کد خبر: 842394
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال جاری در برنامه ریزی ها و هدفگذاری های توسعه ای استان اردبیل به جهش و خیز توسعه در این استان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در مشگین شهر که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای امسال و با تاکید استاندار اردبیل جلسات اقتصاد مقاومتی به شکل مرتب برگزار شده است که ماحصل آن کمک به توسعه پایدار استان در همه شاخه ها و مبانی بوده است.

وی با بیان اینکه ماموریت سازمان ستادی، برنامه ریزی و فرابخشی است که به شکل دائمی با هدایت و جهت دهی سایر دستگاه های اجرایی نظارت و ارزیابی برنامه ها می توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت بیان کرد: با محول شدن دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به سازمان برنامه و بودجه با تدوین برنامه کاربردی و عملی به طور مرتب جلسات ستاد تشکیل و ما در راستای اجرای برنامه های تدوین شده سازمان به طور مستمر پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل از انتشار برنامه های اقتصاد مقاومتی استان اردبیل از اوایل سال آینده خبر داد و گفت: در این برنامه در گام اول با هدفگذاری اهداف کمی هر یک از پروژه های ملی ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور تدوین و به دستگاه های اجرایی با تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد.

شایقی افزود: تاکنون 55 پروژه با 93 هدف کمی در قالب 9 برنامه ملی اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال 95 به 21 دستگاه اجرایی مسئول طرح تدوین و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی توجه اصلی به افزایش تولید و سهم بری عادلانه عوامل تولید و بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته در تولید است که با اجرای آن توسط دولت زمینه برای واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

دبیر ستاد اقصاد مقاومتی استان اردبیل بیان کرد: مسئولان دولتی با برنامه ریزی، هدایت، تشویق و تسهیل به راحتی می توانند راه را برای بخش غیردولتی در فعالیت های اقتصادی هموار کنند.

برای توسعه مشگین شهر باید ظرفیت بخش خصوصی احیا شود

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ما تا زمانی که اقتصادمان برپایه نفت بنا شده باشد روی توسعه را نمی بینیم بلکه ضرورت دارد در سال اقتصاد مقاومتی کاری را در مسیر توسعه منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی انجام دهیم.

ولی ملکی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید درونگرا و برونزا باشد افزود: اگر این رویکرد تحقق پیدا کند ما به راحتی می توانیم از ظرفیت های موجود داخلی استفاده کنیم و محصولات تولیدی را به خارج از مرزهای کشور صادر کنیم.

ولی ملکی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید درونگرا و برونزا باشد افزود: اگر این رویکرد تحقق پیدا کند ما به راحتی می توانیم از ظرفیت های موجود داخلی استفاده کنیم و محصولات تولیدی را به خارج از مرزهای کشور صادر کنیم.

وی به قابلیت های مشگین شهر در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در همه این حوزه ها ورود بخش خصوصی می تواند راهگشا و بسیار ارزشمند باشد.

در این جلسه که تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نمایندگان استانی و مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند در روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی مشکلات و نارسائی ها و موانع مختلف بر سر راه رونق تولید و حرکت راهبردی در مسیر اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر