کد خبر: 842430
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان:
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در سه شرایط بحرانی امسال خسارت وارده به شبکه های برق استان کاهش چشمگیری داشته است.
بهروج

فریدون خودنیا، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در جمع خبرنگاران ، با اشاره به بحران برف بهمن ماه امسال در استان، گفت: بارش رحمت الهی نمونه بارزی از بحران در شرایط سخت بود که این کارگروه در کمترین زمان ممکن خدمات قابل ارائه به مردم از جمله آب و برق را بصورت بسیج وارانه تحویل داد.

وی افزود: در این شرایط بحرانی کارگروه انرژی و آب استان علاوه بر رفع مشکلات خود موفق به یاری رساندن به چند استان هم جوار نیز شد.

خود نیا، اظهار داشت: در شرایط بحرانی بهمن ماه امسال این کارگروه در سریعترین زمان ممکن نیروی کمکی به چند استان هم جوار را نیز جهت رفع مشکل و حل بحران اعزام کرد.

وی با بیان اینکه برق زیرساختی ترین صنعت است، ابراز کرد: لازم است برخی سازمان ها و دستگاه های دولتی از جمله فرمانداریها، یگان های انتظامی، بیمارستان ها، هلال احمر استان و شهرستان ها حتمأ نسبت به تهیه دیزل ژنراتور اقدام نمایند، هرچند برخی سازمان ها پیشقدم شده و نسبت به اجرای این پروسه اقدام نموده اند.

 خودنیا ابراز داشت: با توجه به مذاکراتی که با مدیرکل پدافند غیرعامل انجام شده تمامی دستگاه های حساس و امنیتی را مکلف به تهیه دیزل ژنراتور نموده اند که انشاء الله در آینده نزدیک این مهم محقق خواهد شد.

وی در ادامه به خسارت های برقی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته طی یک مرحله سیل حدودأ پنج میلیارد تومان خسارت به شبکه های برق در سطح استان وارد شد.

خودنیا، با بیان اینکه با تشکیل کارگروه تخصصی انرژی و آب استان اقدامات خوبی در جهت حفاظت از تاسیسات و کاهش خسارت ها انجام شد، عنوان کرد: در سال جاری طی سه مرحله بحران سیل و برف کمتر از 3 میلیارد تومان خسارت متحمل شدیم.

رئیس کارگروه تخصصی انرژی و آب استان در ادامه به  دستورالعمل وزیر نیرو در خصوص تبدیل 20 درصد انرژی مصرفی دستگاه ها از طریق پنل های خورشدی و بادی اشاره کرد و گفت: این یک تکلیف است و الزامأ بایستی بصورت یک اپیدمی در سطح کلیه سازمان ها و دستگاه ها اجرایی شود.

مدیرعامل برق لرستان اجرایی نمودن این کار را بسیار ساده و قابل حل دانست و اظهار داشت: دستگاهها می توانند با اختصاص تنها یک درصد از بودجه سالانه خود از پنل های فتو ولتائیک یا انرژی خورشید بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار