کد خبر: 841832
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
شهردار کرج :
شهردار کرج در مراسم روز درختکاری که در اراضی جنگل کاری باغستان برگزار شد پروژه باغستان را بی سابقه ترین اقدام شهرداری کرج در حوزه جنگلکاری بیان کرد.

علی ترکاشوند در آئین  روز درختکاری که در محل اراضی جنگلکاری باغستان برگزار شد، ضمن قدر دانی از حضور مسئولین و مدیران ارشد شهری و استانی در این مراسم و حمایت های همیشگی آنها در به ثمر رسانیدن این پروژه بزرگ ملی و زیست محیطی، این اتفاق را بی سابقه ترین اقدام شهرداری در طول تاریخچه تاسیس مدیریت شهری کرج بیان کرد و اظهار داشت: این مهم به ثمر نمی رسید جز با حمایت ها، تعامل و همکاری دستگاه ها و ادارات مرتبط که ما را در توسعه سرانه فضای سبز یاری رساندند.

وی همچنین اذعان داشت: با توجه به بازدید های پیاپی که توسط اعضای شورای شهر و استاندار البرز از این پروژه  صورت گرفت، مقرر شد، این اراضی به صورت 100 هکتار 100 هکتار به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج تحویل داده شود که با تلاش و همت این مجموعه 400 هکتار از این اراضی احداث شد و 600 هکتار باقی مانده نیز در سال 96 به انجام خواهد رسید.

کلید دار شهر کرج با بیان اینکه تمامی گونه های استفاده شده در این منطقه سازگار با محیط می باشد، گفت: تمام پلان های کاشت و غرس نهال ها با راهنمایی اساتید و اظهارات خبرگان عرصه فضای سبز بر مبنای اصول علمی طراحی و کاشته شده است که به سیستم آبیاری قطره ای و تحت فشار نیز  مجهز می باشد.

ترکاشوند همچنین از احداث اولین سد خاکی در این مجموعه بزرگ زیست محیطی خبر داد و گفت: این مهم به منظور ذخیره منابع آبی و جمع آوری نزولات آسمانی طراحی شده و احداث دومین منبع ذخیره آب نیز در دستور کار مجموعه سازمان پارکها قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود تعامل و همکاری تمامی مجموعه های مرتبط را در به ثمر رساندن و انجام این پروژه بزرگ ارج نهاد و از مدیر عامل سازمان پارکها به صورت ویژه تقدیر و تشکر  کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار