کد خبر: 842109
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: اعزام هزار و 500 دانشجوی استان به اردوهای راهیان نور با اعزام اولین کاروان دانشجویی از امروز 16 اسفند 95 از شهرستان سمنان آغاز شد.
مرتضی دهرویه روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، افزود: این دانشجویان در قالب 11 کاروان با 36 دستگاه اتوبوس و تعدادی از طریق قطار تا 23 اسفند 95، به جنوب کشور و مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه 900 نفر از این تعداد را دانشجویان پسر و 600 نفر را دانشجویان دختر شامل می شود، خاطرنشان کرد: این افراد با حضور در مناطق عملیاتی و جنوب کشور به مدت پنج روز، از یادمان های مختلف بازدید و در همایش بزرگ انقلابیون جوان شرکت خواهند کرد و با توجه به حوزه تخصصی دانشگاه‌های خود، از مراکز مختلف از جمله بیمارستان‌های منطقه، پالایشگاه ها بازدید می کنند.
دهرویه از رشد 50 درصدی اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور در سال 95 نسبت به پارسال خبر داد و گفت: امسال 650 نفر از دانشجویان از سمنان، 300 نفر از دامغان، 350 نفر از شاهرود و 200 نفر هم از گرمسار به اردو های راهیان نور اعزام می شوند.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان بیان کرد: هزینه هر نفر که به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شود 360 هزار تومان است که 50 هزار تومان را دانشجویان و بقیه را دانشگاه ‌ها پرداخت می‌کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 110 هزار دانشجو در 56 مرکز آموزش عالی استان سمنان تحصیل می کنند، گفت: سقف اعزام سالانه دانشجویان به اردوهای راهیان نور 10 درصد جامعه هدف بر اساس مصوبه است که برخی از دانشگاه ها این سقف را رعایت نکرده اند، بر این اساس، در سال 95، یک و نیم درصد از دانشجویان به این اردوها اعزام می شوند و امیدواریم در پنج سال آینده این رقم به 10 درصد مصوب افزاش یابد.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان، اعطای بسته های فرهنگی به دانشجویان اعزامی را از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: برای هماهنگی اجرای برنامه های اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور، قرارگاه علم الهدی در استان سمنان تشکیل و دکتر هنربخش رئوف رییس دانشگاه سمنان به عنوان رییس این قرار گاه معرفی شده است.
 استان سمنان دارای 110 هزار نفر دانشجو در بیش از 50 مرکز آموزش عالی است که 10 درصد آنها معادل 11 هزار نفر عضو بسیج دانشجویی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر