کد خبر: 841932
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
از سال گذشته تا كنون يارانه نقدي حدود ۵ ميليون نفر از گروه‌هاي پردرآمد حذف شده و شناسايي افراد متمكن از طريق بانك‌هاي اطلاعاتي قوي صورت گرفته است.
  از سال گذشته تا كنون يارانه نقدي حدود ۵ ميليون نفر از گروه‌هاي پردرآمد حذف شده و شناسايي افراد متمكن از طريق بانك‌هاي اطلاعاتي قوي صورت گرفته است.
ابوالحسن فيروز آبادي قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: شناسايي گروه‌هاي پردرآمد و افراد متمكن از طريق بانك‌هاي اطلاعاتي قوي در اختيار وزارت كار صورت گرفته و به طور مشخص 4 ميليون و ۸۶۰ هزار نفر تا اين برج از شمول دريافت يارانه حذف شدند.
وي ملاك حذف يارانه افراد پردرآمد را توانايي و تمكن مالي آنها عنوان كرد و گفت: در جريان شناسايي افراد و گروه‌ها، وزارت كار آسيب‌پذيري و وضعيت زندگي خانوار را مدنظر قرار مي‌دهد.
فيروزآبادي درباره تعداد اعتراض‌كنندگان به حذف يارانه به عدد و رقمي اشاره نكرد اما گفت كه تعداد اين افراد اندك بوده است.
قائم مقام وزير كار همچنين با تأييد ارسال پيامك به افراد قبل از حذف يارانه آنها اظهار كرد: افرادي كه پيامك حذف دريافت مي‌كنند بايد در فرصت داده شده مدارك و مستندات خود را براي اثبات نيازمندي و گرفتن يارانه ارائه كنند تا بررسي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور طي روزهاي گذشته از قطع يارانه 4 ميليون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر از افراد تا اول بهمن ماه امسال خبر داد كه درآمد ناخالصشان از 3 ميليون تومان بيشتر بوده است.
نوبخت در مخالفت با تعدادي از نمايندگان مجلس كه حذف يارانه ۲۰ درصد افراد تا پايان سال ۹۶ را پيشنهاد كرده بودند، گفته بود: تأكيد مجلس براي قطع يارانه افرادي كه تا 3 ميليون تومان درآمد دارند، در حالي است كه بسياري از خانواده‌ها مستأجر يا داراي بيمار صعب‌العلاج و فرزند دانشجو هستند و حذف آنها از دريافت يارانه نوعي بي‌عدالتي به شمار مي‌رود.
در حال حاضر شناسايي گروه‌هاي پردرآمد و افراد ثروتمند براي قطع يارانه بر اساس بانك‌هاي اطلاعاتي مختلفي همچون ماليات، ‌حقوق و درآمد و مسكن صورت مي‌گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار