کد خبر: 841822
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
فرماندار:
فرماندار شهرستان شاهرود گفت: این شهر در هر ثانیه به 740لیتر آب آشامیدنی نیاز دارد، در حالی که اکنون 550لیتر در ثانیه تامین می شود.
 سید محمدرضا هاشمی در آئین درختکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) افزود: در گذشته نه چندان دور با حفر40 تا 50 متر چاه در روستاهای پشت بسطام به آب می رسیدیم، اما اکنون به خاطر کاهش نزولات آسمانی و تداوم خشکسالی، برای رسیدن به آب باید بیش از 300 متر زمین حفر شود.
معاون استاندار سمنان حفاظت از محیط زیست را برای تداوم زندگی بشر و سایر موجودات ضروری خواند و گفت: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید توجه وحفاظت محیط زیست است.
وی ادامه داد: در سفر کاروان تدبیر وامید به استان سمنان، مبلغ 228میلیون تومان اعتبار برای حفاظت از محیط زیست شاهرود تخصیص یافت.
هاشمی تداوم اجرای طرح انتقال آب از سرچشمه های قطری برای تامین آب آشامیدنی مردم شاهرود را الزامی خواند و گفت: برای اجرای این طرح تا کنون 23میلیاردتومان اعتبار هزینه شده و امسال هم هشت میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن اختصاص یافته است.
وی گفت: برای حفاظت از درختان مسیر لوله کشی این طرح ، قرار است لوله کشی بقیه مسیر به صورت دستی انجام شود.
معاون استاندار سمنان ، حل مشکل کم آبی شاهرود را نگرانی همه مسوولان استان خواند و گفت: اقدام های زیادی در این باره انجام می شود.
هاشمی دچار شدن به وضعیت کنونی را نتیجه حفاظت نکردن درست منابع طبیعی اعلام کرد.
فرماندار شاهرود همچنین در آیین زنگ درختکاری در مدرسه توحید شهرک البرز شاهرود هم گفت:با این که سرانه فضای سبز شاهرود مناسب است اما باید درختکاری را گسترش داد.
وی گفت : شاهرود دارای یک هزار و 110هکتار فضای سبز است که حفظ و نگهداری آن با همیاری همه مردم ممکن می شود.
امام جمعه شاهرود هم در این آیین گفت: دین مبین اسلام درباره درختکاری و حفظ منابع طبیعی و خدادادی تاکید فراوانی دارد.
وی ترویج فرهنگ درختکاری را خواستار شد و گفت: مردم و نهادهای فرهنگی و تاثیر گذار جامعه هم باید در این راه نقش خود را ایفا کنند.
وی توزیع نهال رایگان را امری پسندیده خواند و گفت: درختکاری نباید به یک روز یا هفته محدود شود بلکه باید در طول سال ترویج شود.
حوزه فعالیت اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شاهرود 4.4 میلیون هکتار است.
در این شهرستان 700 هزار هکتار مرتع ییلاقی و قشلاقی وجود دارد.
شهرستان شاهرود 2میلیون و 300هزار هکتار عرصه بیابانی و یک هزارو 100 هکتار هم جنگل دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر