کد خبر: 842244
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
حجت الاسلام خسروپناه:
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران درباره اقدامات فرهنگی آیت الله رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در طول یک سالی که این مسئولیت را عهده دار شده است، گفت: با وجود آنکه مرحوم آیت الله واعظ طبسی خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف آستان قدس رضوی داشت، لکن باید اعتراف کرد حضور آیت الله رییسی در این یک سال، تحول چشمگیری در این آستان رقم زده است.
جوان آنلاين: حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران درباره اقدامات فرهنگی آیت الله رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در طول یک سالی که این مسئولیت را عهده دار شده است، گفت: با وجود آنکه مرحوم آیت الله واعظ طبسی خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف آستان قدس رضوی داشت، لکن باید اعتراف کرد حضور آیت الله رییسی در این یک سال، تحول چشمگیری در این آستان رقم زده است.

وی درباره چرایی چشمگیر شدن فعالیت های آستان در عمر یک ساله تولیت آیت الله رییسی، اظهار کرد: توجه به محرومان و زائران از امتیازاتی است که آیت الله رییسی دارد و این باعث شده نگاه مردم به آستان قدس فرهنگی تر شود؛ حتی عنایت معیشتی به محرومان مشهد و حاشیه نشینان شهر یا اسکان ارزان تر برای زائران با کمک خیران و ... از جمله فعالیت های معیشتی است که اگرچه برای محرومان انجام می شود اما کاملاً آثار مثبت فرهنگی به دنبال دارد.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه تاکید کرد: همچنین، ایشان با نگاهی که به دانشگاه دارد و به دنبال تاسیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) است، درواقع به نوعی زمینه تعامل دانشگاه های اسلامی و تبدیل آنها به دانشگاه بین المللی را فراهم می کند که گامی موثر و مثبت است. علاوه بر این، ایجاد مراکز پژوهشیکه می تواند به احیای نیازهای متنوع جامعه دینی بپردازد، از ویژگی های مثبت تولیت آیت الله رییسی است.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به اقدام جالب و اثرگذار فرهنگی آیت الله رییسی در تغییر نگرش و جنس خادمی امام رضا(ع) ابراز کرد: پیش از این خادمان در آستان قدس خدمات عمومی حرم را ارائه می کردند، اما ایشان معنای وسیعی برای خادمان رضوی در نظر دارند به گونه ای که هر شخصی میتواند در هر جای دنیا خدمتی به نیت امام رضا(ع) اعم از علمی،پزشکی و ... انجام دهد ومهم آنکه این عمل در قالب خادمی امام رضا(ع) ثبت می شود که این کار بسیار ارزنده و چشمگیر و دارای برکات و آثار فراوان خواهد بود.

وی تاکید کرد: ارتباط گسترده مردمی از دیگر عواملی است که در این مدت کوتاه توانسته محبوبیت مردمی آیت الله رییسی را رقم بزند.

حجت الاسلام خسروپناه درباره تاثیر برنامه ها و سیاست های فرهنگی آیت الله رییسی در ارتقای نوع نگاه مردمی به آستان قدس رضوی یادآور شد: مهم آنکه اولاًایشان فعالیت های گذشته را حفظ کرده و توسعه داد، برخی مدیران با روی کار آمدن، اقدامات مدیر قبلی را تعطیل و متوقف میکنند اما ایشان فعالیت های قبلی را ادامه و بسط داد و دوماً توسعه مراکز آموزشی پژوهشی آستان قدس را ناظر به نیاز زمان دنبال می کند که بسیار مهم و اثرگذار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار