کد خبر: 841811
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت؛
شهردار تبریز از اهدای آثار و برخی اقلام شاعر و مرثیه‌سرای فقید آذربایجان به موزه شهرداری تبریز خبر داد.
دکتر صادق نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: با هماهنگی‌ها و صحبت‌هایی که سال گذشته با فرزند بزرگوار مرحوم کریم‌آقا صافی شده است، شهرداری تبریز برنامه‌های قابل‌توجهی برای تبیین جایگاه ادبی این شاعر برجسته آذربایجان تدارک دیده است.

وی متذکر شد: در این راستا، مجموعه‌ای از آثار دست‌نویس و اقلام شخصی مرحوم صافی، توسط فرزند وارسته ایشان، حاج‌ محمد آقا در اختیار شهرداری تبریز گذاشته شده که همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» تحویل موزه شهر می‌شود.

شهردار تبریز افزود: این کنگره در راستای معرفی هنر دینی و اعتقادی این شاعر نوحه‌سرا، مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته و با توجه به همکاری‌های قبلی با حوزه هنری استان، به صورت مشارکتی، در برنامه‌های اجرایی این نهاد فرهنگی طراحی شده است.

وی با اشاره به آمار کلی از آثار رسیده به دبیرخانه جشنوار گفت: طبق گزارش ستاد اجرایی جشنواره، تاکنون ۲۳۰ اثر در قالب شعر و مقاله توسط دبیرخانه کنگره بزرگداشت « مولانا صافی تبریزی» دریافت  شده که از این میان، ۱۰ شعر و ۵ مقاله برگزیده در مراحل داوری، انتخاب و   ۲۲ اسفند ماه سال جاری در مجتمع پتروشیمی تبریز معرفی و تقدیر می‌شود.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در کنار برنامه‌های احصاشده خدماتی و عمرانی، به طور جدی وارد حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شده که دستاوردهای آن بارز است.

وی تصریح کرد: نکوداشت یاد و نام مفاخر و مشاهیر شهر در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی را وظیفه خود می‌دانیم و مصمم هستیم با حفظ همین مسیر، هویت واقعی شهر تبریز را به نسل پیش‌رو معرفی کنیم.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت «مولانا صافی تبریزی» ۲۲ اسفند ماه سال جاری در محل مجتمع پتروشیمی تبریز، توسط شهرداری کلانشهر تبریز و با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر