کد خبر: 842115
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
استاندارسمنان:
استاندار سمنان گفت: خرید کالای ایرانی از سوی تمام شهروندان کمک عمومی به اشتغالزایی و زمینه ساز رونق کسب و کار و گردش چرخه اقتصادی کشور است.
محمدرضا خباز افزود: برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به منویات رهبر انقلاب درباره لزوم رونق چرخه اقتصاد کشور توجه داشت و یکی از تاکیدهای همیشگی رهبری، خرید کالای ایرانی است.
وی ادامه داد: با خرید کالای داخلی می توان در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی واحدهای تولیدی کشور نقش آفرینی کرد و در آستانه نوروز 96 مردم ایران به امید خدا و با همت مضاعف فقط کالای ایرانی خریداری خواهند کرد تا در رونق چرخه اقتصادی و عمل به منویات رهبری نقش خود را ایفا کنند.
خباز خاطرنشان کرد: در دولت های گذشته شاهد رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری بودیم، اما دولت تدبیر و امید در برنامه ای مدون از ابتدای فعالیت با حمایت از صنعت داخلی به دنبال رونق اقتصادی کشور بوده است و در سال های گذشته، بازار و اقتصاد ایران در سطح منطقه و جهان به خوبی مطرح شد.
استاندارسمنان با بیان اینکه خرید کالای ایرانی باید به عنوان یک اصل در محور برنامه های شهروندان استان قرار گیرد، تصریح کرد: در بازارهای سمنان به اندازه کافی اجناس ایرانی برای خرید شب عید شهروندان موجود است و همه مردم استان با خرید کالای ایرانی به هموطنان خود برای اشتغال و برقرار بودن اقتصاد خانواده های ایرانی کمک می‌کنند.
خباز خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اساسی اقشار مردم وجود بیکاری در کشور است و یکی از راه های مهم برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در کشور توجه به تولید ملی است و این رویکرد صحیح، با ترغیب خانواده ها به خرید کالای تولید داخل به ویژه در جریان خریدهای ویژه نوروز ممکن می شود.
وی اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های اصلی مردم در خرید کالای ایرانی پایین بودن کیفیت بعضی از این محصولات است که صاحبان واحد تولیدی علاوه بر توجه به بازار فروش، باید به افزایش کیفیت تولیدات خود نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا خریداران کالای ایرانی نیز رضایت لازم در این زمینه را داشته باشند.
خباز گفت: براساس راهکاری که از چند سال گذشته در استان سمنان نهادینه شده است، هیچکدام از دستگاه های اجرایی استان حق خرید کالای خارجی را ندارند که این کار از اقدامات مثبت در زمینه توجه به رونق تولید در کشور است.
استاندار سمنان افزود: برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باید حمایتی جانانه از تولید ملی صورت گیرد و اگر خرید کالای ایرانی به معنی واقعی در کشور نهادینه شود، هیچ بیکاری در کشور وجود نخواهد داشت.
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است، با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره داری هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر