کد خبر: 841818
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
در سال 95:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیاست راهبردی این نهاد را توانمندسازی مددجویان به جای ارایه کمک های بلاعوض ذکر کرد و گفت : در سال جاری 10 درصد از مددجویان زیر پوشش این نهاد توانمند شده اند.
 سیدجواد رضوی  در دیدار با محمدرضا خباز استاندار سمنان به مناسب هفته احسان و نیکوکاری در سالن غدیر با بیان این که باید ارایه خدمات بلاعوض کاهش پیدا کند، افزود : باید خدمات معوض جایگزین خدمات بلاعوض شود، یعنی توانمندسازی مددجویان در اولویت کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت : به منظور افزایش اشتغال و توانمندسازی مددجویان در یازده ماه سال جاری 730 مورد اشتغال زایی برای مددجویان از سوی این اداره کل انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین سه هزار و 263 نفر تا پایان بهمن 95 آموزش شغل دیدند و مددجویان این اداره کل تاکنون هشت میلیارد و 600 میلیون تومان کالای خوراکی به فروش رساندند.
وی تصریح کرد : در این مدت همچنین 130 مسکن توسط این اداره کل احداث و خریداری و 326 تعمیرات کلی و جزیی انجام شده است و 14 هزار خدمت فرهنگی به مددجویان ارایه شد.
رضوی اضافه کرد : با فعالیت های انجام شده دیگر هیچ مددجوی استان سمنان متقاضی مسکن نیست و همچنین 10 درصد از مددجویان کمیته امداد این
امسال توانمند شده اند.
وی اولویت اصلی کمیته امداد را رسیدگی به نیازمندان و محرومان برشمرد و، افزود: این نهاد از سوی امام خمینی (ره) و در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی شکل گرفت و تاکنون برکات و ثمرات بسیار زیادی داشته است.
وی یادآور شد: فقر انواع مختلفی مانند مطلق، نسبی، طبیعی، فرهنگی و فقر روحی و فرهنگی دارد و کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال کاهش تمام فقرها در جامعه است.
وی اضافه کرد: 13 هزار و 980 خانوار با جمعیت 31 هزار و 38 نفر مددجوی زیر نظر کمیته امداد استان سمنان و هشت هزار و 719 خانوار مستمری بگیر این اداره کل هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هشت هزار و 384 سالمند، 528 بیمار صعب العلاج، 493 خانوار سرپرست زندانی زیر پوشش این اداره کل قرار دارند و در سال 95 حدود 27 هزار و 500 نفر برای درمان از تسهیلات این اداره کل استفاده کرده اند.
چهاردهم تا بیستم اسفند هفته احسان و نیکوکاری نام گذاری شده است.
6 میلیارد تومان به هشت هزار و 719 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان در 11 ماه سال 95 پرداخت شده است.
سالانه هزار مددجو با استقلال مالی از طریق مهارت آموزی و اشتغال از چتر حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار