کد خبر: 841816
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با انتقاد از نامزدهایی که در ایام انتخابات اقدام به خرید و فروش رأی می‌کنند و به تخریب سایر کاندیداها می‌پردازند، گفت: رای مردم امانت بوده و از امکانات دولتی نباید در انتخابات استفاده شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مباحث اجتماعی از بدو تولد که نماد حاکمیت مردم تعلق می‌گیرد، توجه به آرای عمومی است و همان طور که می‌دانیم همه ساله کشور شاهد یک انتخابات مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه جلب مشارکت مردم نکته حائز اهمیت برای کشور است و به نوعی به تثبیت نظام مرتبط است، افزود: تقویت، مشروعیت و مقبولیت نظام بستگی به حمایت مردم داشته و با حضور مردم و حمایت آنها آرمان‌های امام با حضور مردم اجرایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وظیفه دادگستری در موضوع انتخابات در دو بخش  پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و برخورد قضایی با جرایم است.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل در دوره‌های انتخاباتی کمترین جرایم بین استان‌ها را داشتیم، افزود: دلیل کاهش تخلفات انتخاباتی به خاطر توان ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی بوده به طوری که اطلاعات و نظارت در این کمیته به روز بوده و تدبیر پیشگیرانه صورت می‌گرفت.

مظفری با ابراز تاسف از برخی جرایم انتخاباتی در کشور تاکید کرد: این میزان تخلفات زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و اگر هدف ما خدمت به مردم است باید بدانیم هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و باید وسیله نیز آبرومند باشد و خرید رای، تطمیع، عوام‌فریبی و مردم‌فریبی با ارزش‌های انقلاب مطابقت نداشته است.

وی افزود: باید در مردم نیز باید نگاه ارزشی تغییرکند و بیشتر به تعهد و سوابق نماینده توجه کنند که مصداق آن در شورای شهر را دیدیم و در مجلس متاسفانه مشاهده شد.

مظفری با اشاره به نکته اساسی قیام مختار دیرهنگام بودن در یاری به امام حسین (ع) بود، تصریح کرد: ما هم نباید افرادی را سرکار بیاریم که وقتی نیاز به لبیک و کمک است، سکوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نامزدها باید با دید انقلابی بروند و مردم نیز وظیفه دارد به معیارهای انقلابی توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ستاد پیشگیری از وقوع جرایم پیش‌بینی محل نقاط تخلفات و تخلف‌ساز را شناسایی کرده و در صورت مشاهده برخی مسائل  نامزدها تذکر دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر جرم و تخلفی در انتخابات صورت گیرد و دادگاه جزائی و انقلابی برگزار خواهد شد و شعبه دادسرا و جزایی مشخص شده تا خارج از نوبت با رعایت موازین قانونی رسیدگی به موضوع انجام گیرد، افزود: قبل از انتخابات نیز تمام حوزه‌های قضایی مکلف شده در نخستین فرصت گواهی عدم سوءپیشینه کیفری ارائه دهند و در کنار آن تمام شهرستان‌ها بررسی تمام وقت انجام خواهد گرفت.

مظفری افزود: کارگروه سوابق افراد و گواهی سوءپیشینه نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه باید مسؤولان عنایت ویژه به اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات و نظارتی داشته باشند و نباید حتی شائبه‌ای در زمینه تخلف در انتخابات شود، گفت: دغدغه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری این است که رای مردم امانت است و از امکانات دولتی نباید در انتخابات استفاده شده و  اختیار کاندیدی قرار گیرد. 

مظفری تاکید کرد: مطالبه مردم در این است که با چنین تخلفاتی برخورد کنیم و اجازه ندهیم با اذهان عمومی بازی شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی متدکر شد: قبل از ثبت‌نام رسمی نامزدها و قبل از انتخابات برخی تبلیغات زود هنگام مشاهده می‌شود که افراد در مساجد سخنرانی می‌کنند و متاسفانه خلاء قانونی در برابر افراد با تبلیغات زودهنگام داریم ولی توجه ویژه به شعور انتخاباتی نیز در اولویت کاری قرار گرفته تا اجازه به سودجویان در زمینه شائبه‌افکنی انتخاباتی دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر