کد خبر: 841828
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
مدیرکل اوقاف استان سمنان خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از استقبال مردم این استان از طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: بیش از سهمیه سمنان در این بخش فعالیت انجام شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی  با اشاره به اجرای پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان سمنان، به بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه دستگاه‌های فرهنگی به تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم اشاره کرد.
وی اظهار داشت: دیده‌بانی مقام معظم رهبری به‌درستی تبیین شده و حرکت در این راستا نیز مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه به طرح‌های ارائه‌شده فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه مکلف به انجام آن شده، طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم است که پنج سال متوالی در حال برگزاری است.
واحدی گفت: این طرح با استقبال مردم استان سمنان همراه بوده و مردم نشان داده‌اند با فراهم بودن بستر، آمادگی لازم برای حضور در عرصه‌های قرآنی را دارند و این امر نشانگر ارادت و عشق آنان به ساحت قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی با تأکید بر لزوم افزایش وقف و نذر قرآنی بیان کرد: خیران حوزه قرآنی باید در توسعه وقف و نذر قرآنی ورود بیشتری داشته باشند و این امر استمرار جلسات قرآنی و تأثیرات مثبتی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به ورود مطلوب مردم در سنت حسنه وقف اشاره کرد و اظهار کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید سنت حسنه وقف را ترویج دهند و ورود مردم به این سنت حسنه برکات مضاعفی به دنبال دارد.
واحدی با اشاره به نقش بی‌بدیل قرآن کریم در تعالی روحی و معنوی جامعه اسلامی اظهار کرد: همه اقشار که در معرض انوار الهی قرار می‌گیرند، از برکات خاصه آن بهره‌مند می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر