کد خبر: 842549
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرطان ناکارآمدی کشور را فراگرفته است، گفت: اگر روحیات فرماندهان دفاع مقدس در کشور بود، اکنون شاهد فسادهای کوچک و بزرگ نبودیم.

جوان آنلاين: محسن رضایی شب گذشته در مراسم یادواره پاسدار شهید حسین کربلایی و شهدای منطقه «حاج آقا بابا» اظهار داشت: در این ماه بیش از 10 فرمانده شهید دادیم که هر کدام در عملیات‌‌های مختلفی شهید شده‌اند که از فرماندهان مهم سپاه بودند و در مقاطع مختلف شهید شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بهترین موضوع سخنرانی مدیریت و فرماندهی در جنگ است، گفت: فرماندهی و مدیریت در جنگ‌ها به گونه‌ای بود که ایران اسلامی بدون سلاح در برابر عراق که همه دنیا از این کشور پشتیبانی می‌کردند، پیروز شد.

وی به دوران نوپایی انقلاب در جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: مدیریت در جنگ تحمیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که متاسفانه امروزه از آن غافل هستیم. 

سرطان ناکارآمدی کشور را فرا گرفته است

رضایی با تاکید بر اینکه سرطان ناکارآمدی کشور را فرا گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر کشور از ناکارآمدی رنج می‌برد و با توجه به اینکه مدیریت دولت دلسوز هستند ولی کشور در سرطان ناکارآمدی قرار دارد و نمونه اخیر این ادعا از حادثه قطار گرفته تا حوادث برف، باران و آلودگی هوا دیده شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکان‌پذیر است از تابلوی شهدا الگوی کارآمدی در کشور  ایجاد کرد، گفت: در دوران 10 ساله امام راحل جوانان بزرگی پدید، ظهور و بروز کردند که استراتژی‌های بزرگی ایجاد کردند که نمونه آن شهید بابایی و شیرازی هستند که در جنگ به بزرگترین درجه رسیدند.

وی در ادامه افزود: در برهه‌ای که جنگ، امنیت و دفاع مطرح است، پیشرفت‌های زیادی پدید آمد که این پیشرفت در آموزش‌ها، تربیت‌ها، جدیت و دلسوزی پدید آمد.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر موشک‌های ایران با برد 2 هزار کیلومتر خطای کمتر از 30 متر دارند که چند سال پیش این خطا 100 متر بود، افزود: در مقابل آن به وضع خودروی ملی دقت کنید که تلفات جانی در جاده‌ها مرتبط با این امر است.

غفلت از مدیریت کشور بخشودنی نیست

رضایی تشریح کرد: امروز متوجه می‌شویم که رمز پیروزی در جنگ چه چیزی بود و رمز ناکارآمدی در این روزها چیست، آیا غیر از این است که هر چه هست به مدیریت کشور بستگی دارد و متاسفانه برخی از آن غافل هستند.

وی با تاکید بر اینکه تنها نباید به شهادت‌طلبی شهدا نگاه کنیم بلکه باید به نحوه مدیریت امثال شهید باکری هم توجه کنیم، افزود: ما بیشتر به بعد مظلومیت شهدا توجه می‌کنیم ولی به نحوه تصمیم‌گیری و وظیفه‌شناسی نگاه نمی‌کنیم و این در حالی است که چنین خلأ بزرگی در کشور وجود دارد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: حلقه مفقوده کشور ما مدیریت و ناکارآمدی است؛ با توجه به اینکه اینک دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این حاصل انباشته شدن بدهی از سال‌های قبل بوده است؛ بانک‌ها از یک میلیون تومان، 450 هزار تومان را فریز می‌کنند و نمی‌توانند بچرخانند، این نشان از ناکارآمدی موجود در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در سیمای شهدا و فرماندهان شهدا بخش‌هایی هست که گفته نشده و این بخش‌های ناگفته هستند که به درد ما می‌خورد و اگر جوانان می‌خواهند باکری‌ها شوند باید نیمه پنهان را بیابند و به نحوه مدیریت لشکر، تیپ و گردان آنها توجه کنند.

لشکر 31 عاشورا در خیبر را از جا کند 

رضایی با یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس و اینکه ماهواره پنتاگون روی سر رزمندگان بود و دکل‌های دیده‌بانی مورد هدف دشمن بود و هر لحظه آتش گلوله بر سرمان می‌بارید، ادامه داد: با درایت فرماندهان بعد از شکست در کربلای چهار، فرماندهان ما یک رو دست بزرگی را به دشمن زدند که دشمن متعجب مانده بود و گمان کردند شکست در کربلای چهار فرمالیته بوده است.

وی افزود: ما در کربلای چهار شکست خوردیم ولی با درایت فرماندهان 10 روز دیگر تلافی آن را لشکر 31 عاشورا در پنج ضلعی بر سر دشمن درآورد و به عبارتی می‌توان گفت در 10 روز در خیبر را از جای کندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر می‌خواهیم بدانیم کشور چگونه اداره شد، باید نیمه آشکار و پنهان فرماندهان جنگ را بیشتر بیان کنیم و به آن عمل کنیم، گفت: در کربلای چهار که شکست خوردیم فرماندهان عراقی همه به مرخصی رفتند و ما کربلای پنج را اجرا کردیم و دشمن در آن شکست خورد به طوریکه فرمانده تیپ عراق با لباس زیر دستگیر شد و ادعا کرد در بصره و مرخصی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: درس‌های بزرگی در نیمه پنهان فرماندهان هشت سال دفاع مقدس جنگ وجود دارد و اسفند، ماه فرماندهان شهید است و بهتر است فرصت را غنیمت بشماریم و نیمه پنهان آنها را در اداره کشور اجرا کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه در این جلسه نکاتی را از فرماندهان می‌گویم تا درسی برای مسؤولان کشور شود، افزود: شهید کربلایی در 26 سالگی شهید شد و هفت سال در جنگ حضور داشت؛ لیاقت‌ و شایستگی خود را به خوبی از رده پایین نشان داد، آیا امروز افراد به خاطر شایستگی به درجه بالای مدیریتی می‌رسند یا اینکه با قوم و خویش بازی وارد عمل می‌شوند؟

وی افزود: شهید باکری، شهید کربلایی و سایر فرماندهان فشارهای زیادی متحمل شده‌اند و به آن مقام رسیدند.

شهید باکری نفوذ معنوی در بین سربازان خود داشت

یادگار هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه فرهنگ مدیریت در این است که دیگران را مطرح کنیم نه اینکه خود را بیان کنیم، تصریح کرد: شهید باکری نفوذ معنوی در بین سربازان خود داشت و بعد از عملیات همه دوست داشتند با یک احوال‌پرسی از حال هم خبردار شوند.   

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از سرداران که مستشار ایران در سوریه است، خاطره‌ای جالب از شهید باکری می‌گفت و آن اینکه وقتی جراحت برداشتم، آرزو می‌کردم که شهید باکری بالای سرم بیاید و این همان عشق به مدیر است و آیا این در زمان حال نیز وجود دارد؟

وی بیان داشت: نفود معنوی عشق ورزیدن و در چهره همدیگر خدا را دیدن است به طوریکه مصداق آن در جنگ تحمیلی این بود که رزمندگان مجروح می‌شدند ولی آرامش نداشتند و در تلاطم این بودند که به خط مقدم برگردند و نمی‌توانستند دوری همدیگر را تحمل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه مسئله دیگر در سیره فرماندهان، تصمیم‌گیری بود، افزود: تصمیم‌گیری درست و به‌موقع از ویژگی مهم فرماندهان بود در حالی که فرماندهان یک روشی داشتند که بسیار موثر بود.

وی در بیان مثالی از تصمیم‌گیری بزرگ فرماندهان در دوران جنگ تاکید کرد: در عملیات والفجر هشت، قرار بود که 60 هزار رزمنده از اروندرود عبور کرده و از جزیره خارک حفاظت کنند ولی 48 ساعت مانده به عملیات ابهامی پیش آمد که آیا این عملیات لو رفته و یا لو نرفته، برای این منظور جلسه‌ای با حضور فرماندهان تشکیل شد و بعد از دو ساعت به این نتیجه رسیدیم که  بنابه هفت دلیل  این عملیات لو رفته و به هشت دلیل لو نرفته است و از طرف دیگر جان 60 هزار نفر در میان بود ولی تصمیم گرفتیم عملیات شود که در همان لحظه بمباران شدیم و از شناسایی جهت بمب متوجه شدیم این بمب‌ها جهت‌دهی نشده و عملیات را انجام دادیم.

کشور دچار ضعف شده و نیاز به تحول دارد

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی مشابه عملیات والفجر هشت باید تصمیم گرفت و آن هم با توکل به خدا، این تصمیم‌ها باید در این دوران نیز گرفته شود و نباید اجازه داد کشور با ضعف نگه داشته شود.

رضایی در ادامه متذکر شد: کشور دچار ضعف شده و نیاز به تحول دارد و باید در این راه فرماندهان شهید را الگو قرار دهیم.

وی موضوع سوم و کلیدی فرماند‌هان هست سال دفاع مقدس را حضور مدیران در تمام صحنه‌ها دانست و ادامه داد: فرماندهان خود را عقب نمی‌کشیدند بلکه در همه اوضاع حضور داشتند، در این نظام اداری موجود کشور که رضاشاه ایجاد کرده است، استاندار و فرماندار قدرت و اختیار کافی ندارد ولی فرماندهان در آن دوران خود تصمیم‌گیر بودند.

رزمنده جنگ تحمیلی با تاکید بر اینکه اگر امروز روحیات فرماندهان دفاع مقدس در کشور حاکم بود، شاهد فساد نبودیم، افزود: وقتی فرماندهی به بیت‌المال اهمیت می‌داد و با کلوخ رزمنده‌ها را دنبال می‌کرد که چرا از بیت‌المال برای خوشگذرانی استفاده شده، این نشان از رزمنده بودن خود آن فرمانده بود.

وی بیان داشت: چرا رهبر انقلاب اسلامی انقلابی‌گری را مورد تاکید قرار می‌د‌هند، آیا این غیر از آن است که به خاطر نسخه شفابخش بودن آن در کشور است، اگر روحیه انقلابی در کشور ایجاد نشود مشکلات را حل نخواهیم کرد و از همه طرف مشکلات بر ما تسلط خواهند یافت.

رضایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به حوزه علمیه که باید طلبه انقلابی باشد و این شامل همه اقشار مردم است، افزود: ما تابلوهای زیادی از شهدا داریم که می‌توان با مراجعه به شهید باکری، شهید تجلایی، شهید شفیع‌زاده و غیره استقامت خود را نشان داد و الگو گرفت.

اگر بار دیگر بتوانیم به روحیه انقلابی برگردیم مطمئناً مشکلات حل خواهد شد

وی با تاکید بر این موضوع که اگر بار دیگر بتوانیم به روحیه انقلابی برگردیم مطمئناً مشکلات حل خواهد شد، گفت: ما باید سرمایه‌های خود را بشناسیم و لزوم شناسایی آن مدیریت انقلابی فراگیر در هر سه قوه است تا روحیات انقلابی وارد شود و این خواسته شهدا از ماست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جوانان ما در مدیترانه در حال دفاع هستند و دشمن را از تبریز و تهران دور کرده و امنیت را برایمان ایجاد کرده‌اند، حال شهدا از ما می‌خواهند آن اعتماد و ایثار را نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا نشان دادند زندگی کردن رفتن است و ماندن نیست و ما خود را فریب می‌دهیم که می‌مانیم و این دنیا راه است و نباید با منزلگاه اشتباه بگیریم.

رضایی افزود: خوش به حال آنهایی که می‌روند و به رفتن دعوت می‌شوند و کارت دعوت برایشان فرستاده می‌شود.

وی با استناد به فرمایشی از قرآن کریم مبنی بر اینکه آنهایی که در برج‌های بلند و سنگین می‌مانند نیز خواهند رفت، تصریح کرد: برای شهدای ما کارت دعوت آمده بود ولی صدام را دیدید چگونه و با چه ذلتی رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به خاطره‌گویی از عملیات خیبر پرداخت و یاد همرزمان و شهدای والامقام را گرامی داشت.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
اشکال این است که هر مدیر روی کار می آید قوانین هم با آنها تغییر میکند
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
این سرطانی است که با ربا رشد کرده و همه جا را فرگرفته است.

نظام وکالتی بانکی باید مورد تجدید و حذف نظر و هر کس میبایستی مسئول پول خود باشد و بر سرمایه های ساکن با تعبیه فرمولی مالیات وضع گردد.

ربا را شوخی گرفته ایم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
سردار عزیز برو ببین کریم فروزان از پلی اکریل چقدر پول چپاول کرد بعد بیا از سرداران دفاع مقدس بگو سرداران واقعی به درجه شهادت رسیدند سرداران واقعی کارگران پلی اکریل هستند که ۹ ماهه در محاصره اقتصادی دولتیان از استاندارو..... هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار