کد خبر: 841817
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افراد زیر پوشش این نهاد را یک میلیون و 300 هزار معلول اعلام کرد و گفت : علاوه براین ،اکنون یک میلیون معلول برای دریافت خدمات بهزیستی در نوبت هستند.
حسین نحوی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه سمنان در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی این استان افزود : در زمان حاضر
حدود 26 هزار نهاد مدنی،تشکل های مردم نهاد، مراکز خصوصی در حال فعالیت زیر نظر این سازمان به جامعه هدف خدمات ارایه می کنند.
وی در خصوص دریافت مستمری افرادزیر پوشش این نهاد اظهار داشت : در برنامه بودجه ششم توسعه مقرر شده از محل هدفمندی یارانه ها مستمری افراد زیر پوشش بهزیستی سه برابر شود.
وی با بیان این که جامعه ، معلولان را به عنوان یک تفاوت نگاه می کند، خاطرنشان کرد : خانواده ها به پنهان کردن معلولان مبادرت می کنند که این امر موجب تاخیر در فرآیند درمانی آنان می شود.
وی با اشاره به این که سال گذشته 26 هزار فرصت شغلی برای معلولان در کشور ایجاد شد، گفت : این تعداد فرصت شغلی از طریق استاد شاگردی، حق بیمه، سهم کارفرمایی ، تسهیلات بدون بهره برای معلولان ایجاد شده است.
نحوی نژاد تصریح کرد : مهم این که ایجاد صندوق فرصت های شغلی برای تامین وام و ایجاد فرصت های شغلی برای معلولان به شکل دولتی زیر نظر سازمان بهزیستی در دستور کار قرار داد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همچنین در سال آینده 146 پایگاه اورژانس اجتماعی با هدف پیشگیری از خودکشی، فرزند آزاری، سالمند آزاری در شهرهای بالای 50 هزار نفر راندازی می شود.
به گفته وی اکنون دست کم به 100 هزار بیمار مزمن روانی در کشور از سوی این سازمان خدمات ارایه می شود.
وی با اشاره به این که خدمات توانبخشی در بخش های پزشکی فیزیوتراپی، گفتار درمانی ، پرستاری است ، افزود : در حوزه توانبخشی اجتماعی تامین مسکن، کمک های دانشجویی ، دانش آموزی، تامین لوازم زندگی، تامین حداقل معیشت و توانبخشی آموزش اجتماعی قرار دارد.
وی با بیان این که بیمه ها پاسخگوی خدمات توانبخشی و خدمات نگه داری نیستند، بیان داشت : بیمه ها با همکاری بیشتر پاسخگوی آینده مسائل جامعه هدف باشند‌.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد : همچنین 2 هزار و 200 مرکز غیردولتی توانبخشی در سراسر کشور به صورت روزانه و شبانه فعالیت دارد.
سازمان بهزیستی کشور 22 هزار کارمند ویک میلیون و 300 هزار معلول دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر