کد خبر: 841866
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کیومرث پوراحمد درجشنواره حسنات اعلام کرد:
همزمان با افتتاحیه ششمین جشنواره حسنات دو نفر از کارگردان برتر کشور کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو تجلیل شدند.

بزرگداشت‌ ششمین دوره  جشنواره فیلم کوتاه حسنات به دو کارگردان سینما و تلویزیون از اصفهان اختصاص یافت و در این دوره از دو کارگردان مطرح کشور کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو تجلیل شد.

بزرگداشت پوراحمد که خالق آثار ماندگاری مانند قصه‌های مجید، خواهران غریب، سرنخ و اتوبوس شب است با عنوان «سپیدار سینما» و بزرگداشت دیگر کارگردان دیار زنده‌رود که خالق آثار ماندگاری همچون روزی روزگاری هست نیز با عنوان «روزی روزگاری امرالله احمدجو» برپا شد.

کیومرث پوراحمد در این مراسم در سخنانی کوتاه یادی از قوکاسیان دبیر چهار دوره قبلی جشنواره حسنات کرد و اظهار داشت: زاون قوکاسیان یگانه فیلمساز بزرگ اصفهان است و خوشحالم که عکس زاون در آرم و پوستر جشنواره حسنات تصویر شده است.

وی با بیان اینکه فضای فرهنگی اصفهان بدون زاون مانند محیط زیست اصفهان بدون زاینده رود است، افزود: گرچه زاون رفت اما زاینده رود می‌توانست همچنان جاری باشد اما مسئولان با نابخردی نتوانستند زاینده رود را زنده نگه دارند.

این کارگردان سینما اضافه کرد: حسنات شخصیت مناسب و فرد شایسته‌ای را به جای زاون برای این برنامه فرهنگی انتخاب کرده است. چراکه صدرعاملی قابل مقایسه در بسیاری امور با دیگران نیست.

وی با بیان اینکه تا به حال بزرگداشتی برای من نگرفته‌اند و تصویری به این بزرگی از من چاپ نشده بود، اضافه کرد: من فیلمساز هستم و باز هم فیلم می‌سازم اما تلاش می‌کنم به جوانان بها بدهم و میدان را به دست آنها بدهم.

گفتنی است کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر سال ۱۳۲۸ در نجف‌آباد اصفهان است که سریال قصه‌های مجید وی، از فیلم‌های خاطره‌انگیز تلویزیون ایران محسوب می‌شود.

امرالله احمدجو نیز متولد اول دیماه ۱۳۳۲ در میمه اصفهان است که «روزی روزگاری» با حضور جمعی از بازیگران مطرح کشور که بارها در سال‌های اخیر توسط تلویزیون ایران بازپخش شده، از ساخته‌های این هنرمد کشورمان است.  

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان درادامه این افتتاحیه اظهار داشت: کتابخانه های عمومی کارکردهای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دارند و  در این راستا به افزایش آگاهی های عمومی می پردازند که مسابقه ملی کتابخوانی از بخش های جنبی جشنواره حسنات بود که بر این اساس از ۵ نفر به نمایندگی از ۶۰ نفر برگزیده این مسابقه در جشنواره حسنات تقدیر شد..

امیر هلاکویی افزود: مسابقه ملی کتابخوانی از بخش های جنبی جشنواره حسنات بود که در راستای اهداف کتابخانه‌ها برنامه ریزی شده است و بر این اساس کتاب داستان راستان نوشته شهید مرتضی مطهری برای این مسابقه در نظر گرفته شد.

وی بیان داشت: تا پایان مهلت مسابقه تعداد هشت هزار نفر از شهرهای مختلف کشور در این مسابقه ملی شرکت کردند که پنج هزار و ۵۰۰ نفر به سوالات مسابقه پاسخ صحیح دادند.

هلاکویی با بیان اینکه شرکت کنندگان در مسابقه ملی کتابخوانی از اقصی نقاط کشور بودند، ادامه داد: از میان افرای که جواب صحیح به مسابقه دادند از ۶۰  نفر تقدیر می شود که در مراسم افتتاحیه جشنواره از ۵ نفر از آنها به نمایندگی از بقیه تقدیر می شود.

گفتنی است ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از ۱۵ تا ۱۸ اسقندماه با حضور هنرمندان ملی سینما و تلویزیون، هرمندان جوان سرتاسر کشور و علاقه مندان در حال برگزاری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر