کد خبر: 841827
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از فعالیت 47 مرکز درمان سوء‌مصرف مواد مخدر در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: 92 درصد بیماران از آقایان هستند.
تورج اسدی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به آمار و وضع بیماران زیرپوشش این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، 47 مرکز MMT (درمان سوء‌مصرف مواد مخدر) دایر است که این مراکز به 7 هزار و 41 بیمار خدمات ارائه می‌دهند و 300 نفر از بیماران زیرپوشش مراکز دولتی هستند.

وی بیان کرد: ازنظر پراکندگی جمعیتی، 92 درصد از بیماران از آقایان و بین 30 تا 59 سال سن دارند که 86 درصد از این افراد متأهل و ازنظر تحصیلات بیشترین افراد دارای مدرک زیردیپلم دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، 23 مرکز در شهر شاهرود و پنج مرکز در روستاهای اطراف هستند که به ازای هر 5 هزار نفر جمعیت، یک مرکز ام.ام.تی فعال است و هشت مرکز نیز دو نوبت به فعالیت می‌پردازند.

اسدی به افرادی که به‌عنوان پرسنل فنی در این حوزه خدمت می‌کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: 41 نفر پزشک عمومی و چهار نفر به‌عنوان پزشک متخصص به بیماران زیرپوشش خدمات ارائه می‌دهند.

وی در ادامه به نوع درمان بیماران اشاره کرد و افزود: بیشترین ماده مورداستفاده بیماران، متادون است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: از نظر ارائه خدمات بیمه‌ای برای 71 بیمار عملیات ثبت سامانه صورت گرفته و در حال حاضر، 100 بیمار در سامانه بیمه سلامت ثبت شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر