کد خبر: 842309
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
مجلس خبرگان رهبري خطاب به رئيس‌جمهور:
آنگونه كه انتظار مي‌رفت و پيش‌بيني مي‌شد، در واپسين روزهاي سال « اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نشست دومين اجلاسيه دور پنجم خبرگان رهبري با موضوع مشكلات عديده اقتصادي و طرح دغدغه‌ها و مشكلات مردم آغاز شد.
آنگونه كه انتظار مي‌رفت و پيش‌بيني مي‌شد، در واپسين روزهاي سال « اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نشست دومين اجلاسيه دور پنجم خبرگان رهبري با موضوع مشكلات عديده اقتصادي و طرح دغدغه‌ها و مشكلات مردم آغاز شد. از اين رو هنگامي كه آيت‌الله جنتي رئيس خبرگان رهبري نطق خود را آغاز كرد، از رئيس‌جمهور خواست گزارشي از اقتصاد مقاومتي بدهد و بگويد روي زمين چه كارهايي كردند تا مردم خوشحال شوند و اگر عمل نشده از مردم عذرخواهي كنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري ابتدا در وصف جايگاه خبرگان رهبري گفت: مجلس خبرگان از بزرگ‌ترين اركان نظام جمهوري اسلامي است، چون سر و كار آن با رهبري و ولايت فقيه است. وي افزود: در وصف بالاي اين جايگاه همين بس كه مسئوليت بزرگي بر دوش كساني است كه اين مسئوليت را قبول كردند، ما بايد زمان را هميشه در نظر بگيريم چون هر زماني شرايطي دارد و التزام به آن شرايط مهم است. بايد پا به پاي رهبري حركت و مطالب ايشان را رصد كنيم و دنبال آن را بگيريم. رئيس خبرگان رهبري ادامه داد: خدا را شكر مي‌كنم بعد از رحلت امام خميني(ره)، خدا كسي را جايگزين ايشان كرد كه از هر لحاظ ادامه‌دهنده راه امام‌(ره) است. وي با اشاره به شرايط خاص كنوني كشور گفت: بايد وظيفه خود را در اين شرايط بدانيم و به آن عمل كنيم. آيت‌الله جنتي با اشاره به فرمايش رهبري مبني بر اينكه بايد خبرگان، انقلابي بمانند و حوزه‌هاي علميه نيز انقلابي باشند، افزود: بايد انقلابي بودن را معني كنيم و بدانيم انقلابي بودن چه شرايطي دارد و چه وظايفي را به گردن ما مي‌آورد. جنتي گفت: انقلابي بودن يعني اسلام ناب محمدي داشتن، غديري بودن، حسيني بودن، يعني دفاع از ارزش‌هاي اسلامي، موضع‌گيري در برابر دشمنان داخل و خارج، يعني هيهات منا الذله، يعني سيره و سنت و وصيتنامه امام(ره)، حمايت از مستضعف و مظلوم؛ اينها نشانه انقلابي بودن است. رئيس خبرگان رهبري تصريح كرد: با دشمن، دشمني كردن و طرح دوستي با او نريختن، نشانه انقلابي بودن است. وي اظهار داشت: راه اسلام راه مبارزه با دشمن است و در هرصحنه بايد با قوت پيش رفت. آيت‌الله جنتي سپس به مشكلات معيشتي مردم پرداخت و گفت: فقر و بيكاري دردهايي است كه بايد احساس كرده و براي درمان آن كاري كنيم؛ بايد روي بيكاري فكر كنيم و ببينيم چه عوارضي دارد. وي ادامه داد: كسي كه متأهل و بيكار است، نان ندارد و شرمنده خانواده است؛ اينها دردهايي است كه بايد براي آن كاري كنيم، اينها مسائلي بود كه علي‌(ع) را رنج مي‌داد. رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: مشكلات سياسي و فرهنگي هم داريم، اما اين مشكلات اقتصادي دامنگير عده زيادي است، چه كسي بايد پاسخگوي آن باشد؟

آشتي ملي، طرح فتنه‌گران براي گرفتن پست‌ها
جنتي گفت: مسئله فتنه هم جاي خود است و بعد از اين مسائل، مسئله دوم ماست. چه كسي بايد بگويد كه هنوز فتنه خاموش نشده است، چه كسي بايد به اينها بفهماند كه فتنه يعني براندازي اسلام و انقلاب و دشمني امريكا با ما هم دشمني با اسلام است، چون از اسلام سيلي خوردند. رئيس خبرگان رهبري افزود: مملكت را به آشوب كشيدند و خدا خواست كه سرجاي خود نشستند، اما آنها بيكار ننشستند. پست‌هايي از اين كشور هست كه فتنه‌گران در آن قرار دارند؛ اينها چطور با بچه‌هاي حزب‌اللهي برخورد مي‌كنند؛ اينها را بايد به عنوان عامل نفوذ تلقي كرد. وي تصريح كرد: طرح آشتي ملي را مطرح مي‌كنند يعني چه؟ يعني ما هر كاري خواستيم كرديم، حالا مي‌خواهيم نماينده مجلس شويم و پست‌هايي بگيريم. خدا رهبري را حفظ كند كه پاسخ آنها را داد. جنتي تصريح كرد: اينها را علما بايد به مردم بگويند، وظيفه علما سنگين و وظيفه خبرگان سنگين‌تر است شما تريبون داريد مردم به شما اعتماد كردند كه رأي دادند.
 
رئيس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دشمني امريكا را نبايد ساده گرفت، مبادا عده‌اي در كشور باشند كه طرح دوستي با امريكا بريزند. جنتي با اشاره به اينكه ما ضعيف نيستيم، گفت: اين مملكت، امكانات و معادن بسياري دارد. اگر از آن استفاده شود كارهايي زيادي انجام خواهد شد؛ خود را ضعيف ندانيم. وي با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتي گفت: آقاي رئيس‌جمهور گزارشي از عملكرد اقتصاد مقاومتي به مردم بدهند، به گفتار و آمار نمي‌شود تكيه كرد، بگويند روي زمين چه كارهايي كردند تا مردم خوشحال شوند؛ اگر عمل نشده، از مردم عذرخواهي كنند و بگويند دليلش چيست.
   
مردم بايد بدانند به چه كسي رأي مي‌دهند
رئيس خبرگان رهبري درباره انتخابات آتي گفت: بايد مراقب باشيم، انتخابات رياست جمهوري و شهر و روستا را در پيش داريم. جنتي گفت: انتخابات شوراها كه مصيبتي است و نظارتي نمي‌شود، ۴۰۰ هزار نفر وارد اين انتخابات مي‌شوند، چه كسي صلاحيت آنها را بررسي مي‌كند كه اينها چه كساني هستند؟ در بسياري از شهرها عملكردها نشان داده كه منتخبين، افراد صالحي نبودند و كارشان به دادگاه‌ها رسيده است. رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شرايط رئيس‌جمهور بر اساس قانون خاطرنشان كرد: مديريت، امانتداري، تقوا و شجاعت رئيس‌جمهور بر اساس قانون بايد احراز شود. وي با اشاره به اينكه مسئوليت شوراي نگهبان سنگين است، تصريح كرد: اگر اين شرايط توسط شورا احراز نشود نمي‌توان هيچ‌گونه اظهارنظري كرد. جنتي ادامه داد: مردم بايد بدانند چه كسي را انتخاب مي‌كنند و منتخب آنها چه مسئوليتي دارد؛ اين بايد بر مردم روشن شود. وي با بيان اينكه بايد بر مشاركت مردم تأكيد كنيم، تصريح كرد: مردم بايد بهترين را انتخاب كنند، اما بايد احساس مسئوليت داشته و حتماً مشاركت كنند كه به اين مشاركت ما بايد تأكيد كنيم. آيت‌الله جنتي ابراز اميدواري كرد كه خبرگان رهبري در موضع‌گيري‌هاي خود و سخنراني‌هايش مفيد عمل كرده تا به محضر رهبري ارائه شود كه تا پايان اين دوره نزد رهبري سربلند باشيم. رئيس خبرگان رهبري در پايان با بيان اينكه جاي مرحوم ‌هاشمي خالي است، خاطرنشان كرد: وي در سال‌هاي قبل و بعد از انقلاب زحمت كشيدند، زندان رفتند و براي انقلاب مبارزات بسياري داشتند.
  
سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي راه‌حل اجراي تمام طرح‌ها
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا‌(ص) نيز كه به عنوان سخنران مدعو به اجلاس خبرگان رهبري دعوت شده بود، با اشاره به دستاوردهاي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) گفت: پس از دوران دفاع مقدس بنا بر تدبير فرمانده كل قوا و براساس اصل 147 قانون اساسي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) به كارهاي سازندگي و عمراني ورود پيدا كرد و پس از بازسازي مناطق جنگ‌زده از قرارگاه بازسازي به قرارگاه سازندگي تغيير نام يافت.

سردار سرتيپ پاسدار عبادالله عبداللهي افزود: خارجي‌ها در اجراي پروژه‌هاي داخل كشور تلاش مي‌كردند از نيروهاي داخلي به عنوان نيروهاي عادي و خدماتي استفاده كنند تا دانش به ايرانيان منتقل نشود، اما امروز با وجود نيروهاي توانمند قرارگاه خاتم پيچيده‌ترين پروژه‌ها به دست تواناي جوانان و متخصصين داخلي انجام مي‌پذيرد. فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا (ص) نمونه‌اي از اين توانمندي را اجراي فازهاي 15 و 16 عنوان كرد و گفت: طراحي، تجهيز، ساخت، اجرا و بهره‌برداري از اين فازها نشان داد كه اتكا به توان داخلي و دانش بومي مي‌تواند راهگشا باشد. عبداللهي ادامه داد: ما به حضور شركت‌هاي خارجي در انجام پروژه‌ها نياز نداريم و اقتصاد مقاومتي به ما توان اجراي پروژه‌ها را داده است اما هنوز بعضي‌ها نگاه‌شان به توان داخلي نيست. وي با بيان اينكه در سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل، آماده‌باش كامل به نيروهاي تحت امر داديم، اظهار كرد: در اين سال 65 پروژه مهم را هدف‌گذاري و براي به اتمام رساندن آن برنامه‌ريزي كرديم كه نزديك به 45 پروژه آن امسال در حوزه‌هاي مختلف به بهره‌برداري رسيد. فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جنگ اقتصادي كه دشمنان با اجراي تحريم‌ها عليه انقلاب اسلامي به راه انداختند، بر خود وظيفه دانست تا با ورود به ابرپروژه‌ها، توطئه دشمنان را خنثي كند.
  
روحاني: پايان سال از اقتصاد مقاومتي گزارش مي‌دهم
دولت در پايان امسال گزارش مفصلي ارائه خواهد داد مبني بر اينكه در طول سه سال و نيم گذشته براي اقتصاد مقاومتي چه اقداماتي انجام گرفته است.
اين مطلب را رئيس‌جمهور پس از حضور در نشست اجلاس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران اعلام كرد. حجت‌الاسلام روحاني مجلس خبرگان رهبري را يكي از اركان بسيار مهم در نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: گرچه كار اصلي اين مجلس تعيين رهبري است اما اصل اجلاس خبرگان و اينكه خبرگان هميشه پاي كار و آماده هستند موجب اعتماد و اميد مردم است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه اعضاي خبرگان نمايندگان مردم هستند، گفت: در اين اجلاس معمولاً يكي از مباحث مهم كشور مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد. روحاني با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل آن را مسئله‌اي مهم ارزيابي كرد و افزود: دولت در پايان امسال گزارش مفصلي ارائه خواهد داد مبني بر اينكه در طول سه سال و نيم گذشته براي اقتصاد مقاومتي چه اقداماتي انجام گرفته است. رئيس‌جمهور گفت: براي نمونه ما ابتداي سال اعلام كرديم كه ۷ هزار و ۵۰۰ واحد نيمه فعال را با تسهيلات بانكي فعال خواهيم كرد اما امروز مي‌توانيم به مردم بگوييم اين ۷ هزار و ۵۰۰ به ۲۲ هزار واحد تبديل شد. بنابراين كار و حركت خوبي آغاز شده است. وي افزود: راه اقتصاد مقاومتي ادامه پيدا مي‌كند زيرا اقتصاد مقاومتي يك قدرت براي نظام است و همانطور كه مقام معظم رهبري تأكيد كردند ما بايد قدرت‌هايمان را نمايان كنيم تا همگان بدانند ايران ما قدرتمند است.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال ديگري درباره اظهارات مقامات امريكايي مبني بر آزاد نبودن انتخابات رياست جمهوري گذشته ايران گفت: انتخابات در ايران آزاد، سالم، رقابتي و دموكراتيك است و فكر مي‌كنم آناني كه به انتخابات ايران انتقادي دارند بايد نگاهي به انتخابات اخير و مسائلي كه خودشان داشتند بيندازند. وي افزود: انتخابات اخير امريكا مورد اعتراض دو طرف بود و خود رئيس‌جمهور فعلي امريكا هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات ترديد داشت بنابراين امريكايي‌ها بايد به انتخابات خودشان بيشتر نگاه و آن را اصلاح كنند.
روحاني با اشاره به اينكه انتخابات در جمهوري اسلامي ايران با سازو كارهايي كه دارد با حضور مردم برگزار مي‌شود، گفت: وقتي ۷۰ تا ۷۳ درصد مردم در انتخابات پاي صندوق‌هاي رأي مي‌آيند معلوم است كه مردم به اين انتخابات اعتقاد دارند و شما مي‌بينيد كه چگونه تا پايان زمان رأي‌گيري صف‌هاي طولاني براي ريختن آرا به صندوق‌ها وجود دارد. رئيس‌جمهور تصريح كرد: ما طبق قانون اساسي و قوانين جاري كشور سيستم اجرايي بسيار دقيقي داريم و سيستم نظارتي قوي شوراي نگهبان بر انتخابات‌ها نظارت مي‌كند.
   
دولتمردان از اقتصاد مقاومتي گزارش بدهند
عضو مجلس خبرگان رهبري اقتصاد مقاومتي را مسئله داخلي و حفظ عزت نظام اسلامي را مسئله خارجي مورد تأكيد اعضاي مجلس خبرگان رهبري دانست.
آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي در حاشيه اجلاسيه خبرگان رهبري تصريح كرد: اولين نكته در اجلاسيه خبرگان رهبري طرح دغدغه‌ها و مشكلات مردم بر زبان نمايندگان مردم در اين مجلس و همچنين نمايندگان ولي‌فقيه در استان‌هاست كه با بدنه مردم در ارتباط هستند. وي با اشاره به نزديكي به پايان سال با عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل»، افزود: طبيعتاً دولتمردان بايد در اين ‌باره كارنامه‌اي از خود نشان دهند چراكه مقام معظم رهبري در سخنان مهمي تأكيد كردند كه راهكار برون‌رفت كشور از مشكلات و تحريم عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي است و راهكاري غير از اين نمي‌تواند جوابگو باشد. عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان همچنين در خصوص محوري‌ترين مسائل در نطق رئيس و اعضاي اين مجلس در اجلاسيه دوم گفت: با نزديك شدن به ايام نوروز و پايان سال، دغدغه معيشت مردم و همچنين موضوع اقتصاد مقاومتي مطرح شد كه فكر مي‌كنم از مسائل اساسي براي كشور و تمام نمايندگان مردم در خبرگان رهبري است. آيت‌الله رئيسي اقتصاد مقاومتي را مسئله داخلي و حفظ عزت نظام اسلامي را مسئله خارجي مورد تأكيد اعضاي مجلس خبرگان رهبري دانست و خاطرنشان كرد: امروز امريكايي‌ها، اروپايي‌ها و بسياري از دولتمردان مغرب زمين درصددند تا عزت و اقتدار ملي كشور را كه در پرتو اقتدار به‌دست‌آمده است، مخدوش كنند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
1
0
متاسفانه آقای روحانی پاسخی واقعی ندارد که برای اقتصاد مقاومتی چه کرده ! بهتر است که ما یادش بیندازیم ! دولت ایشان با واردات دسته بیل ، سنگ پا ، نعل اسب و تهیه و توزیع غذای مسافران قطار های ایران توسط اتریشی ها و اجرای معماری ایرانی اسلامی توسط ایتالیایی ها ! خرید هواپیما از فرانسه و سفارش ده فروند کشتی توسط کره جنوبی کار های خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی کرده است !!!! حق این است که کشور های فوق الذکر ایشان را رئیس جمهور خود بدانند تعارف نکنند ! ایشان برای اجنبی ها اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده است !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
1
شما بگوید که مانیفست اقتصاد مقاومتی چی بوده است. در مورد اقتصاد مقاومتی همش حرف زده شده و طرحی جامع برای آن بر مبنای نیازهای مقاومت ارائه نشده و این مطلب حدود 8 سال است همینجوری عنوان شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
1
0
دورود بر آیت اله جنتی ، پیشنهاد می گردد مجلس محترم خبرگان با قدرت و قوت و شجاعت بیشتر در مقابل افردی که صلاحیت اخذ پست های حساس و کلیدی نظام را ندارند ایستادگی نمایند و هیچ گونه اغماضی نداشته باشند .متاسفانه شاهد نفوذ بسیار زیاد نااهلان و نفوذی ها در دولت آقای روحانی شده ایم و که بواسطه آن صنایع و کارخانه های کشور ، بیکاری جوانان که عواقب آن را در پی داشته ، ورود کالاهای خارجی و وابشتگی شدید به بیگانه گان حاصل رخنه این افراد در دولت روحانی هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار