که با سرمايه بخش خصوصي تهيه شده است. حيدريان درباره برخي فيلم‌هايي که در زمان ايوبي امکان نمايش نداشتند مانند «کاناپه» کيانوش عياري گفت: تمامي آثار توقيفي بازنگري  و با صاحبان آنها گفت‌وگو مي‌شود و اگر فيلمي از خط قرمز‌ها عبور نکرده باشد بايد بررسي و مشخص شود امکان نمايش دارد يا خير. ما معتقديم بايد از فيلم‌ها و محصولاتي که ارتقاي فرهنگي ايجاد مي‌کند، حمايت کنيم و دغدغه‌هاي فرهنگي براساس منشور انقلاب و اعتقادات ماست. محمدمهدي حيدريان با انتقاد از شيوه نادرست برگزاري جشنواره‌هاي متعدد و لزوم اصلاح آنها افزود: اجزا به يکديگر وابسته و پيوسته نيست و در حال حاضر توليد، جشنواره، سينما، فيلم و قسمت‌هاي مختلف بايد در يک مسير باشد که تاکنون هيچ جشنواره‌اي به اين شکل نبوده و چنين هدفي نداشته است. حيدريان درباره مدرسه عالي سينما که با بودجه دولتي توسط ايوبي راه‌اندازي شد، گفت: اگرچه زود است که نظري در اين خصوص ارائه شود، اما آموزش و تکنولوژي و به روز نگه داشتن از جمله اقدامات جدي ماست، اما شيوه ورود به آن مشخص خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار