کد خبر: 842046
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
پرسپوليس چگونه جام را بالاي سر مي‌برد
پيروزي برابر نفت تهران در هفته‌اي كه رقباي پرسپوليس درجا زدند، ‌اين تيم را يك گام ديگر به قهرماني نزديك‌تر كرد. اگرچه هنوز هفت هفته تا تحقق رؤياي پرسپوليس براي بالا بردن جام باقي است...
دنيا حيدري
پيروزي برابر نفت تهران در هفته‌اي كه رقباي پرسپوليس درجا زدند، ‌اين تيم را يك گام ديگر به قهرماني نزديك‌تر كرد. اگرچه هنوز هفت هفته تا تحقق رؤياي پرسپوليس براي بالا بردن جام باقي است، البته با روندي كه پرسپوليس در پيش گرفته و فاصله‌اي كه با دو رقيب اصلي خود تراكتورسازي و استقلال دارد، ‌چندان دور از انتظار نيست كه قهرماني زودهنگام را جشن بگيرد. با اين وجود پرسپوليس هنوز هم به چند برد ديگر نياز دارد تا نگراني براي كسب عنوان قهرماني نداشته باشد.

پرسپوليس بدون شك اصلي‌ترين مدعي قهرماني اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر است. با اين وجود، اما نمي‌توان شانس تراكتورسازان تبريزي و استقلال را هرچند اندك، ‌ناديده گرفت. اين هفته اما‌ هر دو رقيب پرسپوليس به سود صدرنشين بازي كردند. تراكتورسازان تبريزي كه مي‌توانستند فاصله خود را با صدر جدول به شش امتياز كاهش دهند، با تساوي برابر سايپا و كسب تنها يك امتياز، شانس سرخپوشان را براي قهرماني پررنگ‌تر كردند. البته در روزي كه ياران قلعه‌نويي نتوانستند خود را به پرسپوليس نزديك‌تر كنند، ‌استقلال هم از مصاف با سياه‌جامگان بيش از يك امتياز دشت نكرد تا پرسپوليس بتواند با پيروزي برابر نفت 53 امتيازي شده و گامي ديگر به سوي قهرماني بردارد.

14 امتياز تا قهرماني
پرسپوليس مي‌تواند هفته بيست و هشتم و دوهفته قبل از پايان مسابقات جام قهرماني را بالاي سر ببرد، اگر در اين مدت موفق به كسب 14‌امتياز بشود. در آن صورت پيروزي تراكتورسازان تبريزي در هفت هفته باقي‌مانده نيز نمي‌تواند اين تيم را به قهرماني برساند. البته اين فرضيه در صورتي امكانپذير است كه پرسپوليس هر پنج‌بازي خود را تا هفته بيست و هشتم را با پيروزي پشت سر گذاشته و رقبايش نيز امتيازي از دست ندهد، اما اگر تراكتور و استقلال در اين مدت باز هم امتياز از دست بدهند چه بسا اين قهرماني خيلي زودتر مسجل شود.
 
هفت خان پرسپوليس براي قهرماني
شاگردان برانكو اما تا پايان فصل هفت خان ديگر براي رسيدن به جام قهرماني در پيش دارند و سرمربي كروات سرخپوشان نيز معتقد است كه دست‌كم گرفتن هر خان اشتباهي جبران‌ناپذير است كه مي‌تواند قهرماني اين تيم را به چالش بكشد. نخستين حريف سرخپوشان، استقلال خوزستان، ‌قهرمان فصل گذشته ليگ برتر است. تيمي كه به‌رغم انتظارات در رقابت‌هاي آسيايي خوش درخشيد و با روحيه و انگيزه‌اي كه از حضور در اين رقابت‌ها به دست آورده بود، ‌موفق به كسب پيروزي برابر ماشين‌سازان تبريزي در هفته بيست و سوم شد. استقلالي‌هاي خوزستان اين هفته مهمان پرسپوليس، صدرنشين ليگ هستند. تيم ميانه جدول كه برانكو بعد از پيروزي برابر نفت تأكيد كرد دست‌كم گرفتن آن اشتباه محض است و مي‌تواند صدمات جبران‌ناپذيري داشته باشد. اين تيم در دور رفت نيز سرخپوشان را در اهواز با تساوي يك بر يك متوقف كرده بود. دومين خان پرسپوليس نفت آبادان است. تيمي كه اين روزها در نيمه پايين جدول حضور دارد، اما نمي‌توان گول جايگاه آن را خورد. تيمي كه بعد از دو تساوي و دو شكست متوالي، پيكان را به زانو در مي‌آورد و بازي‌هايش قابل پيش‌بيني نيست، خصوصاً در آبادان. البته پرسپوليس نيم‌فصل اول اين تيم را يك بر صفر شكست داده، اما تفاوت بازي در آزادي و تختي آبادان بسيار زياد است. خان سوم البته به مراتب هم سخت‌تر است.

پيكان، تيمي كه جلالي هدايت آن را به عهده دارد، اگرچه ادعاي قهرماني ندارد اما بازيكنان باتجربه‌اي دارد و در پي كسب سهميه است و پيروزي برابر پرسپوليس، مي‌تواند روحيه اين تيم را براي رسيدن به اين هدف مهيا كند. ماشين‌سازان تبريزي، حريف هفته بيست و هفتم پرسپوليس شايد ساده‌ترين تيم براي كسب پيروزي باشد. تيم قعرنشيني كه از همين حالا مي‌توان آن را كانديداي سقوط خواند، اما تيم‌هاي ته‌جدولي خصوصاً در هفته‌هاي پاياني بيشترين انگيزه را دارند و جنگيدن براي بقا، آنها را به حريفاني خطرناك تبديل مي‌كند و اين مسئله‌اي نيست كه از چشمان تيزبين پروفسور پرسپوليس دور بماند. پديده ديگر تيمي است كه پرسپوليس بايد در هفته‌هاي پاياني براي رسيدن به عنوان قهرماني از سد آن بگذرد. تيمي كه طي هفته‌هاي اخير با دو برد متوالي و البته پرگل نشان داده قصد بالا كشيدن خود و دورشدن از محوطه خطر را دارد، اما يكي از سخت‌ترين و جدي‌ترين حريفان پرسپوليس در هفته‌هاي باقي‌مانده، ‌ذوب‌آهن اصفهان است. تيمي كه براي سهميه مي‌جنگد و نيم‌فصل اول موفق شد نوار پيروزي‌هاي پرسپوليس را پاره كند، هرچند كادر فني اين تيم نسبت به نيم‌فصل اول تغييرات فاحشي داشته، اما ذوبي‌ها حالا بسيار بهتر از قبل نتيجه مي‌گيرند و بدون شك سخت‌ترين خان پرسپوليس در هفته‌هاي پاياني هستند. سياه‌جامگان، آخرين حريف پرسپوليس در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر است. تيمي كه بعيد است پرسپوليس قبل از مصاف با آن، تكليف قهرماني اين فصل خود را روشن نكرده باشد و براي بالا بردن جام قهرماني، ‌به سه امتياز بازي با آن نيازمند باشد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار