کد خبر: 841724
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.
به گزارش «جوان»، علیرضا کریمیان روز یکشنبه 15 اسفندماه در نشست خبری به مناسبت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا با اشاره به تاریخچه تأسیس بنیاد گفت: بنیاد شهید با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در 22 اسفندماه سال 1358 تأسیس شد و این روز در سال 1383 و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است.
وی افزود: تا سال 1392 برنامه‌ریزی خاصی برای معرفی این روز انجام‌نشده بود و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در آن زمان، تنها حدود یک درصد از مردم کشورمان با این روز آشنایی داشتند. از آن زمان و با تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران و برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه ایام منتهی به این روز، میزان آشنایی مردم در نخستین سال برگزاری مراسم به 17 درصد افزایش یافت. این رقم پس از برگزاری مراسم در سال 1393 به 35 درصد و پس از مراسم سال 1394 به 44 و 6 دهم درصد رشد پیدا کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهادت 13 درصد از شهدای کشورمان در اسفندماه گفت: از نظر آماری در این ماه بیشترین میزان شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده‌ است که اسفندماه از این نظر نیز قابل‌توجه است.
کریمیان با تأکید بر اینکه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری مراسم روز شهید، پرداختن به عملکرد سالانه این دستگاه در سالروز تأسیس آن نیست افزود: بنیاد به‌دوراز انجام امور تبلیغی برای مجموعه خود در پی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در همین راستا استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها، توجه به فضای مجازی و ظرفیت‌های مردمی و مساجد و بسیج از رویکردهای اصلی کار بنیاد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به نام‌گذاری شهر مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: با توجه به این موضوع بخش مهمی از برنامه‌های مرتبط با روز بزرگداشت شهدا در این شهر متمرکز شده‌اند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌های بنیاد در هفته پیش رو پرداخت و گفت: در روز جاری یکشنبه 15 اسفندماه مراسم کاشت نهال به نام شهدا با حضور قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.
کریمیان ادامه داد: روز دوشنبه 16 اسفندماه نیز سومین همایش جبهه مجازی با حضور دکتر واعظی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و فعالان حوزه ایثار و شهادت در فضای مجازی در مجموعه سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود. در حال حاضر حدود 1700 وبلاگ و 900 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این حوزه مشغول فعالیت هستند که بیش از 400 مورد از آن‌ها در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند که در این مراسم از 21 مدیر و 9 نویسنده و تولیدکننده محتوا در این فضا تقدیر می‌شود.
وی یکی از برنامه‌های در حال اجرای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد را اجرای طرح «نامه ای به یک شهید» عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش در حال اجراست و طی آن 42 هزار و 562 اثر از دانش آموزان برای این جشنواره ارسال شده است که با همکاری 78 استاد دانشگاه در سطح استان‌ها مورد داوری قرار گرفته‌اند و 609 اثر برگزیده آن‌ها به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد ارسال شده است. با توجه به فضای پایان سال و مشکلاتی که برای حضور دانش آموزان سراسر کشور در این جشنواره وجود داشت، تصمیم بر این شد که مراسم پایانی این جشنواره در خردادماه سال آینده با معرفی 22 اثر برگزیده برگزار شود.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران همایش ملی تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و گفت: این مراسم نیز روز دوشنبه 16 اسفندماه با حضور دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در تالار وحدت برگزار می‌شود و در استان‌ها نیز این برنامه برگزار خواهد شد.
کریمیان برگزاری کنگره بین‌المللی روز بزرگداشت شهدا با حضور رییس جمهوری کشورمان در شهر مشهد را مهم‌ترین برنامه در برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهدا دانست و گفت: این مراسم روز چهارشنبه 18 اسفندماه برگزار می‌شود و طی آن از 16 خانواده شهید از کشورهای بوسنی و هرزگوین، تونس، لبنان، پاکستان، سوریه، عراق و فلسطین تقدیر می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان خانواده شهیدان «عماد مغنیه»، «عباس موسوی»، «راغب الحرب» و «محمد الزاوری» را نام برد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مراسم اهتزاز و تعویض پرچم و گلباران گلزار شهدای سراسر کشور گفت: این برنامه روز پنجشنبه 19 اسفند در گلزارهای سراسر کشور برگزار می‌شود که در بهشت زهرا (س) تهران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و در بهشت رضا (ع) مشهد با حضور سردار انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود و طی آن پرچم بارگاه امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام رضا (ع) برافراشته می‌شود.
کریمیان سخنرانی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز 20 اسفندماه را از برنامه‌های دیگر بنیاد دانست و گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در نماز جمعه تهران و سردار انصاری در نماز جمعه مشهد به سخنرانی می‌پردازند و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنران پیش از خطبه‌ها خواهند بود. در صبح همین روز نیز دعای ندبه به یاد شهیدان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: روز شنبه 21 اسفندماه نیز کنگره بین‌المللی شکوه ایثار تجلیل از مادران و همسران شهدا با سخنرانی دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در تالار اندیشه برگزار می‌شود؛ روز یکشنبه 22 اسفند نیز همایش ملی مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی با سخنرانی دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار خواهد شد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در انتها گفت: طرح سپاس نیز برنامه دیگری است که از 22 بهمن‌ماه تا 22 اسفندماه به‌صورت ویژه در حال برگزاری است و طی آن با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی دیدارهایی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار