کد خبر: 842252
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی:
حکم مقام معظم رهبری و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی موجب تغییر رویکردها و ایجاد نگرش های نوینی در آستان قدس شد بنحوی که فصل جدیدی با رویکردهای بسیارمثبتی دراین آستان رقم زده شد. توجه به عامه مردم و به شکل خاص توجه به محرومین جامعه از اهداف مورد نظر تولیت بود بنحوی که بعد از گذشت یکسال به جرات می توان گفت که رضایت واستقبال مردم از این برنامه ها موید اقدامات در خور تحسین مجموعه آستان قدس رضوی است.

به گزارش جوان آنلاين، دکتر محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان اینکه در طی یک سال گذشته شاهد افزایش رضایت مردم از خدمات دهی آستان قدس هستیم گفت :حکم مقام معظم رهبری و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی موجب تغییر رویکردها و ایجاد نگرش های نوینی در آستان قدس شد بنحوی که فصل جدیدی با رویکردهای بسیارمثبتی دراین آستان رقم زده شد. توجه به عامه مردم و به شکل خاص توجه به محرومین جامعه از اهداف مورد نظر تولیت بود بنحوی که بعد از گذشت یکسال به جرات می توان گفت که رضایت واستقبال مردم از این برنامه ها موید اقدامات در خور تحسین مجموعه آستان قدس رضوی است.

وی درخصوص مشکلات مسبوق به سابقه مردم با آستان قدس و حل آن خاطر نشان شد: یکی از مشکلاتی که از سالهای دور بین مردم با آستان قدس همواره وجود داشت موضوع املاک استان قدس رضوی و زمین های مسکونی، زراعی و باغها بود. در واقع این مسائل بین برخی از مردم با آستان قدس موانعی ایجاد کرده بود که منجر به نارضایتی و فاصله از مردم شده بود. خوشبختانه با سیاست های مدبرانه تولیت بسیاری از گره ها در حال باز شدن است و این اقدامی که شاید به زودی اعلام و اجرایی شود موج گستره ای از رضایت وگره گشایی کردن از کار عامه مردم را به نمایش بگذارد. خوشبختانه امروز با تدابیر و سیاست هایی دنبال می شود منجر به ایجاد رضایتمندی در مردم مشهد مقدس شده است.

مسعودیان با اشاره به عدم موازی کاری آستان قدس در خدمات محرومیت زدایی گفت :نکته دیگر مهمی که قابل بررسی است موضوع اقدامات زیر ساختی آستان قدس و مسائل مربوط به محرومین است. تولیت محترم آستان قدس از ابتدای ورود خود به این آستان نورانی بر چند نکته تاکید داشتند که قرار نیست آستان قدس با سایر دستگاه های خیریه ای و حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی موازی کاری کند یا به صورت سلیقه ای و پراکنده به برخی امور خیر همت بگمارد. ایشان گستره وسیع تری از محرومیت زدایی را مد نظر داشتند که خوشبختانه این اقدامات نتایج خوبی به دنبال داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان رضوی با اشاره به تسهیلات آستان قدس برای زوار اظهار داشت: کمیته امداد استان خراسان رضوی در تعامل با آستان قدس امسال موفق شده بالغ بر 120 هزارنفر را به زیارت امام رضا (ع) بفرستد، همچنین این افراد توانسته اند از امکانات آستان قدس بهره مند شوند.این خدمات که خدمات فرهنگی تا غذای متبرک حضرت که برای زایرین است به آنها داده شده است. مثلا حدود هشت تا نه وعده غذا در اختیار قرار زایرین قرار می گیرند. تسهیل شرایط زیارت فعالیت مهم و قابل توجهی است که تنها محدود به کمیته امداد نمی شود بلکه برای همه کسانی که تا کنون قادر به زیارت امام رضا نشده اند فراهم شده است. اقدامات زیر ساختی نیز از جمله مواردی است که آستان قدس آن را دنبال می کند. توزیع کالا سبدهای معیشتی، پوشاک از فعالیت های محرومیت زدایی آستان قدس به شمار می رود.

وی دراین باره افزود: از جمله اقدامات خوبی که در آستان قدس انجام شده ایجاد کارگروه های فکری است تا مسائل مناطق محروم خراسان رضوی، جنوبی ،شمالی و سیستان و بلوچستان را در گام اول دنبا ل نمایند. با شناسایی نقاط محروم وانجام اقدامات زیر ساختی آنها را به زندگی در سکونت گاه خود امیدوار کنند که از آن میان می توان به احیای آب و مدیریت منابع ابی که زمینه حیات و اشتغال روستا بسیار مهم وتاثیر گذار است اشاره کرد. بی شک زندگی مردم در همه جا و در روستاها به آب وابسته است. احیاء قنوات به تعداد بالایی در دستور کار قرار گرفته و آب شیرین کن ها و آب خیز داری نیز در دستور کار قرار داده شده است. اقدامات به گونه ای است که دستگاه های اجرایی را به مشارکت با آستان قدس در این باره وا می دارد تا دراین راستا آنها هم با اختصاص درصدی از بودجه خود به یاری آستا قدس بشتابند و روستاییانی که به علت در دست نبودن آب شرب و آب کشاورزی مجبور به حاشیه نشینی می شوند را به سکونت گاه های خود بازگردانند.

دکتر مسعودیان به دغدغه تولیت آستان قدس به مساله اشتغال اشاره کرده خاطر نشان شد: مساله اشتغال در راس اموری است که تولیت آستان قدس بدان تاکید بسیاری دارند بنحوی که در بیشتر جلسات با این کلام " علیکم بالاشتغال" ما را به ضرورت ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان دعوت می کنند. اشتغال یکی از دغدغه های جدی ایشان است و خوشبختانه تا کنون اقدامات وتعاملات بین بخشی مختلفی در دست مطالعه قرا رگرفته که در صورت محقق شدن بسیار کارگشا و قابل توجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه آستان قدس با سایر دستگاه ها تعاملی همه جانبه دارد گفت: در مبحث ساخت و ساز هم اقداماتی از جمله احداث شهرک زایرو شهر زایربرای زوجهای جوان انجام شده ، همچنین آستان قدس در ساماندهی جهیزیه نوعروسان و حضور در مناطق بحران زده در کنار کمیته امداد خدمات رسانی کرده است. در واقع دغدغه آستان قدس مشارکت با همه نهادها و دستگاه ها است یعنی می خواهد در کنار سازمانها پا به پای آنها در انجام امور محرومیت زدایی کار کند.

دکتر مسعودیان به نقش آفرینی آستان قدس در توانمند سازی مددجویان گفت: در ارتباط با کارآفرینی نگاه تولیت آستان قدس بسیار فراگیر است واین مساله را تنها به مددجویان کمیته امدادو بهزیستی محدود نکرده هر چند به آنها توجه خاصی مبذول داشته است. آستان قدس با همکاری کمیته امداد درصدد است تا مساله تولید را در بین مددجویان تقویت کند و آنها را توانمند کند یعنی با ایجاد شبکه ها و زنجیره هایی از تولیدات صنایع خانگی ودستی بخشی از تولیدات مورد نیاز حامعه را با دست های مددجویان آماده کند و با استفاده از ظرفیت های مردمی مددجویان بین استان ها شبکه توزیع و فروش را با حمایت آستان قدس دایر کند. خوشبختانه دراین باره توانسته ایم با ارگان های مختلفی درارتباط باشیم مثلا از آنها زمین گرفته ایم تا بتوانیم برای این مهم ساخت و ساز کنیم. ایجاد مراکز فروش در معابر عمومی و استفاده از صنایع دستی به عنوان سوغات مشهد از فعالیت هایی است که آستان قدس زیر ساخت های انجام آن رادر اختیار مددجویان قرار داده است. بی شک اقدامات بزرگ ومشترکی در دست انجام است که نوید روزهای خوبی برای مددجویان خواهد داشت.

وی در نهایت با امیدواری به آینده پیش روی طرحهای سازنده آستان قدس اشاره کرد: ایجاد مراکزبزرگ نمایشگاهی و مجتمع بازاری از سوی آستان قدس از فعالیت های مهمی است که آستان قدس به مدت 45 روز برای مددجویان در مراکز پرتردد در نواحی مرتبط با حرم رضوی در نظر گرفته است . بی شک این اقدامات می تواند آغاز اقدامات گسترده ای در نقاط شهر مختلف مشهد و مراکز بین راهی باشد. با توجه به اینکه رویکرد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درخصوص محرومیت زدایی وتوانمند سازی محرومین بسیار مثبت است و دراین زمینه از کارگروه های تخصصی ومطالعاتی خوبی استفاده شده است می توان به آینده پیش رو امیدوار بود واین مژده را به مردم در خراسان بزرگ و سایر کشور داد که به زودی منتظر شنیدن اخبار خوبی باشند که منجر به افزایش رضایت عمومی مردم خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار