کد خبر: 842118
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
نشست هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیمات مهمی در حوزه فرهنگ و ادب آذربایجان داشت.
دبیر هیات امنا بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان  در خصوص این نشست اظهار کرد: عصر امروز جلسه هیات امنا بنیاد آذربایجان با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی و دیگر اعضای هیا امنا در محل وزارت ارشاد برگزار شد.
محمد محمدپور با بیان اینکه در این جلسه سیاست های کلی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سال 1396 مورد تصویب هیات امنا قرار گرفت، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های پژوهشی چهار استان، برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برای تبیین تاریخ تمدن و فرهنگ آذربایجان مورد تاکید قرار گرفت.
وی گفت: طرح جامعی مشتمل بر پروژه های تدوین کتاب رسم الخط و همسان سازی نوشتاری، و همچنین پروژه تدوین کتاب های زبان و ادبیات ترکی از جمله پروژ های سال 1396 این بنیاد خواهد بود.
محمدپور اظهار کرد: در این نشست بر برگزاری هفته های آذربایجان در سطح ملی و فراملی در راستای معرفی ظرفیت چهار استان و استفاده از آرا و اندیشه های شخصیت ها و نخبگان فرهنگی و هنری آذربایجان تاکید شد.
وی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد هیات مدیره بنیاد برای ایجاد شعبه در تهران اقدام و در مراکز استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان دفاتر بنیاد ایجاد شود.
دبیر هیأت امنا بنیاد فرهنگ، هنرو ادب آذربایجان افزود: همچنین برگزاری همایش علمی تاریخ تمدن و فرهنگ آذربایجان با حضور شخصیت ها و نخبگان علمی و فرهنگی کشور در سال 96 از دیگر مصوبات این جلسه بود.
وی گفت: همچنین دانشنامه آذربایجان با تشکیل گروه های پژوهشی و با استفاده از ظرفیت شخصیت های علمی و فرهنگی در هر چهار استان تهیه و دانشنامه جامع نیز تدوین می شود.
محمدپور خاطر نشان کرد: برای تبیین تاریخ تمدن و فرهنگ آذربایجان فعالیت های هنری از جمله تهیه فیلم و سریال با همکاری سازمان سینمایی کشور جزو برنامه های سال 1396 مصوب گردید گرفت.
وی افزود: همچنین در ادامه این جلسه مصوب گردید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب اذربایجان با اخذ مجوز انتشارات نسبت به چاپ کتاب های تدوین شده توسط بنیاد اقدام کند.
دبیر هیات امنا بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهار کرد: همچنین در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی بر اساس اساسنامه بنیاد آذربایجان به عنوان نایب رییس هیات امنای بنیاد انتخاب شد .
به گزارش ایرنا، به منظور رشد و تعالی فرهنگی جامعه و بسط و ترویج پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی و تقویت هویت اسلامی ایرانی و با توجه به نقش و جایگاه بی‌بدیل فرهنگ و ادبیات محلی و منطقه‌ای در انسجام ملی، 'بنیاد فرهنگ، هنر و ادب ' با هدف تحقیق، پژوهش و ترویج مطالعه در زمینه فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و تاریخ آذربایجان تأسیس شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر