کد خبر: 842305
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
باند متخلف مالياتي شناسايي شد
معاون وزير اقتصاد با اعلام شناسايي يك باند شبكه‌اي تخلفات مالياتي در كرج و شرق استان تهران گفت: ۲ هزار شركت صوري شناسايي شد و در ليست سياه سازمان مالياتي كشور قرار گرفت.
به گزارش پژوهشكده پولي و بانكي، سيدكامل تقوي نژاد در خصوص ميزان درآمدهاي مالياتي سال جاري گفت: پيش بيني ما در سال جاري طبق رقم مصوب بودجه ۸۷ هزار ميليارد تومان است كه البته بايد بررسي كنيم تا ميزان تحقق آن مشخص شود. رئيس كل سازمان امور مالياتي اظهارداشت: در ۱۱ ماهه ابتداي سال جاري به ميزان ۹۱ درصد پيش بيني‌ها محقق شده است. اميدواريم تا پايان سال جاري بتوانيم بخش مهمي از درآمدها را محقق كنيم. به صورت كلي بخش زيادي از هزينه‌هاي دولت بر اين اساس تنظيم شده است. تقوي‌نژاد درباره حساب‌هاي اجاره‌اي ادامه داد: در قانون ماليات‌هاي مستقيم تكليفي وجود دارد كه بايد فعاليت و خريد و فروش بالاي ۵ ميليون تومان از طريق سيستم بانكي انجام شود، مطمئناً با توجه به سامانه‌هاي قوي اطلاعاتي نسبت به شناسايي دقيق سپرده گذاران و فعالان درعرصه بانكي اقدام مي‌شود.

وي تأكيد كرد: بايد در اين زمينه با كمك مراكز پولشويي و بانك‌ها نسبت به شناسايي اينگونه حساب‌ها اقدام شود. اين مورد را به عنوان يك هشدار عنوان مي‌كنم كه در گذشته مشكلي درباره كارت‌هاي بازرگاني وجود داشت كه براي ساماندهي آن اقداماتي از سوي نهادهاي امنيتي صورت گرفته تا كساني كه كالا با نام افراد كم درآمد در مرزها از طريق مرزها وارد كرده‌اند را شناسايي كنيم. معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: ما نسبت به شناسايي افراد واقعي و مالك فعاليت اقتصادي اقدام مي‌كنيم. رسيدگي به اين موضوع وظيفه بانك‌هاست.

تقوي نژاد درباره دستگيري برخي كاركنان امور مالياتي در كرج و شرق تهران اظهارداشت: سازمان امور مالياتي در جهت مبارزه با فرار مالياتي اقدامات هوشمندانه‌اي داشته كه از جمله آنها شناسايي شركت‌هاي صوري است كه نسبت به صدور فاكتورهاي جعلي اقدام مي‌كنند. به گفته وي، در اين زمينه ۲ هزار شركت صوري شناسايي شده كه در سامانه سازمان مالياتي به ثبت رسيد و اگر نام افراد در اين ليست سياه باشد، امكان معامله نخواهند داشت. به فعالان اقتصادي گوشزد كرديم كه نام شركت‌هايي در اين ليست نيست و اگر افرادي رفته‌اند از آن شركت‌ها فاكتور دريافت كرده‌اند ما به شرطي فاكتورها را مورد قبول قرار مي‌دهيم كه معامله واقعي صورت گرفته باشد و كالايي رد و بدل شده باشد.

معاون وزير اقتصاد خاطرنشان كرد: سازمان امور مالياتي در اين زمينه شناسايي شركت‌هاي صوري را با جديت دنبال مي‌كند. يك شركت صوري در شهرستان كرج شناسايي شد و سازمان امور مالياتي آن را دنبال و در اختيار دادگاه قرار داد. دادگاه در مرحله رسيدگي با اعتراف مدير شركت صوري متوجه شد كه يكي از كاركنان اداره مالياتي كرج با وي همراهي كرده است و با همكاري حراست سازمان وي در اختيار دادستاني قرار گرفت و اين فرد اقرار كرد كه به صورت شبكه‌اي عمل مي‌كردند و تعدادي ديگر از افراد در اداره امور مالياتي كرج با وي مشورت و تباني مي‌كردند. تقوي نژاد تصريح كرد:‌شناسايي اين افراد با همكاري حراست سازمان امور مالياتي انجام شد و با هماهنگي دادستاني و اداره اطلاعات البرز، افراد شاغل در سازمان كه در اين بخش همكاري داشتند شناسايي شدند و در اختيار دادستاني قرار گرفتند. اين مقام مسئول در وزارت اقتصاد با تأكيد بر اينكه دادستاني در حال شناسايي ديگر فعاليت‌هاي غيرقانوني در اين بخش است، گفت:‌همكاران ما در حال شناسايي فاكتورهايي هستند كه اين فرد صادر كرده و هنوز تعداد آن مشخص نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار