کد خبر: 842393
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنایع در کنار ادامه طرح رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رحمانی در نشست مدیران اجرایی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن برجام در سال آینده و افزایش منابع درآمدی دولت بتوانیم بودجه مورد نیاز را برای نوسازی صنایع و طرح رونق تولید شاهد و ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای ایجادی و جدید در کنار نوسازی و تجهیز واحدهای صنعتی و معدنی در اولویت جدی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان ها و شهرستان های مختلف از همین روزهای پایانی سال 95 تلاش و برنامه ریزی های دقیقی را انجام دهند تا طرح های مورد هدف در بهره مندی از این تسهیلات برای پرداخت اوایل سال آینده آماده شوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نه امسال و نه سال آینده هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به رونق تولید نداریم اضافه کرد: اگر در استان اردبیل268 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است بیشتر از این نیز مسئولان می توانستند با همکاری مدیران بانک ها پرداختی تسهیلات داشته باشند چرا که هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و ما با برداشتن سهمیه استان ها سعی کردیم تا حمایت واقعی از تولیدکنندگان را شاهد باشیم.

رحمانی به تعدد پروژه های خوابیده و هدررفت منابع در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: اگر اولویت ما پرداخت تسهیلات به واحدهای با پیشرفت 60 درصد به بالاست به خاطر سرعت اجرا و تکمیل و بهره برداری این واحدهاست تا هر چه سریعتر و براساس الگوهای اقتصاد مقاومتی بتوانیم رونق تولید را نیز شاهد باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح های خوبی در استان اردبیل نظیر پایاب سد خدافرین و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفته است تصریح کرد: ما به راحتی می توانیم در این استان مرکز لجستیک تولید و فرآوری محصولات سردرختی را با هدفگذاری مناسب راه اندازی کنیم که نمونه آن را ما هم اکنون در مازندران و تولید و فرآوری مرکبات با یک رنگ، وزن و شکل استاندارد شاهد هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد معدن و حمایت های انجام شده در این حوزه بیان داشت: در بخش معدن در کنار مطالعات ما از طرح های اکتشاف حمایت های جدی انجام می دهیم به طوری که شرکت مس در صورت مثبت بودن بررسی ها در ذخیره معدن مس در مشگین شهر آماده سرمایه گذاری برای تولید، فرآوری و کنسانتره مس است که ما بیش از 100 هزار تن کنسانتره مس را در سطح کشور پیش بینی کرده ایم.

رحمانی به ابراز خرسندی از مطالعات سه پهنه معدنی مهم در این استان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم در بخش اکتشاف اقدامات خوبی انجام شده به طوری که در این سه سال معادل کل سال های قبل اکتشاف معدنی رخ داده است.

وی از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با انرژی اتمی برای توسعه اکتشاف معادن خبر داد و افزود: در استان اردبیل با اتمام مطالعات ما سعی می کنیم تا از طرح های اکتشافی و استخراج معدن حمایت لازم را انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر