کد خبر: 842392
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 23 هزار و 544 واحد در کشور در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی از تسهیلات رونق تولید بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،رضا رحمانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در مشگین شهر برگزار شد اظهار کرد: با نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ما در قیاس با سال های گذشته از همان ابتدای سال با درک اهمیت این موضوع برنامه ریزی های خوبی را آغاز کردیم تا اقتصاد کشور را در حوزه های مختلف مقاوم کنیم.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد ما در مقابل تکانه ها و شوک های جهانی و بین المللی به توانمندی خود تکیه کرده و بتوانیم آسیب پذیری ها را کاهش دهیم خاطرنشان کرد: حقیقت اقتصاد مقاومتی تکیه بر همین اصل توانمندی و نگاه به درون همراه با افزایش تحولات اقتصادی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ما در هفت حوزه ماموریت پیدا کردیم تا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از 121 پروژه مصوب در این حوزه در سطح کشور بتوانیم طرح های راهبردی خود را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رحمانی افزود: یکی از اصلی ترین این طرح ها که با موفقیت نیز همراه بود طرح رونق تولید بود که ما موفق شدیم در این حوزه به شکل شاخص و ممتاز عملکردی را در استان های مختلف داشته باشیم.

وی تاکید مقام معظم رهبری را در رونق بخشی به واحدهای کوچک و متوسط یادآور شد و اضافه کرد: ما چندین برنامه را در این حوزه طراحی کردیم تا واحدهای کوچک و متوسط ما بتوانند از آسیب تحریم ها و بی توجهی ها در امان بمانند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سود تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی به نرخ 18 درصد تصریح کرد: ما نیز معتقدیم این میزان سود نمی تواند رغبت و انگیزه ای را برای تولیدکنندگان در بهره مندی از این تسهیلات فراهم کند ولی کل وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بسیج شدند تا با کار شبانه روزی حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغالزا در اولویت جدی قرار گیرد.

رحمانی با بیان اینکه امسال بیش از 23 هزار و 544 واحد در کشور در بخش صنعت، معدن و کشاورزی از تسهیلات رونق تولید بهره مند شده اند گفت: برای این واحدها بیش از 16 هزار و 128 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها در یک سیستم و فرآیند مطمئن از لحاظ هزینه کرد به جا و درست راست آزمایی شدند و ما حتی با همکاری بانک های عامل بیشتر از رقم تعهد 16 هزار میلیارد تومان موفق شدیم تا به واحدهای متقاضی تسهیلات پرداخت کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات مشکلات و موانعی همچون چک برگشتی، بدهی به بیمه و مالیات نادیده گرفته شده و شرایطی سهلی را برای تولیدکنندگان فراهم کردیم بیان کرد: ما به استان ها در پرداخت تسهیلات تا سقف 200 میلیون تومان تفویض اختیار کردیم و تمایل نداریم تا طرح های مصوب در استان ها به تهران ارجاع داده شود و اگر در موارد استثنایی این ارجاع پرونده به تهران انجام شود قرار بر این است تا درر کمتر از 10 روز جواب مکاتبات داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر