کد خبر: 842332
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
ا داره کل میراث فرهنگی گلستان
کریمی مدیر کل میراث فرهنگی در جلسه شورای اداری شهرستان گنبد کاووس از اختصاص 7 میلیارد ریال اعتبار جهت ازادسازی حریم شهر باستانی جرجان خبر داد

جلسه شورای اداری شهرستان گنبد کاووس با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، قره جه طیار نماینده مردم شهرستان گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، عبد القدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گنبد در محل فرمانداری برگزار شد.

کریمی افزود: امسال از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مصووب شده که هر استان شعار مخصوص به خود را در کشور دارد و استان گلستان با شعار  ""گلستان پایتخت اکوتوریسم ایران  "" معرفی خواهد شد.

وی درادامه به ظرفیت اسکان و پذیرایی مسافرین و گردشگران در هتلها، مجتمع های اقامتی و پذیرایی، واحدهای اقامتی و ...در سطح  استان اشاره کرد و گفت: تمامی تاسیسات گردشگری سطح استان با ظرفیت  ۸۷۰۰۰ نفر اقامت در یک شب جهت خدمات رسانی به گردشگران و مسافران فراهم شده است.

کریمی همچنین گفت : خدمات رسانی به گردشگران و مسافران تنها وظیفه میراث فرهنگی نیست و همه دستگاه های اجرایی علی الخصوص دستگاه های خدمات رسان در این خصوص وظیفه دارند و از این رو از تمامی دستگاهها انتظار آمادگی و همکاری لازم را داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه با اشاره به ثبت جهانی نوروز در فهرست آثار ناملموس یونسکو تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی نوروز در فهرست آثار ناملموس یونسکو و لزوم پاسداری از این اثر ارزشمند تلاش داریم تا رویداد فرهنگی نوروزگاه را گسترده تر از سال گذشته و با کیفیتی متفاوت برگزار کنیم و در همین راستا برنامه نوروزگاه در نوروز ۱۳۹۶ در سه شهرستان گرگان، گنبد کاووس و آق قلا اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تنها اثر ثبتی استان گلستان در فهرست آثار جهانی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز گلستان هر روز به مدت یک ساعت برنامه زنده تلویزیونی از محل اجرای برنامه های فرهنگی ایام نوروز در شهرستان گنبد در محوطه گنبد قابوس پخش خواهد شد.

کریمی با اشاره به آزاد سازی حریم شهر باشتانی جرجان گفت: 7 میلیارد ریال اعتبار جهت آزدسازی حریم شهر باستانی جرجان اختصاص داده شده و بعد از ایام عید کاوش شهر جرجان بعد از ۵ سال تعطیلی آغاز خواهد شد.

کریمی ادامه داد: مشکل سرویس بهداشتی و نمازخانه برج قابوس در حال پیگیری و اقدام می باشد و تا نوروز ۱۳۹۶ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان به موضوع نوروزگاه اشاره کرد و افزود: امید داریم با اجرای طرح نوروزگاه بتوانیم نقش موثری در شناساندن و معرفی میراث معنوی نوروز و آداب و سنن اقوام استان گلستان، نگارستان ایران به مردم، مسافرین و گردشگران ایفا نماییم

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر