کد خبر: 842315
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: راهيان نور راهي است كه خداوند پيش روي ما نهاده و بهترين الگوي تربيتي براي جوانان است.
به گزارش خبرگزاري بسيج، سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين با حضور در دانشگاه تبريز در مراسم اعزام دانشجويان اين دانشگاه به اردوهاي راهيان نور گفت: دانشگاه تبريز محل علم و تربيت جوانان بوده و اگر بگوييم ايران بدون آذربايجان نامفهوم است غلو نكرديم، چراكه نقش آذربايجان در تاريخ اين انقلاب برجسته و روشن است. وي به نقش مردم آذربايجان در دوران مشروطه و تحريم تنباكو اشاره و عنوان كرد: در دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس نيز آذربايجان خوش درخشيد و با لشكر 31 عاشورا ماندگار شد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به ادله‌ برخي دگر‌انديشان در خصوص دلايل جنگ تحميلي اشاره كرد و اظهار داشت: عده‌اي با دلايل مختلف اختلاف ارضي را اساس جنگ تحميلي خوانده و به مسائل جغرافيايي نظير مرز ميان ايران و عراق اشاره مي‌نمودند و عده‌اي نيز اقتصاد را علت جنگ بيان مي‌كردند.

وي در همين خصوص ادامه داد: اما ريشه جنگ چيزي جز وقوع انقلاب اسلامي نبود و اگر ملت ايران انقلاب نمي‌كرد هيچ كشوري با ما جنگ نمي‌كرد، چراكه اختلافات جغرافيايي يا مسائل اقتصادي قبل از انقلاب اسلامي نيز وجود داشت و مسئله جديدي نبود. جانشين فرمانده كل سپاه در امور بسيج، انقلاب مردم ايران را تحت لواي دين بي‌نظير خواند و تأكيد كرد: انقلاب اسلامي اثبات توانايي و كارآمدي دين در مديريت جامعه است.
 وي به عمليات رواني غرب اشاره كرد و افزود: بعد از انقلاب فرانسه تمام تلاش غرب بر اين شد كه القا كند دين توان اداره جامعه را ندارد، اما امام ما اثبات كرد كه در سايه‌ دين مي‌توان به بهترين شكل جامعه را اداره نمود.

 رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به كمبودهاي كشور در اوايل پيروزي انقلاب گفت: ما در آغاز دفاع مقدس واقعاً هيچ امكاناتي نداشتيم حتي گاهي اوقات در جبهه آب و غذا هم نداشتيم و در چنين شرايطي بيش از 50 كشور صدام را در جنگ عليه ملت ايران كمك مي‌كردند. وي در همين خصوص با تشريح علت فتح و پيروزي در اوج كاستي‌ها بيان كرد: چون خدا را داشتيم پيروز شديم و خداوند نيز فتح و ظفر را نثار رزمندگان عزيز ما كرد. سردار غيب‌پرور با اشاره به توكل‌ها و توسل‌هاي رزمندگان در دوران سخت جنگ تحميلي تأكيد كرد: رزمندگان تا پاي جان براي تحقق كلام امام مي‌ايستادند و ما نيز مكلف هستيم راه و رسم شهيدان را امروز با قوت ادامه دهيم. وي ضرورت تبليغ فرهنگ شهدا را يادآور شده و گفت: نبايد برخي آدرس غلط به جوانان بدهند كه نشان دادن سمت و سوي شهيدان و صحبت از فرهنگ و سيره‌ آنان به نسل‌هاي امروز و آينده، نشان دادن راه حقيقي بوده و امري ضروري است. وي در همين خصوص راهيان نور را حركتي فوق‌العاده ارزشمند دانست و خاطر نشان كرد: راهيان نور راهي است كه خداوند پيش روي ما نهاده و بهترين الگوي تربيتي براي جوانان است كه آموزه‌هاي دفاع مقدس و سيره شهدا را بتوانيم به جوانان معرفي كنيم. جانشين فرمانده كل سپاه در امور بسيج در پايان سخنانش گفت: اگر بتوانيم شهيدان را به مردم بشناسانيم يقيناً انقلاب بيمه گرديده است، چراكه اين ملت ولايت‌مدار و انقلابي از توانايي‌هاي فوق العاده‌اي برخوردار مي‌باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار