کد خبر: 842145
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
آیت‌الله جنتی در اجلاسیه خبرگان رهبری:
رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه مجلس خبرگان از بزرگ ترین ارکان جمهوری اسلامی است چراکه سروکارش با ولایت فقیه است، گفت: انقلابی بودن به معنای به وصیت‌نامه و راه امام عمل کردن و با دشمن طرح دوستی نریختن است.

جوان آنلاين: آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین اجلاسیه رسمی دوره پنجم، اظهار داشت: مجلس خبرگان بزرگ‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است چون سروکاری این مجلس با رهبری و مقام ولایت‌فقیه است که بزرگ‌ترین رکن در ارکان نظام اسلامی و ارکان دیگر محسوب می‌شود.

وی افزود: مسئولیت بزرگی بر دوش کسانی است که در مجلس خبرگان عضویت دارد بنابراین ما باید زمان را همیشه در نظر بگیریم چراکه شرایط هر زمان و التزام به آن مسأله‌ای مهم است. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری از اعضای این مجلس خواست که همواره درصحنه حضورداشته باشند، پا به‌پای رهبری حرکت کنند و فرمایشات و مطالبات مقام عظمای ولایت را مورد رصد و دنبال قرار دهند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: باید خدا را شکر کنیم که پس از امام شخصی سکان رهبری را در دست گرفت که ازهرجهت لیاقت این جایگاه را دارد و راه امام (ره) را با نهایت قدرت استقامت و مقاومت ادامه می‌دهند و ما هم باید پیرو ایشان باشیم. 

وی با اشاره به شرایط ویژه کشور از اعضای مجلس خبرگان رهبری خواست که وظایف خود را در این شرایط بشناسند و به آن عمل کنند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه خبرگان و حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند، گفت: انقلابی بودن را باید معنی کرد و توجه داشت که چه شرایطی دارد و چه وظایفی را به گردن ما گذاشته است. 

آیت‌الله جنتی انقلابی بودن را اسلام ناب محمدی، قرآنی، علوی، حسینی، عاشورایی، غدیری، جهاد فی سبیل الله، موضع‌گیری مناسب در مقابل دشمنان خارجی و داخلی، هیهات‌ من‌الذله، عمل به وصیت‌نامه آثار و راه امام (ره)، نهج‌البلاغه، حمایت از مستضعف و محروم، مقابله با ظلم عنوان کرد.

وی همچنین معانی دیگر انقلابی بودن را ایستادگی کردن مقابل دشمن و طرح دوستی نریختن با آنان و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام قلمداد کرد. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ما امروز مشکلات زیادی در مملکت داریم، تصریح کرد: عمده مشکلات مردم معیشت است و فقر و بیکاری دردهایی محسوب می‌شود که باید احساس کرده و برای درمان آن کاری کنیم. 

آیت‌الله جنتی معتقد است که باید روی بیکاری فکر کنیم و بررسی شود که چه عوارضی می‌تواند داشته باشد چراکه امروز جوانی می‌گوید کار و شغل ندارم و بیکارم ما باید بر روی این بیکاری‌ها فکر کنیم یعنی چه که یک جوان کار ندارد و این بیکاری زمانی شکل مضاعف به خود می‌گیرد که آن جوان متأهل هم باشد. امروز افرادی هستند که صبح که از خواب بلند می‌شوند نان ندارند بخورند و سرگردان هستند و این مشکل‌ها حضرت علی (ع) نیز را رنج می‌داد.

وی بابیان اینکه مشکلات اقتصادی دامن‌گیر افراد زیادی از جامعه است، گفت: ما مشکلات سیاسی، فرهنگی هم و حتی مشکلات گوناگون هم داریم اما مشکلات اقتصادی بسیار بیشتر است چه کسی باید جواب این‌ها را بدهد و چه کسی در مقابل مشکلات معیشتی مردم مسئولند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به مسائل سیاسی به‌خصوص فتنه پرداخت و گفت: فتنه هم سر جای خود است مسأله فتنه را نباید سبک گرفت، فتنه اگر مسأله اول ما نباشد مسأله دوم ما است. چه کسی باید بگوید که هنوز فتنه خاموش محسوب نشده است عده‌ای دنبال فتنه هستند. 

آیت‌الله‌ جنتی بابیان اینکه فتنه یعنی براندازی اسلام و انقلاب، گفت: فتنه یعنی براندازی اسلام نه براندازی انقلاب؛ چون این انقلاب برای اسلام بناشده است و دشمنی آ‌مریکا با ما هم دشمنی با اسلام است چون از اسلام سیلی خوردند. 

وی با اشاره به اقدامات فتنه‌گران در سال 88، گفت: آن‌ها مملکت را به آسیب رسیدند و خدا خواست که سر جای خود بنشینند اما آن‌ها بیکار ننشستند سمت‌هایی در اختیار فتنه‌گران قرارگرفته و نظاره کنید آن‌ها چطور با بچه حزب‌اللهی و مردم برخورد می‌کنند ما باید این‌ها را بشناسیم و آن‌ها را نفوذی در نظام تلقی کنیم.  

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح موضوع آشتی ملی، گفت: آشتی ملی یعنی چه، آشتی ملی یعنی اینکه ما هر بلایی دلمان خواست سر مملکت و مردم بیاوریم و الان هم دنبال نمایندگی مجلس و کرسی‌های مدیریتی هستیم و به ما جایگاه بدهند، آن‌ها درواقع می‌گویند به ما جایگاه بدهید. 

آیت‌الله جنتی ضمن تقدیر از مواضع انقلابی مقام عظمای ولایت درباره در برخورد با طرح آشتی ملی، گفت: خداوند رهبری را حفظ کند که پاسخ آن‌ها را داد البته این‌ها را باید علما به مردم بگویند. وظیفه علما سنگین و وظیفه خبرگان سنگین‌تر است شما تریبون در اختیاردارید و مردم هم به شما اعتماد دارند که رأی داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع دشمنی آمریکا را نباید ساده گرفت، گفت: مبادا عده‌ای در کشور باشد که طرح دوستی با آمریکا بریزد همه بدانند ما ضعیف نیستیم، نباید اظهار ضعف کنیم چراکه مملکت امکانات، نیروی انسانی بالا و معادن زیرزمینی فراوانی در اختیار دارد که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم. 

به اعتقاد رئیس مجلس خبرگان رهبری نباید این‌گونه فکر و القا شود که ما چیزی نداریم و فقیر هستیم. 

آیت‌الله جنتی با اشاره به تأکید مکرر مقام معظم رهبری درباره اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: رئیس‌جمهور گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی را به مردم بدهد و بگوید عملکرد ما روی زمین این بوده است. 

وی، افزود: به گفتار و آمال نمی‌شود تکیه کرد آقایان بگویند روی زمین چه‌کارهایی کردند تا مردم خوشحال شوند، اگر به اقتصاد مقاومتی آن‌گونه که بایدوشاید عمل نشده از مردم عذرخواهی کنند و بگویند دلیلش چه بوده است. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره و خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم چون این دو انتخابات مهم را پیش‌رو داریم. 

آیت‌الله جنتی نظارت بر انتخابات شوراها را مصیبت دانست و گفت: هیچ حساب‌وکتابی در این انتخابات وجود ندارد و به صلاحیت‌ها به‌خوبی رسیدگی نمی‌شود. 400 هزار نفر وارد این انتخابات می‌شوند چه کسی صلاحیت آن‌ها را بررسی می‌کند که این‌ها چه کسانی هستند. 

به گفته وی، در بسیاری از شهرها برخی عملکردها نشان داده که منتخبین افراد صالحی نبودند و کارشان به دادگاه کشیده شده است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عزت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
1
1
امیدواریم در انتخابات آینده شخصی ولایی ؛نقلابی؛شجاع ومدبر؛؛‌ سکان مملکت امام زمان را در دست گیرد واین انقلاب از دست نا اهلان نجات پیدا کند.
آقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
1
1
درود بر جنتی مرد دلسوز نظام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
1
0
احسنت خدا جناب ایت اله جنتی را خفظ نماید. انتظار مردم از مراجع ذیصلاح ، بررسی عملکرد دولت و رئیس آن است . در صورتی که باعث تضیف نظام مقدس شده باید پاسخگو باشند و دیگر در هیچ مسئولیتی نتوانند وارد شوند .
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
سلام علیکم
این روزها یکی از حقوق شهروندی که گوش شهروندان از شنیدن و عمل نکردن آن آزار می بیند ، « دانستن حق مردم است . » مردم از صدا و سیما انتظار دارند عملکرد دولت فعلی را توسط کارشناسان منتقد بطور مستند مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا آگاهانه و فعال در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند . تا برای مردم روشن شود که آقای روحانی تا چه اندازه به وعده هایش عمل کرده ؟ با چه رویی دوباره می خواهند نامزد ریاست جمهوری شوند ؟ ایشان وعده تحول 100 روزه در حوزه اقتصاد را داد که متاسفانه تحول انجام شد اما برعکس ! به جای اشتغال جوانان ایرانی ، اشتغال برای کشور های بیگانه تحقق یافت . نه چرخ سانتریفیوژها چرخید و نه چرخ اقتصاد مردم .
برای ایشان که از قانون دم می زند یک مثال ساده می زنم : مگر مجلس شورای اسلامی حذف یارانه 3 میلیون خانوار ثروتمند را به تصویب نرساند ؟ چرا یارانه را که عذاب عظیم می دانید این مصوبه مجلس را اجرا نکردید ؟ البته اینجا مجلس شورای اسلامی هم زیر سوال می رود که چرا وظیفه نظارتی خود را انجام نداده است ؟!
سخنی هم با شورای محترم نگهبان دارم آیا کسی که ملبس به لباس روحانیت است و با زنان بی حجاب در کوهنوردی عکس یادگاری گرفته و در شبکه های مجازی دست به دست می گردد ، شخصی با تقواست ؟
آیا شخصی که برای هر سیم کارت ایرانی سه بار پیامک تبریک سال نو می دهد ، حافظ بیت المال است ؟ آیا کسی که با حقوق بگیران نجومی برخورد نکرده و بعضی از آن ها را در سمت های دیگر بکارگیری نموده و لقب ذخایر نظام گرفتند ، دلسوز افراد مستضعف است ؟ ( ببخشید قشر آسیب پذیر !!!! ) مطالب زیاد است اگر صدا و سیما برنامه ای برای انتقاد از دولت اختصاص دهد ، قول می دهم آقای روحانی توان پاسخگویی به یک برنامه یک ساعته را هم ندارد . نه اینکه ایشان با یک خبرنگاری که اجازه سوال کردن و بحث کردن را نداشته باشد در تلویزیون ظاهر شود و خودش بگوید و از حرف خودش لذت ببرد !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار