کد خبر: 842125
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:عرضه‌کنندگان کالای ایرانی باید تکریم مصرف‌کننده و مشتری‌مداری را در عمل نشان دهند که این امر می‌تواند احساس روانی خوبی بر مصرف‌کننده داشته باشد.
سعید شبستری  در دومین همایش استانی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکید بر تولید و عرضه کالاهای باکیفیت توسط تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: تبلیغ در خصوص مصرف کالای ایرانی زمانی تاثیرگذار است که تولید داخلی از کیفیت لازم برخودار باشد و تولیدکنندگان به حقوق مصرف‌کننده و مشتری توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کالای ایرانی باید از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد، افزود: مردم در خرید کالاهای مورد نیاز خود معمولاً صرفه اقتصادی و کیفیت کالا را در نظر می‌گیرند و اگر کالایی دارای این ویژگی‌ها نباشد هرقدر هم درباره آن تبلیغ نشود، اقبالی به آن نخواهد شد.

شبستری با بیان اینکه مردم انتظار دارند به حقوق شهروندی توجه شود، گفت: عرضه‌کنندگان کالای ایرانی باید تکریم مصرف‌کننده و مشتری‌مداری را در عمل نشان دهند که این امر می‌تواند احساس روانی خوبی بر مصرف‌کننده داشته باشد.

وی با بیان اینکه نحوه عرضه کالا، بسته‌بندی مناسب، تبلیغات هدفمند و ارائه خدمات پس از فروش در ترویج مصرف کالای داخلی تاثیرگذار است، افزود: تولیدکنندگان باید متناسب با ذائقه مردم و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز تولید کنند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین رعایت استاندارد در کالاهای تولید داخل را بسیار مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر نظارت دقیق دستگاه‌های مسؤول در این خصوص، گفت: امیدواریم همه صنعتگران و تولیدکنندگان به این مسائل مهم توجه کنند چرا که تولید کالای باکیفیت حق مصرف‌کننده ایرانی است و این مهم باید به صورت مستمر مورد توجه باشد.

شبستری در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: دولت براساس رهنمودهای رهبری تصمیم گرفت که امکانات و توان دستگاه‌های اجرایی در این راستا متمرکز شود و خوشبختانه در سال‌جاری کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به عنوان استان پایلوت در حوزه اقتصاد مقاومتی، دستاوردهای خوبی در این زمینه کسب کرده است، گفت: شاید نتایج برخی از اقدامات استانی طی ماه‌های آینده ملموس‌تر شود ولی به جرأت می‌توان گفت که همه مدیران استان تمام تلاش خود را برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی به کار بسته‌اند.

شبستری با بیان اینکه امروز صادرات استان از واردات پیشی گرفته است، اظهار کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که تراز تجاری استان در سال‌جاری مثبت شده و چرخ‌های صنعت و اقتصاد با همت استاندار و سایر مدیران استان به حرکت درآمده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان رکن اصلی حمایت از تولید داخلی هستند، گفت: وقتی قرار است کالای ایرانی فروخته شود، این وظیفه تولیدکنندگان است که با ارائه کالای با کیفیت و بادوام با کالاهای خارجی رقابت کنند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین کاهش میزان قاچاق کالا را گام دیگری در راستای حمایت از تولید داخل عنوان کرد و افزود: امیدواریم ادامه این اقدامات و اقبال بیشتر مردم به مصرف کالای داخلی، زمینه‌ساز اشتغال جوانان ما باشد.

وی با بیان اینکه با نظارت دستگاه‌های مسؤول، لجام‌گسیختگی سال‌های قبل در بازار کنترل شده و شاهد ثبات اقتصادی در کشور هستیم، افزود: برای توسعه و پیشرفت اقتصادی نیازمند آرامش و امنیت در عرصه‌های مختلف هستیم.

شبستری همچنین گفت: امروز مدیران دولت با وجود حاشیه‌های بسیاری که ایجاد می‌شود با صبوری و بردباری به وظایف خود عمل می‌کنند و تلاش می‌کنند توجهی به حاشیه‌ها نداشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر