کد خبر: 842387
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل:
دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 12 هزار و 814 نفر معتاد در استان اردبیل در چرخه درمان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهنام بهشتی در همایش اعطای بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش جامعه نیکوکاری ابرار اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب های جامعه به شمار می رود به طوری که فرد معتاد از لحاظ جسمی، روحی و اجتماعی دچار بیماری شده و باید نسبت به درمان آن اقدام کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مبارزه با موامخدر را یک جهاد مقدس اعلام کرده اند بیان کرد: دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل رویکرد اجتماعی کردن مبارزه را به عنوان راهبرد اصلی در نظر گرفته است چرا که مبارزه با این پدیده شوم جز با همراهی مردم امکانپذیر نیست.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل از فعالیت 45 تشکل مردمی در کاهش آسیب های مصرف مواد مخدر خبر داد و افزود: 24 مورد از این تشکل ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد و 21 تشکل نیز در حوزه درمان و اجتماعی فعالیت می کنند.

بهشتی با قدردانی از تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در مبارزه بی امان با موادمخدر و سوداگران مرگ تصریح کرد: سونامی مواد مخدر به جد جامعه ما را تهدید می کند به طوری که ما باید هوشمندانه در این حوزه ورود پیدا کرده و از نسل آینده مراقبت لازم را در مصرف مواد مخدر از نوع قرص های روان گردان به عمل آوریم.

وی فعالیت 91 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر و 11 کمپ بهبود اقامت را به شکل ایمان مدار و فرض مدار یادآور شد و گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 12 هزار و 814 نفر معتاد به چرخه درمان ورود پیدا کرده و در مراحل مختلف تحت حمایت قرار گرفته اند.

بهشتی به فعالیت کمیته درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی و ... اشاره کرد و افزود: امیدواریم درقالب این اقدامات جامعه سالم و عاری از اعتیاد را شاهد و ناظر باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر