کد خبر: 842156
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: براساس دستور‌العمل وزارت نیرو ۱۵ پروژه تعادل‌بخشی آب در دشت اردبیل با هدف کاهش مصرف آب در حوزه‌های پرمصرف اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،اصغر سلیمان‌زاده در جلسه شورای حفاظت منابع آب اردبیل در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز است که در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم انجام شده و تمامی چاه‌های غیرمجاز در اردبیل مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشت اردبیل هم‌اکنون با بحران آب مواجه شده است، افزود: در این راستا باید دستگاههای متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی اقدامات اساسی در حوزه توسعه طرح آبیاری نوین انجام دهند تا بتوانیم از بحران آب خارج شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از برداشت‌های اضافی آب در چاههای اردبیل خبر داد و گفت: برای این امر اقدامات لازم و اساسی انجام شده است چرا که به هیچ وجه اجازه برداشت اضافی و غیرقانونی آب از چاههای اردبیل داده نمی‌شود.

سلیمان‌زاده از نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: مدیریت آب و مصرف بهینه یک اولویت اساسی است که باید همگان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: براساس دستور‌العمل وزارت نیرو 15 پروژه تعادل‌بخشی آب در دشت اردبیل اجرا می‌شود تا بتوانیم با اجرای این پروژه‌ها گام بزرگی در صرفه‌جویی آب در منطقه و نیز مدیریت مصرف آب برداریم و هم‌اکنون عملیات اجرایی این پروژه‌ها دراردبیل آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه باید برای آب شرب شهرستان اردبیل نیز برنامه‌ریزی اساسی انجام شود، افزود: نیاز است انتقال آب شرب از یک مکان دیگر به دشت اردبیل مبنای کار قرار گیرد تا مشکلات پیش روی آب شرب اردبیل نیز برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر