کد خبر: 842471
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
تراكتور و اميد جبران فاصله 8 امتيازي از خوزستان
هفته بيست و چهارم ليگ برتر كه روز گذشته با مصاف سايپا-استقلال استارت خورد، طي امروز و فردا با برگزاري هفت ديدار ديگر پيگيري مي‌شود...
دنیا حیدری
هفته بيست و چهارم ليگ برتر كه روز گذشته با مصاف سايپا-استقلال استارت خورد، طي امروز و فردا با برگزاري هفت ديدار ديگر پيگيري مي‌شود، آن هم در شرايطي كه در حساس‌ترين بازي‌هاي اين هفته سرخپوشان تهراني امروز ميزبان قهرمان فصل گذشته هستند و سرخپوشان تبريزي يك روز بعد، به مهماني فولاد مي‌روند.

حساس‌ترين بازي امروز بدون شك رويارويي مدعي قهرماني امسال با قهرمان سال گذشته ليگ است؛ ديداري كه ساعت 17:30 امروز در آزادي برگزار مي‌شود. پرسپوليسي كه براي بالا بردن جام به 14 امتياز از هفت بازي باقيمانده نياز دارد و استقلالي كه به‌رغم دو برد آسيايي، بي‌پولي‌ چنان كارد به استخوان آن رسانده كه پورموسي مي‌گويد به تهران نمي‌رويم و خيلي هم جدي مي‌گويد، اگر مشكل حل نشود به تهران نمي‌رويم. البته او به خوبي مي‌داند كه هم به تهران مي‌رود و هم تيمش را براي مصاف با سرخپوشان مهيا مي‌كند، اما تهديد جدي سرمربي، فرياد بي‌پولي بازيكنان بي‌ادعايي است كه چند روز قبل با دست خالي، ‌غيرت را در مصاف با ميلياردرهاي عربي معنا كردند، اما باز هم تغييري در شرايط‌شان ايجاد نشد. با اين وجود اما پرسپوليس و در صدر آن برانكو خوب مي‌داند داستان جيب خالي استقلال دليل خوبي براي دست‌كم گرفتن اين تيم نيست؛ تيمي كه حتي مشكلاتش را بيرون از زمين گذاشته و تنها با انگيزه موفقيت است كه به ميدان مي‌رود و اين مي‌تواند روز سختي را براي صدرنشين رقم بزند. براي پرسپوليسي كه به زعم بسياري ديگر هيچ تيمي نمي‌تواند آن را به زير بكشد، اما سرمربي‌اش نظر ديگري دارد و معتقد است كه قهرماني را حدس و گمان نه، ‌بلكه اعداد و ارقام است كه مشخص مي‌كند و پرسپوليس هنوز 14 امتياز ديگر براي رسيدن به اين قهرماني نياز دارد و براي سه امتياز نخست آن در بازي امروز برابر قهرمان فصل گذشته نقشه‌ها كشيده است. اين بازي براي پرسپوليس بيش از سه امتياز مي‌ارزد. آنها بايد از سد تيمي عبور كنند كه فصل گذشته به دليل تنها يك گل كمتر قهرماني را تقديمش كردند و نيم‌فصل اول نيز نتوانستند در اهواز بيش از يك امتياز از آن بگيرند. امروز در واقع پرسپوليس هم براي انتقام گرفتن به مصاف آبي‌پوشان اهوازي مي‌رود و هم براي استحكام هرچه بيشتر جايگاه خود در صدر جدول و دست نيافتني كردن قهرماني اين فصل براي رقبايش. اما بايد ديد مرد كروات نيمكت پرسپوليس مي‌تواند آنچه را مي‌خواهد از اين بازي به دست آورده و استقلالي‌هاي خوزستان را كه سرمربي آن مدعي است تمركز لازم را ندارد با دست خالي روانه اهواز كند؟
 
برخورد قلعه نويي با فولاد خوزستاني
تساوي هفته گذشته اگرچه فاصله تراكتور را با صدر جدول افزايش داد، اما شاگردان قلعه‌نويي هنوز هم يكي از مدعيان قهرماني اين فصل هستند و اميدوار به جبران هشت امتياز فاصله ايجاد شده با سرخپوشان پايتخت‌ و با توجه به اينكه تنها هفت هفته باقي است براي جبران امتيازهاي از دست رفته، حساسيت مصاف ساعت16:30 امروز تراكتور با فولادي‌هاي خوزستان در اهواز بيشتر هم مي‌شود. اگرچه ياران قلعه‌نويي فيناليست جام حذفي نيز هستند و در صورت از دست رفتن قهرماني هنوز هم اميدواري‌هايي براي كسب يك جام ديگر و سهميه بازي‌هاي آسيايي براي آنها وجود دارد، اما بدون شك نه قلعه‌نويي و نه شاگردانش فرصت قهرمان شدن در ليگ را به اميد جام رقابت‌هاي حذفي از دست نمي‌دهند. روي كاغذ، تبريزي‌ها جمعه كار سختي برابر فولاد ندارند، چراكه تيم سعداوي امسال با نوسانات زيادي مواجه بوده است، البته نبايد فراموش كرد كه اين تيم نيم‌فصل اول تراكتورسازان را در تبريز زمينگير كرد و با كسب يك امتياز به خوزستان بازگشت و با وجود تمام بي‌ثباتي‌هايش در كسب نتيجه در فصل جاري، اگر امروز يكي از آن روزهاي خوب خود را سپري كند، ‌شاگردان قلعه‌نويي براي پيروزي در خان اول از هفت خان باقيمانده تا پايان فصل كاري سخت در پيش دارند.
 
ساير بازي‌ها
در ساير بازي‌هاي هفته بيست و چهارم، ‌ماشين‌سازي و نفتي‌هاي آبادان امروز در تبريز به مصاف هم مي‌روند؛ ديداري كه رويارويي ديدني فرهاد كاظمي و فيروز كريمي را رقم مي‌زند. در ديگر بازي امروز نيز ذوب‌آهن و نفت تهران، ‌دو بازنده هفته قبل به مصاف هم مي‌روند. ياران دايي در حالي راهي اصفهان شدند كه تنها يك جلسه تمرين داشتند و اعتصاب‌هاي گاه و بيگاه آنها همچنان ادامه دارد. در ساير بازي‌هاي روز جمعه نيز گسترش فولاد در تبريز ميزبان صباست، سياه‌جامگان از سپاهان پذيرايي مي‌كند و پديده در خانه حريف ‌به مصاف پيكان مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار