کد خبر: 842327
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجا‌ن‌شرقی از افزایش 41 درصدی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در 10 ماهه سال‌جاری به 47 هزار و 368 نفر خدمات داده‌ایم که نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته که نشان از افزایش حساسیت در سطح استان دارد.

وی اذعان داشت: خانم‌هایی که برای اخذ خدمات به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند در 10 ماهه امسال 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که جای نگرانی دارد و پایین آمدن سن اعتیاد به‌ویژه در میان بانوان از جمله دغدغه‌های ما به شمار می‌رود.

نصرتی توضیح داد: میزان شیوع اعتیاد در میان افراد 50 تا 60 ساله نصف شده که خوشحال کننده است و در میان افراد 40 تا 50 سال نیز از 26 درصد به 9 درصد کاهش یافته اما متاسفانه شیوع اعتیاد در بین جوانان 20 تا 30 سال از 19 درصد به 71 درصد افزایش یافته که نگران کننده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان مواد مخدر برای افزایش قدرت جسمی و شب بیداری به مخدر گرایش یافته‌اند و با وجود اقداماتی که انجام داده‌ایم به لحاظ پیش‌بینی و پیشگیری مشکل داریم.

این مسئول متذکر شد: بخش قابل توجهی از خانم‌ها برای زیبایی و لاغری گرفتار مواد مخدر شده‌اند.

وی تاکید کرد: قاچاقچیان موادمخدر به هیچ کس حتی خانواده خود هم رحم نمی‌کنند و ما هم در مقابله با اینها نباید ترحم داشته باشیم بلکه باید با نهایت قاطعیت برخورد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر