کد خبر: 842262
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
در دانشگاه شهركرد
همايش بزرگداشت هفته‌ منابع طبيعي به همت دانشكده منابع طبيعي و علوم زمين دانشگاه شهركرد پيش از ظهر سه‌شنبه 17 اسفند 95 با حضور محمد فرامرزي، معاون پژوهش و فنآوري دانشگاه شهركرد، حجت الاسلام سعيد صفي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، علي محمد مقدم مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان، نورالله غلاميان شهردار شهركرد، عليرضا داووديان رييس دانشكده منابع طبيعي و علوم زمين وجمعي ديگر از مسئولين استان، هيات رييسه دانشگاه ، اساتيد ، كارمندان و دانشجويان در دانشگاه شهركرد برگزار شد.
هوشیار طهماسبی
محمدفرامرزي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شهركرد در اين همايش تنها نقطه‏ي مشترك بين نسل‌هاي بشري را محيط زيست دانست و افزود: حفظ محيط زيست و منابع طبيعي در كشور يك چالش بسيار جدي است و براساس اصل 50 قانون اساسي حفاظت از اين مهم يك وظيفه‌ي عمومي است و هرگونه فعاليت كه منجر به نابودي آن شود ممنوع است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شهركرد در ادامه با تأكيد بر ضرورت مشاركت جامعه‌ دانشگاهي در امور اجرايي و حفاظتي محيط زيست و اشاره به برخي اقدامات دانشگاه شهركرد در اين زمينه، خواستار مشاركت هرچه بيشتر دانشگاهيان در ارائه‌طرح‌هاي كاربردي و مسئله‌محور جهت حفظ منابع طبيعي استان شد.

حجت الاسلام سعيد صفي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد نيز در اين همايش طي سخناني درختكاري را يكي از سنت‌هاي انبياء و اولياء الهي دانست و تصريح كرد: بنابر فرمايش پيامبر اكرم (ص) كاشت درخت يكي از اقدامات ماتأخر مي‌باشد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد در ادامه گفت: حفاظت از منابع طبيعي و محيط زيست يك ضرورت است، اما براساس علم و پژوهش نقشه‌ حفاظت از منابع طبيعي را بايد ترسيم و اجرا كرد.


علي محمد مقدم مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري نيز در اين همايش با اشاره به شكاف بين علم و اجرا گفت: اغلب يافته‌هاي علمي اجرايي نيست و اغلب تصميمات نهادهاي اجرايي نيز بدون پشتوانه‌ي علمي است، با اين حال بهره‌گيري از مباحث علمي، تحقيقاتي و پژوهشي در امور اجرايي الزامي است و اجراي بدون پشتوانه‌ علمي با شكست روبه‌رو مي‌شود كه براين اساس بايد تحقيقات و پژوهش‌هاي علمي براساس نيازسنجي و معضلات منابع طبيعي استان انجام شود.

وي توليد بيشتر به شرط حفظ منابع طبيعي و محيط زيست را تعبير صحيح اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و خواستار مشاركت هرچه بيشتر دانشگاهيان براي ارزيابي و ارائه‌ طرح‌هاي كاربردي براي حل معضلات زيست‌محيطي استان شد.

گفتني است ،اين همايش با غرس چند نهال درمحوطه دانشگاه توسط شركت كنندگان به پايان رسيد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر