کد خبر: 842595
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
پرسپوليس برد، تراكتور مساوي كرد
هفته بيست و چهارم ليگ‌برتر فوتبال در حالي به پايان رسيد كه با پيروزي پرسپوليس و تساوي تراكتور، اختلاف قرمزها با تيم دوم جدول به 10 امتياز رسيد و شاگردان برانكو آماده گرفتن جشن قهرماني شدند.
سعيد احمديان
ليگ برتر فوتبال هفته به هفته که مي‌گذرد، جذاب‌تر و حساس‌تر مي‌شود، هر چقدر در پايين جدول ليگ، رقابت براي اينکه تيمي سقوط نکند، داغ است، در بالاي جدول با توجه به فاصله امتيازي پرسپوليس با تيم دوم جدول، به نظر مي‌رسد در فاصله شش‌هفته تا پايان ليگ، قرمزها راه زيادي را براي قهرماني رفته‌اند و انگار مانند سال‌هاي گذشته قرار نيست که کار به هفته‌هاي آخر و تفاضل گل برسد.

پرسپوليس همچنان در ليگ مي‌تازد و شاگردان برانکو با توجه به اختلاف امتيازي که با تيم دوم دارند، شانس اصلي قهرماني هستند. آنها در هفته بيست و چهارم ليگ، ميزبان استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرماني بودند و توانستند با يک گل اين تيم را شکست دهند و به قهرماني نزديک‌تر شوند. پرسپوليس با کسب 56 امتياز به يک قدمي امتياز فصل گذشته تيم قهرمان رسيد، اما همچنان سرخ‌ها موفق به نهايي کردن عنوان قهرماني خود در پايان هفته بيست و چهارم نشده‌اند.

کسب هفدهمين پيروزي رکورد 16 پيروزي فصل گذشته آنها را هم پشت‌سر گذاشت تا آنها در برترين فصل تاريخ خود در ليگ برتر قرار داشته باشند. برانکو هم با وجود اينکه خيلي‌ها پرسپوليس را قهرمان مي‌داند، نمي‌خواهد حرف از قهرماني بزند: «پرسپوليس الان در بهترين موقعيت و بهترين جايگاه در جدول رده‌بندي قرار دارد. سپاهان با 59‌امتياز، رکورددار بيشترين امتياز تيم قهرمان است که ما الان تنها سه امتياز با اين رکورد فاصله داريم، اما کار زماني براي ما تمام مي‌شود که واقعاً تمام شده باشد، نه زماني که ما فکر مي‌کنيم تمام شده است. حتي اعداد رياضي هم نمي‌توانند تضمين کنند که کار براي پرسپوليس تمام شده است. اگر شش امتياز هم کم کنند باز هم ما بالاتريم و در صدر قرار داريم. اين مسئله حل است و صفايش را ببريد.»

در بازي پنج‌شنبه، پرسپوليس نيمه اول را فوق‌العاده شروع کرد و نتيجه آن هم فرصت‌هاي ايده‌آل گلزني و برتري تک‌گله با گل مهدي طارمي بود. شاگردان برانکو اما در نيمه دوم ترجيح دادند با در اختيار دادن توپ به حريف شرايط مناسبي براي ضدحملات ايجاد کنند و چندين بار هم از اين راه صاحب فرصت شدند. هرچند برخي کارشناسان انتقاد از عقب‌نشيني پرسپوليس در نيمه دوم عنوان کردند، تيم‌هاي برانکو تا زماني که احتياج به گل برتري دارند، خوب بازي مي‌کنند و اين مي‌تواند در آسيا برايشان دردسر ايجاد کند. البته برانکو ضعيف بازي کردن پرسپوليس در نيمه‌دوم را به فشردگي بازي‌ها و خستگي بازيکنانش ارتباط مي‌دهد: «سطح بازي ما در نيمه دوم مثل نيمه اول خوب نبود. اين مسئله چند دليل دارد؛ خستگي و فشردگي مسابقات در اين مقطع از فصل تأثيرگذار است، اگر فرصت‌هايي که داشتيم را بهتر استفاده مي‌کرديم در پايان بازي شرايط بهتري داشتيم. دفاع ما عملکرد خوبي داشت و روي ضربات ايستگاهي حريف عملکرد خوبي ارايه کرديم. طبيعي است اگر گل دوم را مي‌زديم همه چيز بهتر مي‌شد.»

ستاره قرمزها مقابل استقلال خوزستان باز هم مهدي طارمي بود، مهاجمي که اين روزها خوب گل مي‌زند و دوباره روي ريل گلزني افتاده، شماره‌9 قرمزها مرد اول خط حمله قرمزپوشان در هفته‌هاي گذشته بوده و برانکو بايد خوشحال باشد که مهاجم گلزنش از رفتن به ترکيه منصرف شد و به ايران برگشت. او با 13 گل زده به ساسان انصاري رسيد و حالا در صدر جدول گلزنان حضور دارد و با ادامه روند خوبش مي‌تواند در هفته‌هاي آينده مهاجم فولاد را که اين هفته‌ها مانند قبل گل نمي‌زند را پشت سر بگذارد و گام بلندي براي کسب آقاي گلي ليگ به تنهايي بردارد.

البته در طرف مقابل استقلال خوزستان هم به‌رغم فشاري که روي دروازه بيرانوند آورد، از تيم شاداب ليگ قهرمانان فاصله زيادي داشت تنها يک‌بار موفق به خطر انداختن دروازه پرسپوليس شد که بيرانوند به راحتي آن را راهي کرنر کرد . هرچند استقلال خوزستان به‌رغم نمايش خوبي که در ليگ قهرمانان آسيا دارد، با توجه به مشکلات مالي که گريبان اين تيم را گرفته، با حاشيه‌هاي زيادي مانند تهديد به بازي نکردن، مقابل پرسپوليس به ميدان رفته بودند و البته در پايان بازي به شدت به داوري مسابقه اعتراض داشتند و مدعي شدند که داور با پرسپوليس مهربان بوده است، ادعايي که برانکو ديروز اينطور به آن پاسخ داد: «داوران ايراني هم مهربان نيستند.»
 
ساير بازي‌ها
شاگردان قلعه‌نويي در آخرين بازي سال با تساوي برابر فولاد خوزستان اميدهاي خود براي عنوان قهرماني را به حداقل رساندند.  دو تيم فولاد خوزستان و تراكتورسازي تبريز آخرين بازي ليگ‌برتر در سال95 را به شكل كسل‌كننده‌اي بدون گل  به پايان رساندند تا سرخابي‌هاي پايتخت خوشحال‌ترين افراد بعد از اين تساوي باشند. با اين تساوي اختلاف تراكتور با پرسپوليس به 10 امتياز رسيد تا شاگردان برانكو به قهرماني نزديك‌تر شوند.  در ساير بازي‌ها، گسترش فولاد و صباي قم صفر- صفر و سياه‌جامگان و سپاهان يك - يك مساوي شدند و پديده 2 بر صفر پيكان را شكست داد.  ماشين‌سازي تبريز هم يک بر‌صفر صنعت نفت را برد و ذوب‌آهن و نفت تهران يک بر يک مساوي کردند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار