کد خبر: 842267
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
آبي و اناري‌ها براي آنکه ثابت کنند شکست چهار بر صفر به پاري‌سن‌ژرمن يک اتفاق بوده، امشب در انديشه پيروزي پرگل هستند.
شيوا نوروزي
آبي و اناري‌ها براي آنکه ثابت کنند شکست چهار بر صفر به پاري‌سن‌ژرمن يک اتفاق بوده، امشب در انديشه پيروزي پرگل هستند. در ادامه دور برگشت مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا دو ديدار حساس ديگر برگزار مي‌شود و بارسلونا در خانه انتظار پي‌اس‌جي را مي‌کشد و دورتموند نيز بنفيکاي باانگيزه را در پيش دارد.
 
در جست‌وجوي معجزه
خود پاريسي‌ها نيز انتظار پيروزي پرگل چهار بر صفر را نداشتند، اما در بازي رفت برخلاف انتظارات پي‌اس‌جي تحقيري چهار گله را به بارسلونا تحميل کرد تا معلوم شود اوضاع تيم لوئيز انريکه اصلاً خوب نيست. پس از آن شکست تلخ بود که دودستگي نيوکمپ را فراگرفت و هواداران زيادي عليه بارسا و سرمربي‌اش موضع گرفتند. برکناري انريکه و هو کردن بازيکنان واکنشي بود به بارسلونايي که در پاريس شديداً تحقير شد، اما چند هفته از آن شکست مي‌گذرد و در اين مدت آبي و اناري‌ها يک‌بار ديگر روحيه خود را به دست آوردند. عملکرد خوب بارسا در بازي‌هاي گذشته و بازگشت اين تيم به صدر جدول لاليگا (البته با يک بازي بيشتر نسبت به رئال) اميدواري را براي جبران گل‌هاي خورده افزايش داده است. با اين حال خود کاتالان‌ها نيز مي‌دانند به دست آوردن بردي پرگل مقابل پي‌اس‌جي بسيار دشوار است. از جمله اتفاقات مهمي که هيچ بعيد نيست در بازي امشب نيز تأثيرگذار باشد، قطعي شدن جدايي لوئيز انريکه از بارسلوناست. سرمربي فعلي اين تيم پس از شايعات فراوان بالاخره تصميمش را مبني بر تمديد نکردن قراردادش در پايان فصل گرفت. با اين وجود انريکه نيز دوست ندارد امشب با حذف از ليگ قهرمانان براي آخرين بار نشستن روي نيمکت بارسا در رقابت‌هاي اروپايي را تجربه کند. لوئيز سوارز پيش از ديدار برگشت مقابل پاريسي‌ها ابراز اميدواري کرد با جبران باخت بازي رفت توانايي واقعي بارسلونا را همه ببينند: «تمام تلاش ما، نشان دادن تصويري ديگر از بارسلوناي واقعي است. تغيير دادن اوضاع بسيار دشوار است، اما غيرممکن نيست. اگر تيمي قادر به زدن اين تعداد گل باشد قطعاً بارسلوناست.

ما شخصيت و کيفيت خروج از اين وضعيت پيچيده را داريم. در بازي امشب، من، مسي و نيمار اولين مدافعان بارسا براي پرس کردن هستيم. بايد حدالامکان براي بازيابي توپ و قطع توپ حريف تلاش کنيم. من براي کمک به ديگران در بارسلونا هستم، اما در نهايت تصميم‌گيري با من نيست.»
در آن سو پي‌اس‌جي برخلاف هر سال سه امتياز با صدرجدول لوشامپيونه فاصله دارد، اما حذف بارسلونا موفقيت بزرگي براي آنها محسوب خواهد شد. اوناي امري، سرمربي پاري‌سن‌ژرمن معتقد است بارسا در بازي امشب خطرناک‌تر از بازي رفت ظاهر مي‌شود: «شايد بارسا خطرناک‌تر از قبل شده باشد. تغييري در بازي آنها ايجاد نخواهد شد. آنها بايد سخت تلاش کنند تا نتيجه بازي رفت را جبران کنند و بازيکناني که کيفيت لازم براي چنين هدفي را داشته باشند در اختيار دارند. براي همين است که ما بايد از لحاظ روحي آماده شويم، بدانيم که 90 دقيقه سخت پيش‌روي ماست. بايد خوب کار کنيم تا بتوانيم از نتيجه بازي رفت بهره ببريم، ولي بايد براي 90 دقيقه کاملاً آماده باشيم.» بارسا بعد از باخت به تيم امري چهار برد پياپي به دست آورد و پي‌اس‌جي نيز از چهار بازي بعدي خود سه پيروزي کسب کرده‌اند.
 
ترکيب احتمالي بارسلونا:
ترشتگن، آلبا، ساموئل اومتيتي، جرارد پيکه، راکيتيچ، اينيستا، بوسکتس، رافينا، نيمار، سوارز و مسي.
 
ترکيب احتمالي پاري‌سن‌ژرمن:
کوين تراپ، توماس مونير، مارکوئينهوس، تياگو سيلوا، کورزاوا، وراتي، آدرين رابيوت، ماتيودي، دي ماريا، درکسلر و کاواني.
 
اميدواري‌هاي دورتموند
بنفيکا که موفق شد با يک گل دورتموند را از پيش‌رو بردارد، حالا يک بازي دشوار در سرزمين ژرمن‌ها در پيش دارد. تيم‌هاي آلماني معمولاً در خانه مقابل رقباي خود خطرناک ظاهر مي‌شوند و بدون شک زردپوشان نيز از اين قاعده مستثني نيستند. پيروزي شکننده نماينده پرتغال به هيچ وجه صعود اين تيم به مرحله بعد را قطعي نکرده و به همين‌خاطر است که ميزبان قصد دارد در طول 90 دقيقه راهش را براي صعود به يک‌چهارم نهايي هموار کند. تيم سوم بوندس‌ليگا که اميدي به قهرماني در ليگ آلمان ندارد به ليگ قهرمانان به چشم فرصتي کمياب نگاه مي‌کند و مي‌کوشد به جمع هشت تيم برتر اروپا صعود کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار