کد خبر: 842325
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
نعمت‌راده:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:خوشبختانه شرکت‌هایی پویا و رو به رشد را در استان آذربایجان‌شرقی شاهد بودیم که انواع داروها را در حدود یکصد قلم دارو از نوع آنتی‌بیوتیک‌ها و هم محصولات دارویی نهایی تولید می‌کنند.
محمدرضا نعمت‌زاده  در حاشیه بازدید از واحدهای داروسازی استان طی گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ارزیابی ظرفیت دارویی استان اظهار داشت: خوشبختانه شرکت‌هایی پویا و رو به رشد را در استان آذربایجان‌شرقی شاهد بودیم که انواع داروها را در حدود یکصد قلم دارو از نوع آنتی‌بیوتیک‌ها و هم محصولات دارویی نهایی تولید می‌کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز از محل تحقیق و توسعه داروسازی شهید قاضی که از محل‌های سابقه‌دار استان هستند بازدید کردیم، مجموعه‌ای که در دوران سازندگی شکل گرفت و محصول اصلی آن سرم است که بیش از 50 درصد سرم مورد نیاز کشور را تولید می‌کند، گرچه به تدریج افزایش تولید دادند ولی امید داریم طرح توسعه را نیز اجرا کنند.
وی با بیان اینکه البته ما نیز وظیفه داریم در پیشبرد این مسیر حمایت کنیم، گفت: همچنین واحد تحقیق و توسعه این مجموعه دو محصول دارویی دیگر تولید کرده که تزریقی آنتی‌بیوتیک بود و قول دادند در اوایل سال بعد خط تولید انبوه راه‌اندازی شود.
نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: مسؤولان استانی به دنبال این هستند منطقه را به قطب داروسازی از لحاظ تولید مواد اولیه و خود محصول همچنین ملزومات آن مثل آمپول و بسته‌بندی تبدیل کنند که کار ارزنده‌ای است.
وی تاکید کرد: با توجه به این مسئله تقاضا کردیم واحدهای داروسازی بحث صادرات را به عنوان یک بحث جدی تلقی کنند چرا که قطعاً با افزایش تولید این کار قابل تحقق است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن و تجارت در کنار وزارت بهداشت و درمان از این مسئله حمایت می‌کند، گفت: با توجه به اینکه مصرف بزرگترین تشویق است ما معتقدیم باید بازار صادرات را به عنوان بازار جدید روبه رشد آینده در نظر بگیرند. 
وی با بیان اینکه خیلی از کشورهایی که از ما کوچکتر هستند، صادرات را جدی گرفتند، تاکید کرد: ما نیز با ارائه تسهیلات ارزی از طریق بانک صندوق توسعه ملی برای صادرات هم از تولیدکننده و هم ارائه تسهیلات برای خریداران خارجی می‌توانیم حمایت کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر