کد خبر: 842082
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
توانمندي‌ها، جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري کشورمان در پاويون ملي ايران که در منطقه آزاد شانگهاي چين برپا خواهد شد، معرفي مي‌شود.
علي باقر نعمتي‌زرگران، مديرکل بازاريابي و تبليغات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، از برنامه‌ريزي جهت معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري کشور در پاويون ملي ايران در منطقه آزاد شانگهاي چين خبر داد. زرگران در ديدار با هيئت اقتصادي و رسانه‌اي چين که با هدف بررسي روش‌هاي همکاري‌هاي مشترک در بخش گردشگري پاويون ملي ايران تشکيل شده بود، گفت: تأسيس پاويون ملي ايران در منطقه آزاد تجاري شانگهاي، توان صادراتي کالا و خدمات ايران را در بازار بزرگ و رو به رشد چين افزايش مي‌دهد، از اين‌رو با توجه به اينکه گردشگري به عنوان يکي از بخش‌هاي اين مرکز تعريف شده است، حضور فعالان بخش خصوصي به منظور معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري کشور مي‌تواند فرصتي مغتنم در راستاي دستيابي به اهداف بازاريابي و تبليغات صنعت گردشگري فراهم کند. وي با بيان اينکه در راه‌اندازي پاويون ملي ايران علاوه بر همکاري شرکت‌هاي بزرگ و مؤثر در چين، حمايت و پشتيباني سازمان منطقه آزاد تجاري شانگهاي نيز داراي تأثير بسيار بوده، تصريح کرد: تجميع ظرفيت‌ها در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي با افزوده شدن بخش گردشگري مي‌تواند مجموعه‌اي کامل از توانمندي‌ها و استعدادهاي کشور را در يکي از بازارهاي هدف مهم معرفي نمايد.

نعمتي با بيان اينکه جذب گردشگران چيني يکي از برنامه‌هاي مهم سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به شمار مي‌آيد، خاطرنشان کرد: به‌رغم اشتراکات فرهنگي و پيشينه طولاني روابط، متأسفانه شناخت کاملي از جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري ايران به عنوان يک مقصد مطلوب در بين آحاد مردم چين وجود ندارد و راه‌اندازي پاويون مذکور گام مثبت و مؤثري براي تعميق شناخت تاريخ تمدن و فرهنگ مردم ايران به اين کشور به شمار مي‌آيد. وي با بيان اينکه امروزه صنعت گردشگري يکي از عناصر مهم توسعه به شمار مي‌آيد، تصريح کرد: شناخت ملت‌ها از يکديگر به واسطه گردشگري، سبب احترام بيشتر و تحقق دستاوردهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و سياسي خواهد شد. نعمتي با اشاره به اينکه توسعه صنعت گردشگري يکي از اولويت‌هاي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌آيد، اظهار کرد: تقويت سرمايه‌گذاري‌ها در راستاي تأمين زيرساخت‌هاي گردشگري، تمرکز بر بازارهاي هدف، به‌کارگيري ابزارهاي تبليغات و اطلاع‌رساني، برپايي تورهاي آشناسازي و نيز تأکيد بر آموزش نيروهاي انساني اين حوزه بخشي از اقدامات در حال انجام براي رونق گردشگري کشور به شمار مي‌آيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار