کد خبر: 842250
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
عضو کمیسیون صنایع و معادنگفت: برای اجرای برنامه های فرهنگی، آستان قدس باید نیم نگاهی هم به اقتصاد داشته باشد تا بتواند از محل موقوفات برای فرهنگ هزینه کند.

به گزارش جوان آنلاين ، مضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: آستان قدس یک جایگاه معنوی است و اصالت کار در آن،پرداختن به مباحث فرهنگی است.

سبحانی فر تاکید کرد: در مبحث اقتصادی نگاه آستان قدس این است که حضرت نباید بنگاه داری داشته باشد و بیشتر بر بخش فرهنگی تاکید دارد، الان به این سمت حرکت شده که کارخانجات زیان ده را واکاوی کنند، مجموعه های روی پا را تقویت کرده و بقیه را سامان بدهند تا به سمت بهره وری بروند؛ ولی باید فرصت بیشتری باشد تا منافع اقتصادی حاصل از درامدها که بخشی از آن از محل موقوفات است به سمت فعالیت های فرهنگی مد نظر سرازیر شود.

وی با بیان اینکه از این موقوفات باید محافظت شود تا سود دهی داشته باشد افزود: این همان نظر تولیت است که محور اصلی باید فرهنگ است و ایده درستی است، در عین حال توجه به این نکته ضروری است که برای اجرای برنامه های فرهنگی، باید نیم نگاهی هم به اقتصاد داشت و در این راستا هست که باید موقوفات به بازدهی و بهره وری بهتری برسد تا بتوان از محل موقوفات برای فرهنگ هزینه کرد.

وی بیان کرد: در جلساتی که با تولیت معظم استان قدس داشتیم نظرات ایشان بر توجه به زائران علی ابن موسی الرضا و محور رضایتمندی مردم می چرخد که به پابوس می آیند و همچنین کسانی که مشتاق زیارت هستند و توفیق تشرف را نداشتند، امروز امکانات برای همه ارزومندان فراهم هست و شکر خدا استانه هم در مباحث فرهنگی و هم امکاناتی که زائران در مسیرعبور نیازمند آن هستند گام های مثبتی برداشته شده که در فاصله یک ساله بسیار چشمگیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار