کد خبر: 841815
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
غرس نهال توسط نماینده ولی‌فقیه در استان همزمان با روز درختکاری
همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز با غرس یک اصله نهال، در برنامه های ویژه این روز شرکت کرد.
امام جمعه تبریز در حاشیه غرس نهال در تبریز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته درختکاری و منابع طبیعی ، تصریح کرد: فواید درخت تا اندازه ای زیاد است که در متون دینی از درختکاری به عنوان عبادت نام برده می شود.

وی با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین و پر ثمرترین نعمتهای الهی است، گفت: علاوه بر اینکه از چوب، میوه و سایه درخت استفاده می شود درخت نقش بسیار موثری نیز در تولید اکسیژن و تلطیف نمودن هوا ایفا می نماید بنابراین هرچقدر فضای سبز بیشتری داشته باشیم هوایی که استنشاق می شود مفیدتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امیدوارم مردم شریف تبریز بتوانند در زمینه درختکاری فعال باشند، گفت: درختکاری در کلانشهرهایی مثل تبریز که هوا آلوده است بسیار مثمرثمر است و موجب تعدیل هوا می شود.


آیت الله شبستری کاشت و توسعه درختکاری را تنها وظیفه یک ارگان خاص ندانسته و عنوان کرد: علاوه بر شهرداری و سایر دستگاههای مرتبط، آحاد مردم باید در خانه ها و مکان های مناسب در جهت درختکاری مشارکت کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه توصیه می کنم از جنگل ها حفاظت شود، اظهار داشت: مبادا برخی افراد نسبت به قطع درختان اقدام کنند چرا که حفاظت از درختان و جنگل ها وظیفه ای همگانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر